{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Stenslag fra anden bil, forsikring ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

I fredags da jeg var ude og køre valgte en eller anden idiot at overhale bilen foran på tilkørselsrampen til motorvejen hvor der lå en masse sten og lort som så røg op på min bil hvilket resulterede i en masse stenslag på min bil, både på forskærm og ruden.

Hvad gør man i denne situation ? har vidner på det og har hans reg. nr ? melder man ham til politiet eller skal jeg ringe til min forsikring og fortælle dem det?

mvh og fortsat god søndag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stenslag fra anden bil, forsikring ?
  • #1   15. sep 2013 Det får du intet ud af.

  • #2   15. sep 2013 Har du kasko forsikring på, skal du blot kontakte dit eget forsikringsselskab, så betaler de for skaden i første omgang, og tager selv kontakt til vidnet, og forsøger at søge regres hos hans selskab...

    Men hvis du kun har ansvar, bør du prøve at kontakte hans selskab og fortælle at du har en anden bilist som vidne, så kan det være at de vil tage sagen, men jeg tvivler...


  • #3   15. sep 2013 Stenslag må man bare acceptere.

  • #4   15. sep 2013 Stenslag er en kasko skade som alle andre skader, man skal blot vurdere om det kan betale sig at melde grundet selvrisikoen

  • #5   15. sep 2013 Det vil sige han brugte nødspor eller spærreflader til at overhale? Jeg ville ringe 114 og forklare dem om sagen. Jeg prøvede det samme for et par år siden og der kontakte politiet førernes forældre som stod som ejer af bilen og de kontaktede mig og ville betale min forrude uden om forsikringen og det sagde jeg ja til da vi så havde fået den skiftet ville de ikke betale en skid. Vi kontakte derefter deres forsikring og forklarede dem vi mente den var tegnet forkert men vi fik aldrig penge til ruden.

  • #6   15. sep 2013 ja, han kørte overspærrefladen ud i sandet, for der er ingen nødsport der på tilkørselsrampen til motorvejen. så ja, ud over spærreflade.

    men har fundet ud af hvem han er men tror ikke jeg får en skid ud af at ringe til ham eller snakke med ham, for vil næsten være 100 på at han ikke vil give en skid og han vil bare være ligeglad


Kommentér på:
Stenslag fra anden bil, forsikring ?

Annonce