{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

Følger garantien bilen? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg står i den situation, at jeg for 2 uger siden har købt mig en bil hos en privat person. Ham jeg købte den af, har inden for det sidste halve år købt den hos en forhandler, hvor der var ½ års garanti på bilen - (der er gået et halvt år d. 6 december)

Jeg har så nu fundet ud af at udstødningen er utæt ved flexrøret helt oppe foran, som min mekaniker skød på at ville tage ca 4 timer at skille ad og samle igen - derfor vil jeg selvfølgelig gerne gøre brug af garantien.

Men da jeg snakkede med forhandleren, var ham jeg snakkede med meget tvivlsom overfor hvorvidt om garantien fulgte bilen, eller personen og ville få en kollega til at ringe imorgen - kan i hjælpe her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Følger garantien bilen?
  • #1   16. nov 2016 Få ham der har købt den ved forhandleren, til at reklamere over det? Det er vel ikke så svært?

  • #2   16. nov 2016 Det kan aldrig komme til at tage 4 timer at lave, hold dig langt fra den "mekaniker".
    Når nu du ikke har råd til en reparation til maks 500 kr, hvad gør du så efter den 6 december?


  • #3   16. nov 2016 Et flexrør kan nu i nogen tilfælde godt tage RIGTIG lang tid, det er jo ikke alle biler, hvor det hænger og flagre nede under forbro og bundkar.

  • #4   16. nov 2016 Nu har jeg haft snakket med forhandleren, og de siger de ikke dækker - så den er jo ikke længere end at jeg selv må betale.

    Nu er det sådan at flexrøret sidder oppe sammen med partikelfilteret på en seat leon cupra fra 08, og derfor er en del arbejde i det.
    Jeg har ingen steder sagt at jeg ikke har råd, men det er da langt sjovere at spare penge end at bruge dem.


  • #5   16. nov 2016 Så må man jo sænke liften så man kan nå.

  • #6   16. nov 2016 Pind - Du snakker som om, du har forstand på det. smiley
    Har du sælger gen i kroppen, siden alting "kun" tager 2 minutter at lave?


  • #7   16. nov 2016 #6
    Rigtig mange værksteder overdriver tidsforbruget så de kan gå og fedte mens kunden betaler.

    #4
    Bare fordi de siger nej så spørg ham du købte den af, giv ham en kasse pils for besværet så siger han sikkert ja, og du har alligevel sparet lidt.


  • #8   16. nov 2016 hvis pind vil lave det til 500 kr så synes jeg du skulle bruge ham smiley

  • #9   16. nov 2016 Enig med Michael H. smiley

  • #10   16. nov 2016 Nu gad mekanikeren ikke engang give en pris, da jeg sagde at jeg ville undersøge garanti - Han sagde at garanti var at foretrække, da det tog ca 4 timer.

  • #11   16. nov 2016 Pind aka mr ford kan da ikke skrue i biler. Han venter bare til en elfejl selvantænder bilen og køber en ny

  • #12   16. nov 2016 har lige haft en bil inde,,hvor flexrør er en del af dpf, som skulle have skiftet flex rør, da det var revnet rundt ved den nedeste svejsning.

    men for og komme til, skal forbro ned,
    For og svejse i toppen af flex rør. skal dpf pilles ned,

    så det ville komme til at tage en del timer,

    så vi startede med og sveje rundt ved den nedeste svejsning, så må det holde så længe det kan,

    et nyt dpf med flexrør koster omkring 10.000kr til bilen,
    men det er bilen ikke hver,

    så vi lavede det sådan,

    men det gik også kun, fordi, man kunne svejse hele vejen rundt, hbor det var revnet.


  • #14   16. nov 2016 #13 Der var 6 måneder garanti, og de normale 2 års reklamationsret.

  • #16   16. nov 2016 Jeg ville kontakte FDM. Har du slutsedlen fra forhandleren om, at de yder 6 mdrs garanti, er jeg sikker på, at de skal dække om det er dig eller ham.

    Selvfølgelig siger forhandleren, at han ikke skal dække.. Han fortryder da, at han gav garanti smiley


  • #17   16. nov 2016 #15 hvorfor ikke da? Jeg fik selv fuld 6 måneders garanti den gang jeg fik købt min gamle getz fra en forhandler. Det er ikke alle forhandler der vil går med til men jeg tvang ham meget til det faktisk før han ville sige okay hehe

  • #18   16. nov 2016 "Det kan aldrig komme til at tage 4 timer at lave, hold dig langt fra den "mekaniker".
    Når nu du ikke har råd til en reparation til maks 500 kr, hvad gør du så efter den 6 december? "

    Hvor skriver manden at det er fordi han ikke har råd? Du er måske typen der i tilfælde af at have købt en brugt Iphone med garanti selv ville betale 1000 Kr. for at få lavet en fejl på den - når virksomheden egentlig havde budgeret med at kunne komme til at lave det på garanti?


  • #19   16. nov 2016 Hej
    Ja
    MVH KP


  • #20   17. nov 2016 Hvis du har et stykke papir, hvorpå der står sort på hvidt, at forhandler stiller garanti til og med den dato, med dennes underskrift, så er det fuldstændig ligemeget, hvem der er ejeren. Garantien gælder til det der er aftalt.
    Medmindre der er et punkt i købsaftalen, som beskriver at de ikke dækker ved videresalg eller sådan noget lign.


  • #21   17. nov 2016 #20 det vil jeg da prøve at undersøge om tidligere ejer har liggende! smiley

Kommentér på:
Følger garantien bilen?

Annonce