{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muslimsk parti I folketinget! hvorfor? :(..
  • #2   28. sep 2014 Men det ved man jo godt at De vil.. DER ER INGEN FORNUFT IMELLEM ØRENE PÅ DEM!! over 50% af befolkningen er jo udlændinge.. så bum bum bum.. muslimsk statsminister smiley

  • #3   28. sep 2014 Thomas - Snak for dig selv mht. hvad man mangler mellem ørene... MUSLIMSKE tro er i mod chikane, vold osv. DOG er der de hjernevasket som du nok tænker på som måske hidser dig op? Ja sådanne røvhuller findes også blandt kristne/dansker... Hvad er der galt i at have et muslims statsminister hvis bare personen gør det godt for Danmark? Bliver han/hun valgt er der nok en god grund til det som danskerne godt kan li` ved ham/hende? og må da for fanden gør noget rigtigt??? Hvor for lige det her med at vurder folk på forhånd? Tænker du måske at Danmark ville blive et tøset og homo land hvis det bliver en kvinde? Det tror jeg næppe du gør. Og igen spørge jeg, hvor for vurder en person som ikke findes og du ved ikke om personen kommer til at eksister, på forhånd KUN fordi han/hun ville være MUSLIM? Tag dig dog lige sammen!

  • #5   28. sep 2014 [Konge Bruger] er de i mod chikane? de chikanere da alle andre ved at kalde dem mindreværdi fordi de ikke er muslimer.

  • #7   28. sep 2014 ... og hvis alle som er medlem af folkekirken stod sammen, ville kristeligt folkeparti nok kunne tage styringen

  • #8   28. sep 2014 Lasse P - Koranen findes også på dansk... I stedet for at forklar mig hvad du ser hos andre og kalder det for at være muslim, så ville jeg gerne sponsorer dig koranen som du kan læse igennem... Så tager vi diskutionen der fra.

    Søren H - Læs hele mit indlæg så ser vi hvem der står forrest eller om der over hoved behøves at tages konsekvenser.


  • #10   28. sep 2014 vi har selv inviteret dem desværre. husk det ved næste folketingsvalg

  • #11   28. sep 2014 Vi har i Tyrkiet kæmpet mod PKK terroristerne i længere tid end de fleste har i deres alder her. Vi har kurdisk parti. Når man tænker på at omkring 20% er kurder i Tyrkiet har det ingen betydning, alle vælger for deres fred i landet. Vi har en masse kirker i Tyrkiet, ikke huse eller andre bygninger som er konverteret til kirker MEN RIGTIGE kirker, folk får undervisninger (hvis det er hvad det bliver kaldt) osv. osv. Vi har intet imod andre religioner som mennesker, heller ikke som muslimer. Der står i koranen at man skal respekter ALLE SOM DE ER, HVAD DE ER OG HVAD DE TROR PÅ!

    Israel taget i betragtning, er alle jøder eller alle "ikke muslimer" børne og kvinde morder? Lav en lille undersøgelse, det tager ikke mere en få minutter. Israel går KUN efter kvinder og børn. Af alle de dræbte i Palæstina er KUN 10% soldater, resten er kvinder og børn. Skal jeg så se jer alle sammen som kvinde og børne morder fordi i ikke er muslimer?

    Pls. lad være med at vurder folk på hvad i har set hos andre!


  • #12   28. sep 2014 De skulle fandeme være blevet et andet sted hvis de vil have indført islam som et fag i folkeskolen

  • #13   28. sep 2014 Brug dog indersiden af jeres hoved, der er ingen der kan kræve en skid fra et kristen land om at der skal være islam undervisninger i folkeskolen. Den ville jeg selv være i mod. Det er som forældre vores pligt og job at lære vores børn det.

  • #14   28. sep 2014 anyway... gider ikke denne disksution længere... jeg har sagt hvad jeg havde i mig, om folk ville forstå det eller ej, er det op til dem.

  • #16   28. sep 2014 Vi har jo selv opfordret vores gæster til at omfavne demokratiet og tage det til sig. Der kan man sgu snakke om at skyde sig selv i foden smiley Det er allerede startet i det små, i boligforeninger, idrætsforeninger o.s.v. Jeg må da indrømme, at det som indfødt dansker er lidt skræmmende, og jeg kan godt forstå hvis nogen ser lidt sort på fremtiden.
    Jeg siger ikke alle muslimer er nogle fanatiske idioter, der er sikkert nogle rigtigt fornuftige og søde mennesker imellem, jeg har desværre bare ikke mødt nogen endnu. Den skala jeg har set, spænder fra åbenlyst had og til smilende overbærenhed med os danskere.
    Igen; lad være med at skrige op om jeg er racist, for det er jeg ikke. Jeg refererer blot til mine personlige erfaringer.


