{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.189 visninger | Oprettet:

Svensk bil i DK? {{forumTopicSubject}}

godaften...

Hvis jeg bor i sverige, og kører sammen med min kæreste frem og tilbage til arbejde i dk. Således at vi sover i sverige hver nat, eller vi har i hvert fald bevis på at bilen og minimum 1 person kører hjem hver dag.

Må jeg så gerne have en svensk indregistreret bil holdene på en random p-plads i danmark, så den aldrig kommer til sverige? Det er der vele ikke noget ulovligt i vel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svensk bil i DK?
  • #2   30. mar 2015 ØøøØøh ok...

  • #3   30. mar 2015 Man må alt, så længe man ikke bliver opdaget smiley

    Men nej, det må du IKKE. Det vil jo sådan set være snyd, og du vil sikkert kunne dømmes for dokumentfalsk eller lignende.

    Du skriver jo, at bilen reelt holder i danmark hele tiden, og så "ser det ud til" at i, og bil, tager til sverige hver dag. Det kan du da sige dig selv, ikke er lovligt...


  • #4   30. mar 2015 bliv svensker

  • #5   30. mar 2015
    Jamen jeg tænker da bare, hvis vi virkelig begge to tager hjem hver dag, så burde der vel ikke være noget ulovligt i at have en bil parkeret i dk?

    Det er vel heller ikke ulovligt for en dansk borger at have en dansk bil holdene i malmø?


  • #6   30. mar 2015 Hvis den alligevel primært skal bruges i DK, hvorfor så ikke bare få danske plader på?

  • #7   30. mar 2015
    Fordi dansk afgift på biler er sindsyg høj, derfor gider jeg da ikke hvis det andet er lovligt...


  • #8   30. mar 2015 Hvorfor parkere en bil i dk hvis du aldrig kører i den?

  • #9   30. mar 2015 Jeg var lidt for hurtig. Læs det her:

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947211

    Ifølge det, så kan det sådan set være ligemeget, hvor mange dage om året bilen står i danmark, så længe du selv er statsborger i sverige, og tilbringer mere end halvdelen af året derovre.

    Men... Prøv da lige og find et sted du kan holde bilen, hvor den kan holde i fred i længere tid af gangen - jeg ville selv bruge en garage i det her tilfælde


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   31. mar 2015 hvorfor ikke bare ringe til skat og spørge dem ja man skal have god tålmodighed i tlf slusen men du får et 100% svar har får du måske det rigtige svar men måske kan jo ikke bruges til noget

    men rent moralsk burde du betale da du jo arbejder her og har sikkert alle dine sociale rettighedder i behold du kunne jo bare købe et gammelt læskur som ingen gider stjæle/fucke med


  • #11   31. mar 2015 Hvad har det med moral at gøre? Han bor i SE og som fastboende der, er det de svenske ydelser han trækker på. Læge osv. - og børnehave osv. i tilfælde af at der er unger.
    Det mest asociale er da at der skal betales skat i DK fordi han arbejder der, men at det er SE der skal afholde sociale udgifter hvis noget sådan bliver nødvendigt.
    Heldigvis for os går svenskerne ikke i små sko...


  • #12   31. mar 2015 hvis bilen er på svenske plader og den konstant står i danmark så vil myndighederne jo ret klart automatisk tænke ''fusk'' kan ikke huske hvor mange dage du må være i dk med udenlandsk bil før de begynder og forlange penge, ved kun at det her emne har været vist på razzia ved tv2 nogle gange.

  • #13   31. mar 2015 De kan tænke hvad de vil. Mig bekendt er det ikke ulovligt, hvilket også bekræftes af link længere oppe.
    Der er intet krav om at bilen kører "hjem", blot at ejer tager ud af landet.

    Men det er klart at man skal overveje om man påkalder sig noget opmærksomhed, som man måske ikke er interesseret i, uanset hvor lovligt det er.


  • #14   31. mar 2015 jamen come on det er da komplet åndsvag og lade en bil stå i dk bare fordi afgifterne i dk er høje..og som han selv skriver ham og kæresten kører jo begge her til hver dag.

  • #15   31. mar 2015 Åndssvagt?!? Hvorfor det? Hvis han mener det kan svare sig ift. hans transportbehov...
    Hvis man f.eks. bor i Helsingborg i cykelafstand fra færgen, men arbejder i Kbh. eller inde på Sjælland, så er det meget billigere at tage færgen som gående, og have bilen i DK. Det havde jeg en kollega der gjorde.


  • #16   31. mar 2015 kan som sådan godt se det logiske i det...er nok også blandet med det at jeg ikke stoler særlig meget på folk når bilen står på offentlig parkeringsplads natten over.

  • #17   31. mar 2015 Brian K

    Det er nu engang de danske regler der gælder for ALLE der måtte opholde sig i DK, uanset hvor længe.
    Ellers ville det svare til, at du ikke ville betale vejafgift i Belgien, fordi du i forvejen betaler til dette i DK.


  • #18   31. mar 2015 Øh ja. Men hvis reglerne handler om hvor længe personen er i udlandet og ikke bilen, så kan jeg ikke se pointen.

  • #19   1. apr 2015 Fedt... Jeg så ikke at i havde holdt liv i tråden...

    Jeg opgav at ringe til skat for at få et endeligt svar, min telefon når at løbe tør for strøm inden man kommer igennem i øjeblikket...

    Der kan være mange situationer hvor det giver mening at have en bil holdene i dk. Fx: et par der bor i malmø, hun arbejder i kbh, han arbejder i roskilde, hun skal bruge egen bil i sit job eller har fri firmabil. Og deres arbejdstider passer så de kan køre sammen fra hendes arbejde.

    Mine hensigter var dog en smule mere skumle... smiley
    Spørgsmålet stammer fra en diskusion jeg havde med en kammerat forleden... Som gik på hvor vidt man kunne have en svensk adresse hos nogen man kender, uden selv at bo der... Og så var vi uenige om hvorvidt skat kunne bruge bilen som bevis for at man ikke tog hjem 200 dage om året... Hvis de fx kunne bevise at den havde holdt et bestemt sted i dk hver nat, eller i en bestemt periode...


Kommentér på:
Svensk bil i DK?

Annonce