{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.088 visninger | Oprettet:

Dana V
Dana V
Tilmeldt:
3. jun 2012
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56

Vedr solgt bil som beset {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Håber nogen herinde kan hjælpe. Det drejer sig om, at jeg torsdag aften solgte min gamle Audi100, til en ung mand. Har kørt med bilen dagligt uden problem . Nu i dag Søndag får jeg så en sms, om at nu lyste motorlampen
toppakningen var gået
låsene og bagklap virkede ikke
dækkene var nedslidt
sidespejlet var faldet af
eljustering virkede ikke
ruderne kunne ikke køre op og ned
hornet virkede ikke
udstødningen var faldet af
og meget mere

Jeg undre mig jo gevaldigt, da der aldrig har været problemer med det før. Nu begynder han så og true, og skrive at jeg kan være sikker på jeg kommer til at betale for det, og at han vil have penge retur. Han ville heller ikke ejerskifte den, før jeg havde fået et org Audi værksted til at lave alt. Og han ville skide på om der på slutseddel står købt som prøvet og beset.

Nogen der kan sige lidt om hvordan, jeg skal forholde mig til det her?

MvH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr solgt bil som beset
  • #1   24. aug 2014 Såfremt at bilen jo ikke fejlede de ting da du solgte den, ja, så skal du bare ignorere ham - han har købt bilen som beset, og det er hans problem.

    Hvis man tjekker bilen, er der sikkert ikke sket de fleste af de ting. Det er set mange gange før, at en køber brokker sig kort tid efter køb.

    Du har jo slutseddel, og at den er prøvet og købt som beset smiley


  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #2   24. aug 2014 han tjekkede den to dage itræk, kørte med den i 2 1/2 time, og jeg sagde han var velkommen til at tage en mekaniker med. Men nu begynder han at pointere, at han ved hvor jeg bor ect

  • #3   24. aug 2014 Der er ikke noget at gøre hvis den er "køb som beset" så er der ingen garanti eller retur ret.
    så hvis han truer dig så bare afmeld den så han selv kan bøvle med det.
    Fortsat god dag smiley


  • #4   24. aug 2014 Du står med alle fordelene smiley Det er hans problem nu..
    og ja.. Afmeld den smiley


  • #6   24. aug 2014 du kan bare sige til ham at han kan sagsøge dig som privat.. det gør han næppe da det tager 4-5 år inden sagen er afgjort. og står der købt som beset så har han ingen sag...
    om han så kommer og tæver dig er jo en anden sag. så har du da noget til politiet

    mvh


  • #7   24. aug 2014 Haha, han er da bare en klaphat! Han har prøvet bilen (Lidt for grundigt efter min mening!) så det er 100% hans problem.

    Kommer han for tæt på, så meld ham til politiet eller lign, hvis han bliver ved med at genere dig


  • #10   24. aug 2014 Det er helt korrekt at du har rette på din side. Det ændrer dog ikke på, at det er stærkt ubehageligt at han truer og insinuerer at han kommer efter dig.

    Jeg ville melde ham til politiet - det er ikke meningen at du skal føle dig utryg fordi han er en idiot.



  • #11   24. aug 2014 Bare afmeld bilen det er jo købt som beset

  • #12   24. aug 2014 tvang afmelde bilen på skats hjemme side efter 3 uger fra slutseddelens dato. ring straks til din forsikring og sig at bilen er solgt.
    hvis bilen er solgt som beset og køber har skrevet under på dette. kan køber ikke gøre noget ved privat salg.


  • #13   24. aug 2014 Gået toppakning og nedslidte dæk kunne tyde på at han har haft enrigtig sjov weekend og det holdte bilen ikke til ..Hverken første eller sidste gang det er set

    Problemet er hans .. Han har efter hvad du skriver også fået MEGET prøve tur i den .. Hos en forhandler er normalen 30-60 min



    Købt som beset er købt som beset ... div vinduer og låse burde han have tjekket før køb og en toppakning kan hurtig gå.. Specielt hvis bilen har fået tæsk



  • #14   24. aug 2014 Hvis han truer med ikke at omreg, så skriv at du melder reg-attesten væk og får en ny en og så kan han komme med nogle penge for de dage han har kørt i dit navn, hvis han vil have den nye reg-attest med koder på osv.
    SÅ skal du nok se at han får omregget den i en hvis fart, ellers står han med en bil som er 0 kroner værd.

