{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.653 visninger | Oprettet:

Bil med pant, igen, igen, igen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft emnet oppe før, men nu har det udviklet sig, og ved faktisk ikke hvor man står, og hvilken vej man skal gå.
Jeg købte i 2010 en bil hos Kinnerup Autokommision, og fik lavet en slutseddel, med beløb og garantier for at de hæftede for restgæld og pant, samt hva der nu ellers gælder ved bilhandel.

Jeg kørte glædeligt hjem i bilen, og har så kørt i den i 1.5år.

Vi fik så en unge mere, hvilket resulteret i, at vi gerne ville have en bil med endnu mere plads og nyere i det.
Så jeg kørte til den nærmeste Skoda forhandler og vi købte en 2år gammel bil, og gav vores nuværende bil i bytte.
Der blev lavet en slutsseddel på bilhandlen og en kontrakt, og i den kontrakt er der INTET nævnt omkring restgæld/pant.

Han har så solgt bilen videre, og ham han har solgt bilen til, har solgt den videre igen.

Først der, bliver det set at der er pantebrev i bilen og en "restgæld" på 40.000kr.
Bilen går så alle led tilbage, og Skoda forhandleren har nu afleveret bilen hos mig, og medsendt en opkrævning på bilens pris.

Jeg har så undersøgt sagen lidt, og det er faktisk ekstrem kringlet.
Bilen er købt hos Ford i Nordjylland, hvor den første køber har lavet et lån og pant i bilen hos noget der hedder GreenCredit.
GreenCredit er gået konkurs i Danmark, og i den forbindelse er boet gjort op, og de har krævet alle deres penge ind.
-Altså også for denne bil, og de er betalt.
Men pantebrevet er ikke blevet slettet/opdateret, og ham der har gjort boet op, mener ikke bare lige sådan det er til at gøre, medmindre man kan fremvise en kvittering på, at man har betalt bilen ud, dengang firmaet gik konkurs.
Jeg har så lavet lidt research for at finde den oprindelige ejer af bilen, og de er super kede af det, og de har ingen muligheder for at fremskaffe sådan en kvittering af beløbet, som de HAR betalt.

Derfor... hvordan i alverden skal dette gribes an ?
Og kan det virkelig passe, at ham Skoda Forhandleren bare kan sætte en bil i min indkørsel og aflevere end opkrævning på den ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil med pant, igen, igen, igen.
  • #1   17. okt 2014 I stedet for at søge hjælp herinde (mange ved ikke hvad de taler om) Så ville jeg søge hjælp hos en advokat. Så får de korrekt vejledning og de kan med garanti hjælpe dig videre i sagen

  • #2   17. okt 2014 jeg vil mene det er forhandlerens ansvar, de burde tjekke om der var restgæld, de er jo "professionel" så jeg vil mene det er deres ansvar.

  • #3   17. okt 2014 og ja som nikki skriver, få en advokat til at se på det, herinde får man 50.000 svar.. som er forskellige.

  • #4   17. okt 2014 forhandler.. er det så Skoda, eller Kinnerup ? smiley

    Jeg mener bare ikke han kan aflevere en bil hos mig, og opkræve penge for den, når jeg ikke har skrevet under på noget med gæld, og intet er nævnt i den købsaftale.
    -Og da vi solgte den, vidste jeg virkelig ikke der var gæld/pant i den smiley


  • #5   17. okt 2014 Gælden følger vel ham som har købt den pt ?
    http://m.fdm.dk/bilkoeb/restgaeld


  • #6   17. okt 2014 du købte den af en forhandler, gjorde du ikke ?

  • #8   17. okt 2014 Der er en advokat her inde, måske han melder sig på banen.

  • #9   17. okt 2014 Jeg har været i lign siuation, og der var det mig der stod med problemet, forhandleren som jeg købte af infriede dog restgælden.