  • #17   28. sep 2014 Et politisk parti der er baseret på religion.

    Det burde forbydes, vi befinder og i et civiliseret samfund i 2014. Religion høre fortiden og samfundets bund til på det niveau.
    Sådan et parti vil aldrig komme i regering.


  • #18   28. sep 2014 Ikke for sjovt at man har stemt DF siden den dag man blev 18

  • #19   28. sep 2014 Det kunne være fedt med en muslims kvindelig statsminister.
    Det ville rykke grænser smiley


  • #20   28. sep 2014 Hvor er det typisk flødebolle-dansk! Nu har vi i mange år råbt og skreget overfor de danske muslimer at vi er et demokratisk land og vi lever efter de demokratiske værdier. Og når så der bliver lavet et muslimsk parti, så stiller folk sig fandme op med skælvende underlæbe og stamper i jorden, som en sur lille møgunge! "Neeeeeej, det var jo ikke dét I skulle gøre! Så kan vi jo ikke undertrykke Jer!"

    I skulle spørge jer selv om i overhovedet går ind for demokrati?


  • #21   28. sep 2014 Hvorfor har man ikke for længst helt afskåret alt hvad der hedder religion fra politik og landsstyre? Folk kan tro på hvad de vil, men tro skal ikke blandes med politik.

    Så vidt jeg husker blev jeg i folkeskolen undervist i religion... Ikke kun kristendom. Hvorfor er religionsundervisning ikke nok? Hvorfor skal der undervises i islam når religionsundervisningen dækkede en hel række af trosretninger?


  • #23   28. sep 2014 LilleDan >>

    Det handler jo ikke om partiet, det handler om at blande politik og religion.
    Har du set hvordan de lande hvor de praktiserer ovenstående kører?


  • #24   28. sep 2014 Martin E:
    Det sjove er jo så, at mange som bruger dette argument imod et muslimsk parti i DK, rent faktisk stemmer på Dansk Folkeparti, som i deres principprogram er store tilhængere af folkekirken.

    Jeg siger det bare... Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt.


  • #25   28. sep 2014 LilleDan >>

    Så er det nu, du lige forklarer hvilke punkter i Dansk Folkeparti's politik der har grundsten i den kristne tro og er baseret på religion?


  • #26   28. sep 2014 Politik og religion har altid hængt sammen i Danmark, intet nyt i det. Nu er det så bare, at den danske befolkning, for størstedelens vedkommende ikke regner religion for noget særligt og derfor er det ikke en problematisk, faktisk nærmest en glemt, kendsgerning.
    Til gengæld er de fleste muslimer mere optaget af at praktisere deres religion, og lever efter nogle religiøse regler. Jeg er klar over, at en stor mængde af de muslimer der er i danmark, ikke lever efter alle regler i koranen, for så ville det jo ikke være så stort et problem med kriminalitet, bander, stoffer osv. i indvandrermiljøer.
    Og hele problematikken med at blande en aktiv, måske endda rabiat, dyrkelse af religion ind i dansk politik er da lidt skræmmende.


  • #27   28. sep 2014 Martin E:
    Næ, det gør jeg så ikke. For jeg har jo aldrig påstået dét du vil have mig til at forklare. Jeg har bare sagt at DF er store tilhængere af folkekirken, og mange af deres vælgere bruger argumentet med at man ikke skal blande politik og religion, når det kommer til muslimer.


  • #28   28. sep 2014 Lad nu bare være med at starte en diskussion omhandlende et emne du tydeligvis intet ved noget om.

  • #29   28. sep 2014 Så siger vi det...

  • #30   28. sep 2014 Martin E.. Under DF's princip program, på deres hjemmeside gør de det klart at de mener at staten skal understøtte folkekirken.. Dette i sig selv siger jo at DF ikke ønsker en separering mellem en religion og stat.. Her er jeg personligt mere fan af liberal alliances religionspolitik.. De anerkender religionsfrihed, men mener at institutionerne skal understøttes af medlemmernes egen fri vilje.