    Kan godt være nogen siger at det må man ikke osv men når han truer dig så må du give lidt igen smiley


  • #15   24. aug 2014 Det er aldrig sjovt at blive truet, men du skal gemme de beskeder og evt. gemme dem til ordensmagten, hvis der bliver mere.

    Teoretisk set er en privat handel "solgt som beset", men sælger du bevidst med fejl, ja så kan han slæbe dig i retten. Det er nok tvivlsomt at gutten der har købt den evner dette, men det kan han faktisk.

    Det han skriver, lyder jo helt hen i vejret.


  • #16   24. aug 2014 Lavede i en slutseddel?

  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #17   24. aug 2014 #15
    Han kan da ikke slæbe kvinden i retten når bilen er solgt som beset?
    Beset betyder jo sådan set at han har gennemgået bilen inden han har købt den, og så er det hans egen fejl hvis han har overset noget.


  • #18   24. aug 2014 Nick K:

    Købt som beset er det samme som fejlfri, med mindre andet er nævnt. På slutsedlen kan man også skrive hvilke fejl bilen har.

    Men det er klart at der er en bagatelgrænse og ham keglen der har købt bilen er jo helt tabt.


  • #19   24. aug 2014
    _Xpdite_ . nej man skal ikke sige at man afmelder bilen. Afmeld den og lad manden køre på pladerne, så han kan få en bøde som lærestreg.


  • #20   24. aug 2014 Afmeld bilen og gem beskederne, så er der ikk meget han kan gøre smiley

    I værste tilfælde så kontakt politiet, det er ikke ok at true.


  • #21   24. aug 2014 Afmeld bilen og gem beskederne, så er der ikk meget han kan gøre smiley

    I værste tilfælde så kontakt politiet, det er ikke ok at true.


  • #22   24. aug 2014 Kort sagt så kan han pisse ved en sten.
    bilen er solgt som beset, så kan han ikke komme krav på fejl efter bilen er handlet, det skulle han havde gjort før.

    han kan ikke gøre dig noget som helst, som de andre skriver så er det dig der har fat i den lange ende, bla med at ikke vil om registrer.

    den compact jeg har som hverdags bil, viste sig også og fejle en del mere end sælger sagde, dette fandt jeg først ud af senere, fordi jeg ikke fik tjekket bilen ordenligt igennem, det er der ikke noget og gøre ved når det er en privat handel smiley


  • #23   24. aug 2014 Bed ham skide i havet. og så tvangsafmeld den. han har købt som beset og har masser mulighed for checke bilen inden køb. så den hænger han satme selv på.



  • #24   24. aug 2014 Så har han sgu også kørt temmelig råddent smiley


  • #25   24. aug 2014 Har du ikke en kæreste, stor hund eller peberspray, der kan tage imod ham hvis han skulle finde på at kigge forbi?

    Hvis du har en slutseddel afmelder du jo bare bilen når de tre uger er gået, og så kan han da skide i havet. Er det en herindefra?


  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #26   24. aug 2014 Brian O: Desværre

    Men fik politiet til at komme og fjerne ham, da han havde parkeret foran udkørslen, med 5 venner og en ekstra bil.


  • #28   24. aug 2014 Lyder ret voldsomt, hvad fanden er han for en taber ?? smiley

  • #29   24. aug 2014 Sådan en snothvalp! Sådan nogle som ham burde sku lige møde de forkerte personer på det forkerte tidspunkt... Så kan det være han holder op med og spille så sej.



  • #30   24. aug 2014 Gal en kegle.

  • #31   24. aug 2014 Tumpe af rang .... Nu fik du vel så politiet til samtidig at give dig dine plader ?.. Bilen er jo egentlig stadig din .. eller pladerne er da den ikke er omregget


    Ville nok være direkte usundt at dukke op her på den måde..


  • #32   24. aug 2014 Erik
    Man må ikke tage pladerne.


  • #33   24. aug 2014 claus .. Også derfor hun skulle bede politiet om dem .. Gutten har nægtet at omregge altså er pladerne stadig hendes ejendom

  • #35   24. aug 2014 Erik A så tvangs afmelder man dem så sender skat automatisk politiet ud efter dem.
    Man skal slet ikke begynde på at bøvle med køber. Man sælger bilen, går ind på skat.dk og afmelder den slut.Kræver så at sælger kender til det på skat.