  • #10   17. okt 2014 jeg blev udlært ved Peugeot for 5 år siden, der havde vi en lignende sag, den måtte vi selv æde, da vi var prof i den sammenhæng..

  • #11   17. okt 2014 Jeg vidste IKKE at der var pant i bilen da jeg solgte den til Skoda.
    Det finurlige er jo netop, at der er ingen restgæld i bilen, men der ligger et pantebrev på bilen, som ikke er slettet/opdateret, og som de ikke kan få adgang til, da det er et konkursbo.

    I sagens natur, er jeg altså 100% sikker på at jeg bare kan køre bilen tilbage til Skoda, og forklare ham at han er forhandler og derved har lettere ved at rette sådan noget end jeg har som privatperson.


  • #12   17. okt 2014 sælgeren skal så også lige rundt om direktørens kontor, og fortælle at han har solgt en bil der er gæld i, det bliver man ikke populær på, ved jeg..

  • #14   17. okt 2014 Såfremt manden har parkeret bilen på din grund, kontakter du politiet. Det er ikke lovligt bare at smide en bil på privat grund.

    Du har i denne sag intet at frygte overhovedet - bilen er ikke dit ansvar mere.


  • #15   17. okt 2014 Gælden følger normalt bilen og den ejer der pt er registreret.
    Normalt vile man skulle gå et led ad gangen tilbage, men måske reglerne er anderledes nu?


  • #16   17. okt 2014 Op i røven med den latterlige Skoda forhandler. Hold da kæft en opblæst nar. Så fordi han ikke gør sit forarbejde godt nok skal det ramme dig? Hvor herre bevares. Jeg havde kørt hans forpulede Skoda tilbage og sagt han så kunne overføre dine penge tilbage, eftersom man bare kan aflevere biler tilbahe som den passer en. Sikke da en amatør. Advokat på.

    Kinnerup har som forventet heller ikke gjort deres forarbejde godt nok. Men i begge tilfælde er det forhandleren der skal ordne sådan noget!


  • #17   17. okt 2014 Smut forbi den fri Advokat :

    https://www.aalborgbibliotekerne.dk/Default.aspx?ID=181



  • #18   17. okt 2014 Kontakt en advokat, måske kontakt FDM de plejer gerne at hjælpe i sådanne sager.
    Det kan godt være de ikke har kvittering på at de har betalt pengene ud, men kan de ikke se det hvis de går langt tilbage i deres bank overførelser/konto udtog?


  • #20   17. okt 2014 RING NU BARE TIL DEN ADVOKAT!!! smiley

  • #21   17. okt 2014 Det første du skal gøre er skriftligt at afvise kravet for så kan de ikke bare køre den videre,gør det med henvisning til at han er profesionel og at han evt kan henvende sig hvor du har købt den i sin tid.
    Har du papirerne på det køb du gjorde da du købte den ??


  • #22   17. okt 2014 og det er debitor på pantebrevet der hæfter for gælden og kun hvis de ikke kan/vil betale bliver bilen afhentet

  • #24   17. okt 2014 jeg mener altså også forhandleren må æde den, men snak med en der har forstand på juridisk halløj..

  • #25   17. okt 2014 1. Ring til politiet og fortæl dem at en nar har smidt en bil i din indkørsel og kræver penge for den, det er ulovlig parkering, chikane, og afpresning.

    2. Kør ud til ham og smadder ham, foran alle de andre spassere, og giv dem en time til at fjerne lortet.

    Jeg havde valgt nr. 2


  • #26   17. okt 2014 Gå nu til en advokat så får du der rigtige svar

  • #27   17. okt 2014 Jeg mener altså at ham der har bilen har problemet med pantet. Du beder ham du ham du har solgt bilen til om at hente den og giver ham ikke en krone. Hvilke Skoda forhandler er det? For han har da ikke styr på reglerne.

  • #28   17. okt 2014 Kan ikke læse nogen steder, at du har haft fat i dem du købte bilen hos?
    Det må da være det allerførste jeg ville gøre...