  • #31   28. sep 2014 [Konge Bruger] hvis du læste det andet indlæg. Ville du finde ud af at muslimer lærer ud fra deres studie tekst at alle der ikke er muslimer er mindre værd. Så drop dit fis med at det ikke står i koranen for det er ikke det eneste der gælder. Luk nu dine øjne op for fanden.

    http://www.islamstudie.dk/boeger_indefra.vantro.htm

    De, der bekender sig til islam, er troende. Alle andre er vantro - og dermed mindreværdige. En holdning, der er ganske uforenelig med Koranens centrale princip om det personlige ansvar (2:48, 2:123, 6:164).


  • #32   28. sep 2014 Bacon<3

  • #35   28. sep 2014 # 34: Ha-ha, den var morsom... smiley

  • #37   28. sep 2014 Undskyld smiley
    Men det er jo en af "Anti-muslimernes" (Ved ikke lige hvad ord jeg ellers skal bruge) yndlingsaversioner mod Muhammed:

    http://da.wikipedia.org/wiki/Aisha
    Eller:
    http://nbpp.wordpress.com/2008/08/21/var-profeten-muhammed-fred-og-velsignelser-v%C3%A6re-med-ham-p%C3%A6dofil/

    Bare Google løs, der er læsestof til masser af timer derude smiley


  • #38   28. sep 2014 Lasse p nu stopper du dot pis med at google forkerte steder!. Jeg gider ikke starte en diskution med dig!. Mennnn vantro?.! En rigtig muslim skal vise respekt overfor andre om man tror på noget eller ej, det du finder er til fortabte mennesker der tror de gøre noget godt. Jeg er selv muslim og har intet respekt for muslimer der skaber sig og ikke ind ordner sig efter de Danske regler og lov!. Hvis de ikke kan li at være i Danmark så må de hjem igen. Men tilbage til sagen smiley koranen bliver fortolket forkert i de forkerte hænder, der står ingen steder du skal slå uskyldige mennesker ihjel eller kaos. Godaften til alle smiley

  • #39   28. sep 2014 Jeg gad godt have hende her i folketinget:
    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/09/26/160119.htm


  • #40   29. sep 2014 Lasse P - Nu når du ved så meget o islam ved du self. også bedre end jeg at GRUND islam er fortolket over 60 gange som folk selv ønsker at det skal lyde.... Lav din research ordenlig og smut et andet sted med dit pis... jeg siger det igen, GRUND BOGEN er tolket over 60 gange, hvilket der er muslimer der spiser svinekød, muslimer der ikke tror på ALLAH c.c, muslimer der holder jul osv. osv. osv. osv.....

  • #41   29. sep 2014 I skal da hellere se at få mig i folketinget.. GRATIS PATTER TIL ALLE !!

  • #42   29. sep 2014 Egernet har min stemme!!!


  • #44   29. sep 2014 Jeg vil gerne at vores statsminister ser sådan her ud:
    http://blogs.telegraph.co.uk/news/files/2011/09/woman_niqab_1392613c.jpg

    Gerne så vi ikke kan genkende hende og at alle deres søstre kan klæde sig lige sådan og udgive sig for at være statsminister smiley

    NEJ! Der skal satme ikke indføres islam undervisning i de danske folkeskoler!


  • #45   29. sep 2014 Nu er det ikke for at hælde benzin på bålet - men - bliver der ikke allerede undervist i Islam i folkeskolen i faget "religion", lige som faget også underviser i andre religioner fx hinduisme, jødedommen osv. ?

  • #47   29. sep 2014 # 46: Jeg læser da både på dr.dk og på jyllandsposten.dk hver dag.
    Hvad mener du lige jer er gået glip af?


  • #49   29. sep 2014 synes som sådan det er fair nok at de laver et parti og så vidt jeg lige ved af det så skal man jo være dansk statsborger for og kunne sidde i folketinget/lave et parti...så længe de ikke laver om på vores rettigheder/grundloven kan de da gøre hvad de har lyst til.

  • #50   29. sep 2014 Deutsche: Jeg tror (tror) nu nok at den del af debatten handler om de zombier der tager afsted for at kæmpe for det de kalder et "Islamisk Kalifat", altså om dem der støtter IS.
    Mon ikke også at du egentlig godt er klar over det smiley

    Men rigtigt nok og desværre, så mangler vi en fokus på dem der tager ned for at kæmpe IMOD galningene.
    Hvis jeg kunne bruges til noget som helst andet end kanonføde, så var jeg sg egentlig også klar til selv at tage afsted for at slå de sataner ihjel.