  • #36   24. aug 2014 Kim P Manden har jo nægtet at omregge så da røg de 3 uger ..

    Det andet er så at du har ikke ret til de 3 uger du har derimod 3 uger til at omregge dog skal det gøres hurtigst mulig og det er helt op til sælger om han/hun vil give dig 3 uger

    Skal jeg sælge en bil så får du ikke pladerne med uden at vi klare omreg på stedet ..


  • #38   24. aug 2014 Erik
    Der er du forkert på den, sælger kan ikke kræve bilen omregistreret før de 3 uger, hvis det ikke gøres på stedet.

    Der er ingen grund til at hente pladerne, du hæfter ikke for evt skader når bilen er solgt, såfremt du kan fremvise en slutseddel.


  • #40   24. aug 2014 Lyder logisk at el justering til sidespejlet ikke virker, hvis det er faldet af smiley

  • Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 60
    #41   24. aug 2014 bare gem alle sms'er osv fra ham. Det han gør (truer dig) er ulovligt.
    Du har intet ulovligt fortaget dig..

    det virker også mærkeligt, at sidespejle osv pludselig falder af. idioten har sikkert kørt som en brækket arm.

    Var det mig, som var dig, havde jeg nok ringet til politiet og hørt hvad man skal gøre i en sådan situation.


  • #42   24. aug 2014 Og desuden har man heller ikke lov at hente pladerne

    SJYL-Servicecenter@politi.dk

    05/09/13

    til mig

    Hej



    Du skal lave en anmeldelse på nettet ved Told- og Skat på manglende omregistering. Du må ikke selv hente pladerne, da dette vil være selvtægt.

    Venlig hilsen

    Servicecenteret

    Lotte Dietz

    Fra: SJYL FP Sikker
    Sendt: 5. september 2013 07:19
    Til: SJYL FP Servicecenter
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil


    Fra: llpedersen@sol.dk
    Sendt: 4. september 2013 23:38
    Til: SJYL FP Sikker
    Emne: køber ikke omregistrerer bil



    Hej håber i kan besvare et spørgsmål for mig.

    Når man sælger en bil med plader på, så har køber 3 uger til at omregistrerer den. Hvis han så ikke gør det må jeg så køre ud efter nr pladerne? eller er det strafbar

    på forhånd tak for svar.


  • #43   25. aug 2014 Ja, nu har han jo ødelagt bilen og truet dig ved at holde med 5 venner i din indkørsel - ellers kunne du have tilbudt ham at lade handlen gå tilbage, hvis han tilbageleverede bilen i samme stand, som da han købte den, minus f.eks 10 % - så havde han nemlig ikke noget at klage over og du kunne videresælge bilen til anden side.

    Men du burde nok allerede nu henvende dig til politiet og få dem til at optage en rapport/anmeldelse over forløbet + vise dem dine SMSer. Måske kender politiet vedkommende i forvejen og kommer der 2 betjente anstigende i reklamevognen, plejer de fleste nu at falde lidt ned - om ikke andet så ved politiet, hvor de har ham og hvordan han ser ud + evt. kan få lejlighed til at undersøge hans andre forhold - ikke altid så sjovt, når de begynder at rode i bogreolen smiley


  • #44   25. aug 2014 OLe B hvorfor skulle hun det? det er ingen fortrydelses ret, så længe hun ikke har løjet om varen eller solgt bilen bevist med de fejl. Så hun skal da ikke tage den tilbage.

  • #45   25. aug 2014 #44 Lasse P - det plejer at at få de fleste utilfredse kunder til klappe i og viser at de bare er ude på at få penge retur. Mest af alt, kan de så ikke senere komme med flere krav eller påstå man har snydt dem.

    Solgte engang en bil med 3 - 4 mdr. til syn, med reservedele til kun kr. 2700,- til en fyr på Sjælland - han valgte så at komme med bilen igen ("fordi der var noget i bilen der ikke skulle være der" ???), selvom han så endnu engang måtte betale både bropenge, benzin og togbillet - forøvrigt også en af dem der ikke ville omregistrere som aftalt (Vi skulle have omreg. sammen på motorkontoret, men ved at han trak tiden med at undersøge bilen 3 - 4 gange og køre langsomt, kom vi 5 min for sent og jeg lod ham så køre hjem alligevel, da han lovede at omreg. dagen efter).