  • #30   17. okt 2014 Da der står i den oprindelige slutsedlen, at de står for pant og hæftelser, så må det være deres problem at sørge for og udrede.
    Det kan på ingen måde betegnes som lige meget..


  • #32   17. okt 2014 Den hænger faktisk på den sidste som har solgt den.

  • #33   17. okt 2014 Jeg er udemærket klar over, hvem der burde hæfte for det nu. Men det ser jo ikke ligefrem ud som om, at forhandleren vil det.
    Havde jeg været trådstarter, havde jeg selv taget fat i den, jeg købte bilen af.


  • #34   17. okt 2014 Du skubber lortet ud midt på vejen og nægter at betale noget som helst, og glemmer den sag.

  • #35   17. okt 2014 Uanset hvad, er der skrevet slutseddel, den må være gældende, og du har ikke været i ond tro.

  • #36   17. okt 2014 smiley *popcorn* smiley *popcorn* smiley *popcorn*

    ævle ævle ævle ævle


  • #37   17. okt 2014 Det er Skoda i Aabenraa...
    Og hver gang jeg ringer til ham, og spørger til hvornår han henter den bil, så ævler han bare løs om at "... Jeg prøver at skåne dig for advokater. Du skal gå tilbage til dem du købte bilen af, og for dem til at ordne det!"

    Jeg fatter bare ikke i min lille hjerne, hvordan pokker jeg står bedre stillet som privatperson, i forhold til ham, som har en stor butik, hvor de sælger et hav af biler.

    samtidig med, så nævner han tit "... Ja jeg er jo ligeglad med de penge, det pantebrev skal bare væk!"
    -Hvis han var ligeglad, så få dog den bil skrottet, eller noget.


  • #38   17. okt 2014 du kan ikke skrotte den med pant i bilen

    Skriv nu til ham at du afviser at betalen noget som helst,lad være med at ringe
    gør det på skrift så har du beviser på det er nægtet,giv ham et døgn eller 2 til at hente sin bil hvis den står på din grund ellers får du den fjernet på hans regning
    og lad så ham gå videre med det hvis han altså gider,når du har afvist det på skrift kan han ikke sende dig videre i systemet.
    Du skal gøre indsigelse så hurtigt som muligt da du ellers risikere at ende med regningen i sidste ende.

    Hvis bilen ikke står på din grund så fjern nummerpladen og meld til politiet at der står en bil uden plader på,så kan de finde ejer via stelnummer og få den fjernet hvis han ikke selv gør det.


  • #40   18. okt 2014 DU har vidst der var pantebrev i bilen men ikke fulgt op på om det blev slettet. Udover det har du solgt den videre, velvidende at der var det pantebrev eller du har i hvertfald ikke tjekket det var slettet.
    Det vil sige du har handlet i ond tro og ja, forhandleren har også dummet sig, men hvis du bare nægter enhver form for dialog så kan du gange med 100 at han vil gå efter dig.

    Tag fat i kinnerup som det første, så har du gjort noget. Er de afvisende så tager du fat i en advokat, hvilket du bør gøre hurtigst muligt.


  • #41   18. okt 2014 Jesper. Læs lige tråden igen. Manden er ikke i ond tro.

  • #42   18. okt 2014 Rune: Er det ikke almindelig sund fornuft lige at tjekke op på om det nu er slettet?
    Nu er jeg ikke velhavende hvorfor jeg synes at 40000 kr er en del penge og lige i det tilfælde var det imo en selvfølge at tjekke op på det.
    Var det blevet gjort var den pine trådstarter er i nu, undgået. Alt andet lige så nytter det intet at skubbe bilen ud på vejen eller bare ignorere forhandleren.


  • #43   18. okt 2014 Tænker lidt, at i princippet kan du bare ignorere det, det er dem der står med pantebrevet og har et problem, de prøver bare at skubbe sagen over på dig.

