{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

André L
André L
Tilmeldt:
18. sep 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Hvem skal betale ? {{forumTopicSubject}}

Hello

Jeg har for 6 mdr. siden købt en BMW 320i E90 fra 2005. Fra dag 1 af har den brugt alt for meget olie, den bruger 1 liter pr. 700-800 km.

Min forhandler beder mig om at køre til Jens Winther i Roskilde hvor de kigger på den. Den får en krumtapsudluftning (i samme omgang finder de ud af at forkæden er gået i stykker og den skifter de også) Jeg får bilen tilbage, men stadig uden forbedring!

Den bruger stadig samme mængde olie. Jeg snakker med forhandler igen som beder mig om at køre til BMW igen. Jeg får lavet en form for motorrens ? Får skiftet olie og den får hældt et eller andet stads i som den skal stå i tomgang med en halv times tid.

Det hjælper desværre heller ikke. Jeg køre nu selv ned til BMW og beder dem om at få tjekket bilen igennem, så vi kan finde frem til det store olieforbrug. Jeg får nu beskeden at mine stempelringe/olieringe skal skiftes ?

Vi snakker om en operation til 40.000 kr...... Jeg ringer og fortæller min forhandler det som jeg har fået at vide af BMW. Han vil selvfølgelig ikke punge ud med 40.000 ovenpå alle de andre dyre omgange hos BMW (Forståligt nok) Men på den anden side har jeg skulle købe stort ind i olie og nærmest fylde på samtidig med tankning! (Næsten smiley ) Og den har haft denne "fejl" fra dag 1 af.

Det skal lige siges bilen kun har kørt 162.000.

Hvor står jeg i denne situation ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skal betale ?
  • #1   2. mar 2016 Du skal blive ved med at klage til den forhandler du har købt den af.

  • #2   2. mar 2016 Det er noget med at forhandleren har 3 forsøg til at udbedre fejlen i, og ellers kan du forlange handlen går tilbage..

  • #3   2. mar 2016 Det er en fejl/mangel så den køre ind under din reklamationsret, forhandler skal fiks det eller evt købe bilen tilbage hvor de km du har køret vil blive vurderet til et bestem sats og trukket fra den købs pris du gav

  • #4   2. mar 2016 40.000 er jo også en sindsyg absurt pris for det.
    den er svær, altså selvfølgelig skal forhandleren stå indenfor en garanti periode. men du har købt en 11 år gammel bil, der helt naturligt bliver slidt med tiden.
    Ville tage den med FDM og se hvad udfaldet blev


  • #5   2. mar 2016 Det med tre forsøg passer ikke, det hele handler om hvad fejlen er og hvor bøvlet den f.eks periodiske fejl kan være... Men er det helt rigtig har en forhandler faktisk kun et forsøg... Men igen fejl kan være svære at finde så derfor skal man vurdere efter hvad der er rimeligt for begge parter hvad angår forsøgs antal

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #6   2. mar 2016 Lige i det her tilfælde er det da en bøvlet fejl, som kan koste kassen at få udbedret. Hvis det er olieskraberingene der skal skiftes, så skal toppen jo af og stemplerne ud, evt skal foringerne hones, da de kan være blevet glatte/glaseret. Det er en halvdyr affære, hvis det skal laves på værksted og ikke billigere hvis det er autoriseret værksted.

    Personligt ville jeg forsøge hårdt på at lade handlen gå tilbage, hvis det er muligt.


  • #7   2. mar 2016 Forlig dvs afslag i pris svarende til hvad det koster for at få en tilsvarende motor monteret og færdig. Eller simpelthen blive enig med forhandleren at handlen går retur.

  • #9   2. mar 2016 Forhandleren du har købt bilen af står for reparationen. Går ud fra du har en eller anden form for dokumentation for forløbet. ..... Altså lidt papirer på det, som er lavet indtil videre. ?

    Men ellers kunne det være et kompromis mellem dig og forhandleren for at få det til at gå lidt mere smooth. ......... Men rent juridisk ER det din forhandler der står for det, og han har jo også prøvet lidt forskelligt, for at lukke munden på dig smiley ......... Dog kunne jeg nok have fortalt dig det ikke ville hjælpe en døjt, men nok 50% af alle mennesker ville nok stoppe her, og sige fuck det lort, og sælge bilen igen, og så var han ude af det !!!!!!


  • André L
    André L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #11   2. mar 2016 Ja jeg har regninger for hele forløbet. Og også det med at den har været til BMW. Ja jeg har sgu købt katten i sækken åbenbart smiley

    Men vi er enige om at han står for den ? Altså jeg hiver lige fat i FDM i morgen for at være helt sikker på hvor jeg står.


  • #12   2. mar 2016 Dit kundeforhold er med den forhandler du har købt den af jf den slutseddel der er udfærdiget i forbindelse med handlen. Så det er ham der skal betale/udbedre...
    Du har påklaget længe inden for rimelig tid, så den burde være rimelig klar.
    Det vigtigste er at du har købt en bil der ved købstidspunktet har været fejlbehæftet. du må efter købeloven ikke stilles ringere.

    I fald I bliver enige om anden motor. Så sørg for at den har frisk kæde, svinghjul osv sådan at du ikke skal starte forfra med potentielle problemer.
    Jeg ville også bede dem afmontere de gamle dyser, så du kunne have dem liggende, hvis der "går" een.
    Men ikke noget med en motor der har kørt 200-300 eller 400.000 km... Du må som sagt ikke stilles ringere end det du har (hvis den ellers var ok)...

    Men det er tidligt den får de kvaler...


  • André L
    André L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #16   3. mar 2016 Mange tak for svarene smiley Føler mig ret sikker i min sag nu!

Kommentér på:
Hvem skal betale ?

Annonce