    Solgte så bilen igen få dage efter til en højere pris - og den nye køber gad ikke engang kigge i motorrummet smiley


  • #46   25. aug 2014 stop nu dit fis med omreg aftalt folk har 21 dage uanset hvad du aftaler med dem. Ts er i sin ret og skal ikke tage bilen tilbage.

  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #47   25. aug 2014 Har tilbudt ham at få udbedret 2 af fejlene, da jeg selv fik dem lavet på værksted, så det må jo være en reklamation. Plus en udlæsning da jeg kender en med computer til audi biler, men dette afslog han, og vil have alle pengene retur , og pointerede at han jo besøgte sine venner foran min dør dagligt. Så nu har politiet lavet en hændelse på ham, og fik at vide at han er kendt for biltyveri siden han var 11.

  • #48   25. aug 2014 Dana du afmelder bilen inde på skat.dk. Send en kopi af slutseddel med så har han kun 3 uger fra den dato hvor i har solgt bilen. Så har du ikke mere bøvl med forsikring og vægtafgift mere.

    Køber har ikke omregistreret køretøjet

    Den nye ejer skal omregistrere køretøjet inden tre uger. Hvis det ikke sker, kan du bede SKAT om at afmelde det.
    Bed SKAT om at afmelde køretøjet

    Log på TastSelv Borger.
    Vælg Kontakt SKAT og herefter Skriv besked.
    Vælg Registrering og nummerplader og herefter Køretøj solgt - ønskes afmeldt.
    Vedhæft en slutseddel eller oplysninger om købers navn, evt. adresse og salgsdato.

    Du kan også afmelde køretøjet i et af SKATs fire motorcentre. Medbring en slutseddel eller oplysning om købers navn og evt. adresse og salgsdato. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen, fra vi modtager din anmodning.


  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #49   25. aug 2014 Nu skulle han jo senest omreg i dag, så han får lige chancen.

  • #50   25. aug 2014 Han burde bare aflives - klar fordel for samfundet.

    Trist at hører, at du skal bøvle med sådan nogle folk, håber det løser sig.


  • #51   25. aug 2014 Han må da bare være en drengerøv siden af han skal havde 5 venner med for at true en dame, han kan da ikke havde nogen nosser... ??

  • #52   25. aug 2014 Fint du har fået policen til at logge det,hold dig til at ringe til dem hvis han kommer igen,det vare ikke mange gange før de bliver trætte af det og sender ham videre i systemet smiley

  • #53   26. aug 2014 Er virkelig rystet over hvad folk kan finde på.....Ihhh du milde en klaphat.
    Godt du er I din gode ret og har fået politiet til at komme og lad nu være med at give efter.
    Med dem opførsel skal du ikke hjælpe ham med reklamation og udlæsning, men derimod INTET.
    Håber du snart får ro for sådan en sociapat.


  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #54   26. aug 2014 Fandt lige en SMS fra køber, hvori det pointeres af køber selv, at bilen er købt som beset, da man ikke vil bruge penge på det FDM brugtbils syn, jeg sagde de måtte tage den til, hvis de var usikre. Sikke en idiot.

  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #55   26. aug 2014 solgt privat til Privat - med købsaftale.
    "Køb som beset" har ingen virkning - køber står med aben, og hvis fejlen ikke er pointeret INDEN købsaftalen er skrevet under, så er bilen som han fik den...
    han kan gøre civil søgsmål - og kan eventuelt godtgøre et par af punkterne (om 4-5 år når sagen kommer for).
    Så fortæl ham pænt at du ikke har flere kommentar, og at du iøvrigt vil afmelde bilen pr. de 3 ugers frist - med ham som ejer....
    Omkring trusler, jeg ville allerede anmelde dem nu på Politi.dk - så har du anmeldelsen hvis der sker noget (forhåbentligt ikke) - men også til retssagen.
    Du kan iøvrigt gøre ham opmærksom på at ydererligere trusler vil bliver rapporteret til politiet....

    du skal ikke begynde at indrømme, eller lave forhandling - så indikerer du at du måske viste at noget var galt....


  • #56   26. aug 2014 Lad mig gætte. En PERKER der købte den?

  • #58   26. aug 2014 Ralle Så havde det ikke været kammerater .. Men fætter og onkler

  • #59   26. aug 2014 Ralle: Verdens mest ligefremme mand, haha!

