{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hus
  • #2   19. mar 2014 Har da også de fleste på kontoen, men har også en del liggende i kontanter, fra salg af en bil, og var jo lige så nemt han bare fik dem, da han står og er ved at købe bil, er jo noget bøvl at få store kontantbeløb.
    Man er vel i øvrigt aldrig forpligtet til at sige hvor man har så forholdsvist få penge fra som privat?


  • #4   19. mar 2014 Når jeg indsætter mere end 7000kr i banken skal de vide hvor beløbet kommer fra.

  • #6   19. mar 2014 Nu skriver jeg jo også forholdsvist små beløb, kontantdelen udgør jo under 1/5 af min årsløn efter skat.
    Steen T: Ja, har jeg også oplevet, omend det altid har været i forbindelse med salg af bil, hvilket de så har accepteret. Dog var hun ikke vild med at få mere end 10.000 ind ad gangen.


  • #7   19. mar 2014 Ronni... 100.000, ikke 1.000.000 smiley
    Det må være et hus til nedrivning, altså købt for grundens skyld...


  • #8   19. mar 2014 tjaa... jeg smider da nævnligt 10K+ i banken.. de har ikke spurgt endnu :).. men kan være det gør det nemmere at jeg er selvstændig smiley

  • #9   19. mar 2014 Huset er absolut ikke til nedrivning, det er bare p.t. ikke godkendt til beboelse, hvilket jeg og har fået lovning på af kommunen ikke er noget problem at få. Huset er faktisk i ret god stand.

  • #10   19. mar 2014 For 2 mdr siden satte jeg da 57.300 ind på en konto de stillede ikke spørgsmål

    Min bror hævede for et halvt år siden 90.000 de spurgte ikke hvad de skulle bruges til


  • #11   19. mar 2014 Er heller ikke så meget banken det går på, er mere om skat, vil undre sig over hvad der er sket. Salgsprisen er jo offentlig, så de kan vel se, hvorvidt jeg har betalt huset digitalt?

  • #13   19. mar 2014 100k er da også mange penge, men er jo da ingenting i forhold til et hus. Men regner da med at kunne lave det i stand for det jeg tjener, og smider man 100.000 i det, kommer man langt.

  • #15   19. mar 2014 Er udlært elektriker, med den holdning at der ikke er noget jeg ikke kan:) 100.000 får selvfølgelig hurtigt ben at gå på, men er ikke noget der haster at få færdigt:)

    Jo tak, huset kan nærmest kun blive mere værd, da det med tiden nok ender med at ligge i Billund. Ligger lidt udenfor nu, men byen vokser ret hastigt herudaf:)


  • #16   19. mar 2014 min bank spørger ikke, men siger at de SKAL skrive en tekst... Jeg plejer bare at få noteret "bordel" når jeg hæver, og "Tak for lån" når andre sætter ind smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #17   19. mar 2014 Hvad er problemet i at sætte pengene ind på hans konto. Så der da ingen tvivl.
    Ind på din egen først og så overfør ved køb.

    Steen det må være en trist lille sparekasse siden de føler behov for at snage i kundernes privatøkonomi.


  • #18   19. mar 2014 det er ikke et problem. De er bare ikke så glade for at man kommer med +25k, og naboen skal jo så til at bestille pengene i forvejen, var jo nemmere bare at gå over og give ham dem.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #19   19. mar 2014 Er ikke nemmere på nogen måde hvis du vil have dit på det rene. Det andet lyder mere urent nærmere.
    Du burde da ligesom Steen skifte bank hvis de ikke kan lide du sætter penge ind.


  • #20   19. mar 2014 det er pga. hvidvaskningsloven at banken skal spørge om hvor pengene kommer fra.

    der er strammet MEGET op på div. regler omkring kontanter mm.
    en bilhandler må f.eks. IKKE modtage over kr. 50.000 i kontanter...

    der er lidt læsestof på dette link
    http://www.bdo.dk/Publikationer/Publikationer/VaVo_turkis_H%C3%A5ndtering%20af%20kontanter_VIDEN.pdf



  • #21   19. mar 2014 Det kan godt være at der er en lov som siger at de skal spørge, men der er ingen lov for hvad du svarer.
    Nå jeg hæver et større beløb siger jeg bare at der er tilbud på citronmåner i netto!...


  • #22   19. mar 2014 jeg syntes da at bordel lyder federe smiley
    den vil jeg da prøve at bruge hvis min bank spørger hvad jeg skal bruge mine penge til smiley


  • #23   20. mar 2014 det er som ofte også kun når man sætter penge ind i banken de spørger - det man siger skriver de så ind på indbetalingen.... og siger du du har solgt billig citronmåne, så skal du huske at betale skat af dit overskud - ellers er det jo sorte penge smiley

  • #24   20. mar 2014 ja eller indtægt fra bordel smiley

  • #25   20. mar 2014 Har fået afvide det er et krav at de skriver det ind. Jeg hæver altid penge i automat i stedet for butikker så penge man sætter ind kan jo være en opsparing man har lavet der hjemme. Plejer bare at få skrevet opsparing når jeg sætter penge ind.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #26   20. mar 2014 Steen de spørger aldrig mig da i min bank.

  • #27   26. mar 2014 hvis du kan redegøre hvordan du har 100K til at ligge i kontanter så er det ikke noget problem,men ellers en god hyre for en elektriker i det mørke Jylland,over 500K udbetalt om året,det er der squ ikke mange hvis nogen der kan tjene her i kbh

  • #28   26. mar 2014 Henning P: tjener bestemt ikke 500.000 efter skat, skriver at det jeg har i kontanter er under 1/5:) Det halve er vist mere realistisk:)

  • #29   26. mar 2014 ok forstod det som de 100K var under 1/5 af indtægt efter skat smiley

    Det andet giver mere mening


Kommentér på:
Køb af hus

Annonce