  • #44   18. okt 2014 Jeg købte bilen hos Kinnerup i god tro, da der stod på slutseddel at de hæfter for al gæld og pant i bilen.
    Ergo så gik jeg jo ud fra at der ingenting var med den bil, ellers ville man jo ikke skrive sådan noget i handelsbetingelserne.

    Dem der har pantebrevet/problemet er jo i bund og grund dem som har problemet, da bilen kan returneres til dem, og så står de med en bil som der ikke kan gøres noget ved.

    I og med at JEG har undersøgt hele denne jungle frem og tilbage, for at finde historien og problemet i denne sag, så har jeg bare det spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på.
    -Kan man få slettet sådan et pantebrev, når man nu kan oplyse at firmaet med pantebrevet er gået konkurs for 12år siden ?
    Altså... der er jo INGEN gæld i bilen, og pantebrevet er jo i for sig kun fiktivt. Der vil jo ALDRIG komme nogle og hente den bil pga. pantebrevet.


  • #45   18. okt 2014 I og med at det er et kommisions salg så har det vel reelt aldrig været deres?
    Kender intet til dem udover de tråde der har været med dårlig service derfra.


  • #46   18. okt 2014 De kan ikke kræve noget fra dig.

    Du har beviser for at du har handlet i god tro, idet du har en slutseddel med at der ingen gæld var, da du købte bilen.

    Skoda forhandleren kan ikke hænge dig op på noget.

    Du skal ikke bruge din tid eller energi på bilen, det er ikke dit problem.

    Du kan evt køre bilen ud og parkere den i et vejkryds midt og natten. Så må skoda forhandleren redegøre for hvordan den er havnet der.


  • #48   19. okt 2014 Ahh det er forhandler så ikke når varen er solgt for kunde.


    http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/motorkoeretoejer/formidletbilsalg?tc=BF68BBA1E4944FCA9DCF63D958B92E92




  • #50   19. okt 2014 Jeg fatter virkelig ikke, at nogen pga. en ikke slettet pant i en gammel bil, kan finde på at foreslå at skubbe bilen ud midt på vejen eller begå vold, da det vil give trådstarter langt større problemer end at få sagen bragt i orden.

    Jeg mener derimod trådstarter skriftligt kan bede Skodaforhandleren afhente bilen inden f.eks 8 dage, ellers vil han kontakte en advokat.

    Alternativt - kontakt en advokat først og få ham til at skrive til forhandleren eller Kinnerup Autokommision.

    NB. det er vel heller ikke kr. 40.000,- sagen drejer sig om men bilens pris/ansat værdi i byttehandel, som trådstarter ikke har oplyst - desuden er der vel kun pant i bilen, så panthaver kan vel kun få det ud af bilen, som den kan indbringe på en auktion.


  • #51   19. okt 2014 Hvis et firma går konkurs har nogen jo overtaget aktiverne, ergo ejer en eller anden det pantebrev?


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #52   19. okt 2014 Lånet kunne have være tilbagebetalt men panten er ikke blevet slettet, det er sket før, men der burde ikke have nogle konsekvenser for dig da du handlede i god tro og har endda bevis på at forhandleren som har sikret dig (<3<3) en bil uden pant eller lån.

  • #53   19. okt 2014 Hvis du vil vente med advokat, så vil jeg råde dig til at køre ned til Auto Lindvang i Aabenraa, og spørge efter Claus Peter Lorenzen. Han er bilsælger der, og har omkring 25 års erfaring med bilsalg. Han burde kunne fortælle dig hvordan det hele hænger sammen, og evt kontakte Skoda Aabenraa for at få sagen rodet ud smiley

    Fordi sådan som det hænger sammen lige pt, så skal Skoda Aabenraa betale pant for bilen, IKKE dig smiley


Kommentér på:
Bil med pant, igen, igen, igen.

Annonce