  • #60   27. aug 2014 Ralle siger bare det alle os andre tænker....

    Fucking lortedyr.


  • #61   27. aug 2014 kunne fandeme være fedt hvis han prøvede at røvrende en HA'er eller Bandidos (selvfølgelig uden han vidste det var en smiley )

  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #62   27. aug 2014 Ralle: Desværre, det var en ærkedansker.

  • #63   27. aug 2014 Det tager da ellers en svinsk drejning.

  • #64   27. aug 2014 White trash!!
    Håber ikke du er blevet utryg....og kan ligge noget så banalt som et bilsalg bag dig.


  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #65   27. aug 2014 Søren: Nej idioter er der nok af, fik også en sms her i dag, med teksten " Jøde svin", fra ham. Nu er jeg så ikke jøde, men det lyder som om han er en ækel nacist.

  • #66   27. aug 2014 Derfor jeg aldrig handler ved min bopæl. Så er jeg sikker på at alle mulige fjolser ikke dukker op smiley

  • #67   27. aug 2014 Griner lidt....jøde svin...fantastisk.
    Vi har virkelig at gøre med et yderst intelligent menneske.


  • #68   27. aug 2014 Jeg synes helt klart du skal tilbyde at udbedre alle fejl!!!

    Med det mener jeg forklare hans mor han ikke sku være født.
    Foklare hans mor hendes søn ingen opdragelse har.
    Foklare hans venner der intet godt kommer ud af at hænge ud med et fjols som ham.
    For alle fejl ved denne handel bunder i han er født uden hjerne og ingen opdragelse har og i hans venner åbenbart har ligeså lidt at flytte me de følger med ham i noget så tåbeligt


  • #69   28. aug 2014 Jeg tror bare at han skal have en endefuld smiley

  • #70   28. aug 2014 #65 Kan det også ikke meldes til politiet? Ville fryde mig, hvis han fik en straf efter alt det.

  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #71   29. aug 2014 Mikkel: Jo det kan det, men har ikke hørt mere siden, så nu vil jeg se om jeg for fred for ham. Der er jo ingen grund til, at puste liv i det igen.

  • #72   29. aug 2014 Afmeld bilen og hvis der er mere pis med ham så melder du ham bare til politiet.

    Det er sku da utroligt at folk kan opføre sig sådan
    Hvis der var noget galt med den, er det sq da ham der ikke har lavet en god nok forundersøgelse, det er da ris til egen røv.

    Jeg har da også lige købt en bil som var 100% og nysynet.
    Men da jeg kommer til at gå bilen efter da jeg er kommet hjem kan jeg se:
    Trækaksels manchet defekt
    Baglys kontakt defekt
    Tågebaglys defekt (ikke pæren)
    Manglende ventil ved motoren der gjorde at den ikke lavede de HK den skulle
    + lidt andre småting

    Det er da hammer ærgerligt at købe af en man tror jeg kan regne med, men det er da ens eget problem i sidste ende


  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #73   29. aug 2014 Carsten: Tilbød ham jo at få den tjekket på FDM, men det afviste han. Nu er det så hans mor der ringer og skriver istedet, troppede også op herude og stod og råbte ting som: " Forbandene Araberkælling " Jaja..

  • #74   29. aug 2014 ok, jeg ville melde dem til Politiet for chikane

  • #75   29. aug 2014 man kan høre at idioten ligner sin mor XD utroligt folk kan være så dumme...

    ja, meld dem, de stopper ikke før de får problemer


  • #76   29. aug 2014 Chris N

    hehe ja det er sq tragisk når en familie er hjernedød igennem flere generationer, men det er nok arveligt smiley


  • #77   29. aug 2014 Kill it before it lay even more eggs!

  • Dana V
    Dana V Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 56
    #78   29. aug 2014 Nu har jeg så tvangsafmeldt pladerne!

  • #79   29. aug 2014 så kan de lære at opføre sig ordentligt smiley

  • #80   29. aug 2014 #71 Fair nok, forstår dig godt - men er samtidig også af den opfattelse, at folk der opføre sig råddent ikke skal slippe uhindret af sted med det.

    - Håber som sagt snart at du slipper for det og ja, at hans mor er ligeså blæst er da skræmmende..


  • #82   30. aug 2014 håber det stopper !

Kommentér på:
Vedr solgt bil som beset

Annonce