  • #52   29. sep 2014 ufatteligt, så snart der er religion ind over det så fucker det fuldstændig med menneskers tankevirksomhed...hvis man har brug for ''støtte'' i sit liv igennem religion så er det fair nok men så er den altså ikke længere end som så.. for mit vedkommende så er islam osv. nøjagtig det samme, der er både ganske almindelige/fredelige religions dyrkere og så er der jo lige de helt tossede der går helt grassat og efter mening så ender i sekt organisationer (hjernevasket medlemmer) !!!

  • #53   29. sep 2014 Når du bruger et udtryk som "den muslimske verden" - så bude der vel også findes et tilsvarende udtryk der hedder "den kristne verden"...
    Jeg er pæredansk - men ingen skal satme kalde mig for en del af "den kristne verden"!

    Egentlig kan jeg sagtens følge dig, men jeg har bare så uendelig svært ved at skære alle folk over én kam.

    Just my 50 cent...


  • #54   29. sep 2014 #53
    mente du mig med det?


  • #55   29. sep 2014 # 54: Jeg svarede på Deutsche i # 51

  • #57   29. sep 2014 deutsche_

    Hold nu op med at køre den ud?.
    Jeg har imod at min religiøn fortolkes forkert af nogen ekstremister med at kalde kristne vantro osv.! selvfølgelig har muslimer i sin gjort en del forkert!. Nej jeg dækker ikke hånd over det, jeg kan bare ikke med mennesker der kalder sig muslimer og slår andre ihjel pga, de mennesker har en anden tro. Det synd at nogle fjolser hopper på den og tror de gøre en god gerning ved at slå ihjel!.
    Jeg er enig med dig der mange muslimer som tror de er hellige og bruger islam som våben for at forsvare sig selv.


  • #59   30. sep 2014 Du kan ikke generalisere alle muslimer, stop nu med det. Det gøre du jo ved at ikke forstå hvad jeg skriver og mener, men ok du får ret. Dette er en bilgalleri og ikke en diskutions klub smiley husk vi er på denne side pga en fælles ting det biler?!.

  • #61   30. sep 2014 Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du skal vende den om nu på den måde, er det mig som har misforstået dig?. Hvad har det med at gøre jeg skrev om?!. Desværre har du ret med at mange i mellem østen fucker med hindanden men det skal ikke gå ud over mig når det ikke var emnet !. Jeg er Tyrkisk muslim dvs. Jeg kan takke Ataturk som gjorde os Tyrker til moderne muslimer, som mange overtroende ikke kan li pga hans holdninger om islam osv. og sjovt nok er der muslimer med i EUs system hvad skal jeg overbevise dig???? At kristne og muslim faktisk godt kan sammen, men ikke dig?. Det ikke mit problem. Syntes du ikk selv vi skal stoppe nu?. Også bare nyde at se på fede biler?????

  • #62   30. sep 2014 Alle muslimer kan skæres over en kam.. De vil kun 3 ting,enten vil de snyde,bedrage eller gøre en ondt. Jeg har aldrig mødt en muslim der ikke på en eller anden måde passer ind der... Bum bum

  • #63   30. sep 2014 Henrik s

    Du er da klovn at høre på. Så siger vi det smiley


  • #65   30. sep 2014 Erfaring med hvad???? Nu stopper du. Så dvs jeg snyder systemet?. Står op kl 6 i hverdage tager på arbejd og kommer hjem igen kl 16. Betaler min skat med glæde så ældre mennesker kan passes og systemet køre. Ja der er mange der udnytter systemet men det ikke kun muslimer der gøre det. En ting kan vi alle bliver enig om muslimsk parti høre ikke til i Danmark det syntes jeg også er underligt. Det er jeg også imod. Danmark skal ikke blive til noget med islam, tænk og tag ned til et muslimk land og sige vi ville havde kristen parti nu, hvad tror du der så sker? smiley

  • #66   30. sep 2014 Det kan godt ske du mener jeg er en klovn,men jeg er glad for du ikke er uenig med mig.

  • #67   30. sep 2014 Nu var det ikke sådan men med klovn men føler bare til dags alle bliver skåret over i en kam om det muslimer, kristne, det trist at det blivet sådan.

