{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Defekt støddæmper {{forumTopicSubject}}

God aften BG

Min erhvervsbil har kørt 150.000 km og er ca. 3,5 år gammel
Der er serviceaftale på bilen hos importøren

Den ene støddæmper foran er utæt og skal derfor skiftes, men fordi der er serviceaftale på og importøren ikke ser det nødvendigt at skifte dem parvis bliver kun den defekte skiftet.

Jeg mener ikke det er trafiksikkert at have en ny og en godt brugt støddæmper på på samme aksel.

Alt fornuft siger at man skifter parvis - MEN er det til at finde noget juridisk på at man skifter parvist nogle steder?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt støddæmper
  • #1   19. jun 2023 der ingen lovmæssig i det. smiley

  • #2   19. jun 2023 #1
    Tænkte det nok.

    Jeg må ud og sprøjte lidt olie på den anden støddæmper smiley


  • #3   19. jun 2023 et par skvæt olie på støddæmperen..... smiley

  • #4   19. jun 2023 Man skal være kreativ for at få udnyttet en sådan aftale.
    Men det er sjovt så stor forskel der er imellem mærker.
    Har kørt diverse firma biler i årevis parallelt med vores private bil.
    Ved Vag er det så småt, at de nærmest kan finde på at kun at skifte en ud af otte bremseklodser. Viskerblade skiftet ikke før metallet skraber på ruden.
    Ved Renault var jeg ude for at de skiftede 4 skiver + klodser som så absolut havde kunne køre 30.000 km. mere. Samme bremser var lige efterset af Superdæk i forbindelse med hjulskift. Det var kontrolleret 100% ok. Så fik lidt af en wha saten da jeg hentede fra service.
    Men handler jo om hvem der betaler, og hvem der har prokura til at beslutte det.
    Ved Vag sidder Semler dynastiet og holder på 100 kr. sedlerne, Renault sender sikkert smilende regningen videre til leasing selskabet.


  • #5   19. jun 2023 Bare rolig skulle du havde skiftet dæmper som privat kunde uden service aftale skulle du nok få afvide at man ALDRIG skifter end men ALTID i par.
    Det sjovt som sådanne taler aldrig går den anden vej nå det er på deres regning


  • #6   19. jun 2023 #4
    Det er sjovt at du har den oplevelse med VAG
    har 2 kollegaer som begge har VW og begge får ALT dækket hele tiden.
    Den ene af dem havde en serviceaftale der udløb for nogle måneder siden og derfor skulle bilen til tjek. Man konstaterede at turboen var lettere defekt hvilket betød den blev skiftet 2 dage efter selvom det var lige op til udløb af aftalen.

    Men er alt i alt fint tilfreds med min egen serviceaftale...... Jeg er stadig i plus til min fordel og ved at i sidste ende er jeg stadig i plus med over 30% end hvis jeg selv skulle have betalt for de ting der ind til nu er lavet på den.

    Der skal også skiftes udrykkerleje på den - her er jeg så spændt på om de vælger at tage hele koblingen med i samme omgang nu hvor bilen kører transport og har kørt 150.000 km.


  • #7   19. jun 2023 #5
    lige præcis - kun fordi det er dem selv der skal betale at man kun tager den ene side.

    Kan forstå når det er en pære der smutter at man så kun skifter den ene men en så gammel støddæmper forstår jeg ikke.


Kommentér på:
Defekt støddæmper

Annonce