{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

larsen 2
larsen 2
Tilmeldt:
10. mar 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41

Totalskadet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle bg medlemmer smiley
Der en som har kørt ind i min bil, skaden blev vurderet til 29k, taksatoren har sagt til mekanikeren at de skal lave den, fordi ifølge ham er min bil 50 værd? Og præcis min bil står til 35-45, mekanikeren lovede at de ville ringe til mig før de skulle lave den, så ringede jeg Til taksatoren for at spørger om hvad han havde svaret mekanikeren, så spurgte han mig lige pludselig "hvor meget er din bil værd?" Så var jeg ærlig og sagde 40-45, så sagde han at jeg skulle ringe til mekanikeren og sige at de skulle stoppe med lave bilen, så kunne den blive totalskadet? Da jeg så ringer til mekanikeren, som er i hårde tider (mangler penge) vælger han så skille bilen (næsten) ad, og siger at han ville havde penge for at han havde skilt bilen ad? Nu sagde taksatoren at jeg skulle ringe til ham imorgen, og mekanikeren venter på svar til at jeg siger til ham at han skal lave den?!! Total ærgerligt! Min udstødning gik også i stykker men den ville de ikke dæk fordi den er lidt rusten, nogen ridser fra skaden bliver heller ikke lavet! Total stramt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totalskadet?
  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #1   1. sep 2014 Hvad synes i jeg skal gøre?

  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #3   1. sep 2014 Men min bil mister værdi når den bliver lavet jo? Så ville jeg havde den totalskadet ? Da det bedre kan svar sig, hvis jeg så siger til taksatoren at jeg ville havde 42 for den? Ville han så betale mekanikeren fordi han har skilt bilen ad?

  • #4   1. sep 2014 lade taksator og værksted klare det selv. For du roder bare mere rundt i hvad den ene siger og hvad den anden siger. Når du blander dig i det. Taksator skal kontakte værksted og ikke dig.

    Du kan ikke bestemme om den skal meldes total skadet eller ej. Det er taksatoren der afgøre det, De skal lave bilen når skaden er under 75% af bilens værdi http://www.fdm.dk/nyheder/hoejere-graense-totalskade


  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #5   1. sep 2014 Okey, jeg må bare ringe til taksatoren og sige han må bestemme hvad han vil lave

  • #6   1. sep 2014 Hvis taksator mener den kan totalskades, så skal den da totalskades, det er ikke dit problem.

    Hvis du bliver enig med taksator om at du får 42.000 kr for bilen, så må forsikringsselskabet og værkstedet styre hvordan de vil afregne.

    De kan jo ikke bare begynde og lave en bil, inden de har fået grønt lys.


  • #7   1. sep 2014 Og lad for alt i verden være med at diskutere med nogen af dem, og slet ikke værkstedet.

  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #8   1. sep 2014 Jeg flippede ud på værkstedet men den fik grønt lys af taksatoren

  • #9   1. sep 2014 Forsikringsselskabet skal betale reparation OG godtgørelse for værditab, hvis du fornemmer det mindste pis med dem, så spørg om de hellere vil tale med din advokat om det og betale hans løn, fordi du ikke gider bruge tid på andres dumheder.
    Og mekanikeren skal bare holde sin kæft og rette ind, han har faktisk ikke noget at skulle have sagt, hvis han har gjort noget han ikke er bedt om så står det for hans egen regning, det er ikke dit problem at hans foretagende er dødt.


  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #10   1. sep 2014 Pind så jeg har ret til klage?

  • #11   1. sep 2014 Du står fuldstændig uforskyldt mens nogen ødelægger din bil, det skal du under ingen omstændigheder betale for, det din bil taber i værdi skal du have ind på kontoen, ellers må de totalskade den og udbetale dens værdi. Hvis taksator ikke kan bestemme sig så få fat i hans overordnede for så har han det forkerte job.

  • Mathisen
    Mathisen Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 15
    #12   1. sep 2014 Har da aldrig hørt før at skades'lidte skal være "mægler" mellem taksator og værksted ???

  • #13   1. sep 2014 Når man kigger historikken, viser det sig at at der ikke er kasko på bilen, og i det tilfælde er der lidt andre regler, end hvis der var kasko på bilen.
    http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1053612-koert_galt

    Men alt andet lige, så hold kommunikationen direkte med forsikringsselskabet, ikke med værkstedet. Du skulle nok ikke have påtaget dig kontakten i første omgang, det gør det lidt sværere, men lad for alt i verden forsikringsselskabet klare resten, eller i hvert tilfælde så meget som muligt.

    Medmindre du selv har sagt god for at værkstedet må gå i gang, så må det være op til forsikringsselskabet at redde trådene ud med værkstedet.
    Du skal jo ikke betale dem for at arbejde på en bil, som du aldrig får at køre i.


  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #14   1. sep 2014 Altså min bil mister værdi fordi den har haft skader, og farve ændring osv.. Men tror at jeg ringer til taksatoren imorgen og siger, at det er helt op til ham hvad han ville,,, enten give mig 40 ellers kan han lave den ?? Synes i ikke at jeg skal gøre sådan

  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #16   1. sep 2014 Deutsche:
    Taksatoren har fundet en bil magen til min for 50k, også er skaden vurderet til 29, så har han sagt at de skal lave den?? Uden og ringe til mig... så ringede jeg total tilfældigt til ham, og spurgte hvad der var sket med bilen, så sagde han at din bil hat en værdi på 50, så sagde jeg til ham, hvis min bil bliver lavet, så mister den værdi, derfor er jeg villig til gå ned i pris. Så sagde han at jeg skal ringe til ham imorgen, så vi kunne finde ud af noget... Men så sagde han også at JEG skulle ringe til værkstedet og sige de ikke skal lave bilen.. Ifølge mekanikeren var de gået igang, på 1 time tror jeh ikke de kan nå og skille halvdelen af bilen, tror bare de har gjort dey efter jeh har ringet...

    Det min første bil, og jeg har ikke prøvet sådan noget før, takker alle som hjælper :))


  • #18   2. sep 2014 Men set ud fra værdien på 40-50.000 kr, og en ældre BMW e39, så er der vist ikke tale om meget værditab. I hvert tilfælde ikke noget som forsikringsselskabet går ud og vil give erstatning for.

  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #22   2. sep 2014 Har valgt at taksere den, og bedte dem om ringe til mig da der skulle skiftes andre dele på bilen, som jeg skulle havde pris på... Det gjorder de ikke

Kommentér på:
Totalskadet?

Annonce