{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Garanti..? {{forumTopicSubject}}

Godaften bg brugere
Har lige et spørgsmål, fik for 2 mdr siden skiftet en lamda sonde på et officielt citroen værksted. Dagen efter den var blevet skiftet begyndte motor kontrol lampen at lyse igen, vi køre så tilbage på værkstedet hvor de endnu engang satte den til computeren men sagde den ikke viste dem nogle fejl.
Kørte så 1 måned efter på et andet værksted da jeg syntes den brugte meget benzin og blev ved med at lyse ved lampen så snart man kom over ca 90-100 km/t, der fandt de så ud af at det "igen" var lampdasonden der skulle være gået..
Har en tid nu her på onsdag på værkstedet, men ville nu høre om der er nogen form for garanti på sådan et arbejde/lampdasonde..!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti..?
  • #1   13. dec 2011 Ja hvis samme værksted skal samme dims inden for de første 6 måneder hvor din reklamationsret er så godt som garanti, så skal de lave reparationen uden det skal koste dig noget, hverken arbejdsløn eller dele.
    MEd midnre de kan bevise at fejlen skyldes et NY opstået problem der ikke var SAMME årsag til de ngamle var død.

    Det er jo ikke din fejl at de blot fjerne defekte dele og ikek udbedre den fejl der er skyld i at delene fejler.
    At deres computer ikek siger der er fejl er simpelhen for lamt at smøre af på kunden, hvis det er tilfældet, så må de sgu i gang med klør 5 og lave det jeg kalder FEJLSØGNING, de tror sgu da kan klare alt fra den skide diagnose computer nu om dage. skide reservedels udskiftere. det har ikek meget med en rigtig mekanikker at gøre.

    Så du skal klart ikek finde dig i det uden at de forklare meget grundigt hvorfor de mener du skal betale for det samme igen.

    Det er så vildt som de efterhånden kan snører folk der intet aner om biler eller hvordan de er stillet med henhold til reklamationsretten.


  • #2   13. dec 2011 Til gengæld er der ingen garanti-/reklamationsforpligtigelser, hvis du vælger at få det lavet på et helt andet værksted.
    Du skal til det samme værksted, som lavede det i første omgang.


  • #3   13. dec 2011 Du oplyser heller ikke grunden til at den blev skiftet første gang, er de noget de har gjort af sig selv...eller har du bedt dem om det..

    Og som Brabus skriver så skal de jo også fejlsøge hvis det er det du har bedt dem om.. men hvis du foreksempel har en defekt udstødning kan du jo også ødeligge lambdaen... osv.

    Men folk vælger jo ofte også kun den billigste løsning på deres problemer. og det kan jo være grunnden til at værktederne træder forsigtigt med at lave noget de ikke har fået beked på fra kunden...

    Men når du nu har fået den skiftet igen på andet værksted som jeg læser det, så er der ikke noget at komme efter ved det førte værksted,,,, og at du har kørt så lang tid med en lysende lampe, er jo sikkert heller ikke godt for din katalysator.....


  • #4   13. dec 2011 Jeg læser det ikek som han har fået skiftet den 2 gang "endnu" han har blot fået konstateret at den nu også er deffekt.
    Hvilket værksted det så er han omtaler han skal have den skiftet på, det kan vi så kun gætte os til, man kan formode det er det autoriserede eftersom han netop spøger til det med garantien vil jeg mene smiley



Kommentér på:
Garanti..?

Annonce