  • #68   30. sep 2014 Henrik s
    hehe hvilken bette provinsby kommer du lige fra? jaja selvfølgelig er der nogle muslimer der ikke har opfundet den dybe tallerken hvad fornuften angår, men ligefrem og sige ingen af dem kan være fornuftige borgere er langt ude..du burde mødes med nogle af dem jeg har kendt siden min barndom, der findes ikke sødere og venligere mennesker end dem !!!


  • #69   30. sep 2014 det kan man godt sige at det er trist at det er blevet sådan..

  • #70   30. sep 2014 r m. Det kan sagtens være at det er søde og rare muslimer.. Men min påstand er nu stadig at de alle på en eller anden måde passer ind på snyde bedrage eller gøre en ondt..

  • #71   30. sep 2014 Ja desværre min barndoms vens er Dansker og vi er stadig venner. Han er også enig med mig og mine holdninger. Men ja desværre skal der værre en tumpe som ødelægger det for de andre

  • #72   30. sep 2014 Husk det ikke alle der er sådan smiley men ja der mange der er sådan men der er også Dansker som snyder

  • #73   30. sep 2014 Henrik s
    på en måde har du nok ret, men så er det forkert af dig og sige det på den måde, da dette også gælder for danskere osv.
    en iraner jeg har kendt i mange år sagde på et tidspunkt noget meget godt.. ''vi kommer ikke en skid videre med konstant og give skylden til hinanden, vi har alle lige meget ansvar for og få det til og lykkes''


  • #74   30. sep 2014 Sørgeligt at så mentalt indskrænkende mennesker beboer mit land. Jeg taler ikke om muslimerne, men de kegler der tåger uvidende rundt i tråden her.
    Racistiske og ind avlede fjolser burde sorteres fra ved fødslen.


  • #75   30. sep 2014 Jeg er helt enig i at der også er nogle danskere der snyder bedrager og gør andre ondt.. Men hvis vi så lige tager 1000 tilfældige danskere og 1000 tilfældige muslimer fra Danmark og så lige ser efter hvilken gruppe min påstand passer bedst ind i så ville det helt klart være ved muslimerne..

  • #76   30. sep 2014 Kongen har du læst den sidste besked fra R M #73. Så stop nu med dit Jøder dræber alle pjat. Du er dobbelt moralsk at høre på.

  • #77   30. sep 2014 Rune ø prøv lige at læse hvad du skriver,det lyder da virkelig som en der er ind avlet.. Hvis det skal siges med dine egne ord.. Det er da også meget barnligt at skrive at nogle skulle sorteres fra ved fødslen,det er jo det samme som at ønske folk døde.. Så hvis der er nogen der er mentalt indskrænkede så må det da være dig Rune ø.

  • #78   30. sep 2014 henrik s
    ville jeg så ikke give dig ret i på nogen punkter, synes det du kommer med er etnisk forfølgelse og det kommer vi da ingen vegne med.


  • Daniel G
    Daniel G Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Svar: 3
    #79   1. okt 2014 Nu har jeg slæbt mig igennem denne tråd - der er både anført noget fornuftigt såvel som tågesnak. Her er så lidt fakta at tygge på:
    1) muslimer udgør 5-10% - ikke over halvdelen - af befolkningen!
    2) jøder, kristne og muslimer tror (religionshistorisk) på den samme Gud, der bl.a. kaldes Allah, Œdonaj og JHVH
    3) Muslimer tror på Jesus som jomfrufødt og en særlig profet
    4) Uanset hvad man kan indvende imod Muhammed levned, kan ingen benægte at han virkede som profet (prædike omvendelse til sit folk ind i sin tid) og førte de arabiske stammer fra afgudsdyrkelse til troen på den éne Levende Gud
    5) Ja kirke og stat burde adskilles juridisk og økonomisk.
    6) Ang. DFs holdninger og folkekirken - Folkekirkens bekendelse, Augsburgske Bekendelse taler om bekæmpelse af den gamle arvefjende tyrken (muslimer) samt fordømmelse af muslimer samt anderledes tænkende kristne - måske skulle medlemmer feje for egen dør og næstekærligt rydde op i dette lejlighedsskrift fra 15. århundrede - Danmarks Statskirke er jf. egne skrifter rabiat, fanatisk, homofobisk og antisemitisk (mod jøder, arabere og andre grupper i Mellemøsten). Dvs. Folkekirken overtræder Grundloven og Straffeloven og samtidig filtret ind i staten, der krænker religionsfriheden. Ca. 80% af befolkningen (inklusiv undertegnede) er ved sit medlemsskab medskyldige heri, skønt vi intet kan gøre (ud over udmelding) da kirken er statslig og bekendelsen jf. Chr. Vs lov uændret af Grundloven er ovenstående lejlighedsskrift fra ca. 1535.
    7) Danmark er kun et kristent land på papiret - kun ca. 15-25% er egentlig troende og ca. 15-35% er åndeligt søgende i bred forstand - dvs. Danmark er en åben missionsmark - hvis Islam en dag bliver den dominerende religion, skyldes det snarest manglende religiøsitet og tilslutning til kristendommen.
    8) Det er umuligt at adskille religion og politik - tro, identitet og ideologi er ikke noget man kan hænge fra sig som en kåbe, når man taler politik. Men selvfølgelig er det meningsløst at argumentere politisk overfor ikke-troende med Quran- og Bibelvers.


