{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.175 visninger | Oprettet:

Defekt støddæmper? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har oplevet at når jeg kører henover et vejbump eller rammer andet hvor der kommer et hårdt stød mod dækket så laver det en "metal mod metal" lyd fra bagerste højre hjul.
Især galt hvis der er personer som sidder på bagsædet. Men ellers under turen er der intet, heller ikke ved små ujævnheder eller andet, det er hvis der kommer et hårdt pludseligt bump. Bilen er sænket 35mm med std støddæmpere, det hele har kørt 38000km. Når man presser bagenden ned når den står stille og slipper igen så hopper den op på plads og stopper hurtigt igen, den gynger ikke. Jeg har så haft hævet bilen op i dag og har ikke kunne bemærket noget omkring hjulet, det sidder fast og der er intet der virker til at være gået løst, dog er der løbestriber på den ene støddæmper som meget vel kunne være olie. Der sidder en plast hætte ned over støddæmperen så jeg kan ikke se helt nøjagtigt hvor der kommer fra, men det kunne godt se ud til at komme fra åbningen. Den anden støddæmper ser fedtet ud men har ikke løbestriber. Så min tanke er at den er utæt så hver gang der kommer et pludseligt og hårdt bump så bliver den smidt i bund fordi den ikke kan holde trykket, men ved bløde bump og normalt kørsel er hullet ikke stort nok til at den mister tryk. Er det mig der er helt galt på den eller lyder det som en forklaring på problemet? eller har I andre ideer? syns det er ret hurtigt en std støddæmper mister kraft......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt støddæmper?
Kommentér på:
Defekt støddæmper?

Annonce