  • #80   2. okt 2014 Med den politik vi har haft i danmark de sidste mange år kan vi da bare håbe det kan bidrage til noget mere positivt i vores land.

    Jeg kan kun udtale mig udfra de udlændinge jeg kender. Men jeg har altid brugt mest tid med dem da jeg har stor respekt for deres diciplin, arbejdomsomhed, intelligens, samt store hjerter omkring mange mennesker. Desværre ser jeg alt for tit de også har brændt fingrene på danskere med skyklapper på.

    Vi burde sgu bare alle tage et kig på vores omverden og tænke på 3 positive ting ved de personer vi møder uanset hvor de kommer fra og hvad deres religion er, jeg tror det kunne gøre meget godt ved os som folkefærd. Og eftersom der er så mange muslimer/udlændinge i Danmark er det måske godt de får en stemme. Det kan jo være de kan bidrage med nogle erfaringer der gør det nemmere for andre flygtninge og indvandrere at integrere sig da de selv har været turen igennem.
    de løsninger der kommer på bordet i de seneste år har jo nærmest isoleret dem endnu mere og skabt splid og debatter i hele landet fremfor at åbne op for en egentlig modtagelse.


  • #81   2. okt 2014 længe leve DF smiley

  • Daniel G
    Daniel G Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Svar: 3
    #83   2. okt 2014 #80: Ja, her du faktisk selv nødt til at tænke - det er en del af udfordringen... smiley


  • #84   2. okt 2014 #80
    giver dig ret i mange går rundt med skyklapper på mht udlændinge men der er jo så desværre den enorme grund til problemet som er div. grupperinger rundt omkring der har ødelagt det for resten af de intergreret udlændinge vi har i landet, dermed ikke sagt det kun er problemet men det bærer trods alt en stor del af det.



  • Daniel G
    Daniel G Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Svar: 3
    #85   3. okt 2014 Jeg vil gerne medgive at integrationslovgivningen i Danmark har været for naiv, og at sagsbehandlingen er for kvoteagtig.Og adminstrativt har man begået fejl ved ikke at fordele flygtninge bedre i lokalområderne. Med udgangspunkt i 5-10% flygtninge/indvandrere kan det være problematisk, at der i nogle kvarterer, og derfor på flere skoler er langt over 20% beboere/elever af anden etnisk herkomst - mens andre kommuner og kvarterer knapt tager imod nogen.

    1) Der bør skelnes mellem indfødsret og statsborgerskab. Statsborgerskab ved fødsel er ukrænkelig, mens statsborgerskab givet ved lov, skal også kunne fratages ved lov, hvis betingelserne ikke længere opfyldes. Men det strider imod EUs menneskerettighedskonvention, hvor vi er forpligtet til at bekæmpe statsløshed.
    2) I dag skriver flygtninge under på udlændingeloven. De bør i stedet skrive under på Grundloven, hvilket forpligter på overholdelse af dansk lovgivning. Og de skal samtidig informeres skriftligt og mundtligt om, at manglende VILJE til integration, modarbejdelse af demokratiet, landskadelig virksomhed, svindel med sociale ydelser samt overtrædelse af bestemte paragraffer i straffeloven forhindrer opholdstilladelse . Klar information om samfundets spilleregler sikrer, at man ikke kan skyde sig ind under uvidenhed. I det skatteundragelse er en jysk nationalsport, kan det næppe forhindre opholdstilladelse. smiley
    3) Hvis behandlingen af asylsager tager lang tid skyldes det enten smøl eller komplicerede spørgsmål, hvilket bør tale til fordel for asylansøgeren. Det er umenneskeligt at sidde på asylcentre i årevis, hvorfor mere end ½ års sagsbehandling automatisk bør udløse MIDLERTIDIG arbejds- & opholdstilladelse. De første 4 år skal sagen genvurderes én gang årligt, hvorefter der tildeles semi-permanent opholdstilladelse med genbehandling hvert andet år. Permanent opholdstilladelse tildeles kun personer, der ikke har udsigt til at vende hjem inden for en overskuelig årrække, eller er velintegrerede. Ved genvurdering ses på samarbejdet om gennemførelse af individuel integrationsplan (der er forskel på velfungerende flygtninge, mindreårige, krigsofre og 67+ årige). VILJE til integration, tilegnelse af det danskesprog, aktiv deltagelse i skole/uddannelse, fast arbejde og længere opholdstid skal tælle for forlængelse af opholdstilladelsen, mens muligheden for at vende hjem, manglende VILJE til integration og kriminalitet skal tælle imod - for de fleste vil genvurderingen blot være en formsag, da de efter EVNE arbejder på integration - OG velintegrering bør tælle mere end tilknytning til hjemlandet i vurderingen. Velintegrerede personer, samt personer med massive fysiske og psykiske udfordringer bør som udgangspunkt ikke udvises. Overtrædelse af de ovennævnte paragraffer i straffeloven udløser øjeblikkelig genvurdering med mulighed for udvisning eller status ændret til tålt ophold. Og sagsbehandlingen skal være individuel indenfor disse rammer.
    4) Gruppen af personer på tålt ophold udgør et problem, hvor der for flertallets vedkommende er store fællestræk på tværs af landegrænser, hvorfor det bør løses ved mellemfolkeligt samarbejde i EU eller FN-regi. Det er problemer som vi kun i begrænset omfang kan løse selv uden at det får fængselslignende form eller kræver massiv mandsopdækning. Problemet er, at hjemsendelsen er i strid med EUs menneskerettighedskonvention.
    5) Positiv diskrimination af etniske danskere eller flygtninge/indvandrere kan være hensigtsmæssigt i et vist omfang, hvor beboersammensætningen i et kvarter eller klassesammensætningen i skolerne væsentligt fraviger befolkningssammensætningen. Flygtninge/indvandrere har selvfølgelig behov for kontakt med landsmænd, men integrationenen kan blive forstyrret, hvis andelen af flygtninge/indvandrere er for stor.
    5a) Men ved for stor diskrimination, næres uviljen mod "de fremmede". Først skaffer Dansk Flygtningehjælp flygtningene en lejlighed uden indskud, indkøber nye møbler, nye cykler m.v. og yder en betragtelig økonomisk hjælp de første tre måneder. Som flygtning får man dermed et indtryk af Danmark som et slaraffenland, hvor man bare kan få i pose og sæk, hvorefter man nærmest som et chok skal klare sig for mindste overførselsindkomst. Flygtningehjælpen gør hermed flygtninge en bjørnetjeneste og avler misundelse hos etninske danskere, der ikke altid kan skelne mellem Flygtningehjælpen og Kommunens indsats. Og måske er kommune og andre offentlige myndigheder tilbøjelige til at gøre forskel af frygt for "racisme-kortet" der øjeblikkeligt kan trækkes frem, hvis flygtninge/indvandrere føler sig snydt eller uretfærdigt behandlet. Det ville være langt bedre at dokumentere, at sagsbehandlingen m.v. sker efter ligelige principper, og at positiv diskrimination af flygtninge/indvandrer kun sker af nødvendighed, ikke konsekvent. Derved modbevises racismepåstanden, og etniske danskeres misundelse næres ikke.
    6) Unge af anden etninsk herkomst bor ofte i de samme boligkvarterer (betonslum), som i 70'erne & 80'erne beboedes af lavtuddannede etniske danskere. Grundproblemerne er de samme: manglende fritidsaktiviteter og udsigt til arbejdsløshed. Kedsomheden, følelsen af ikke at høre til og dårlige fremtidsudsigter, udløste dengang som nu kriminalitet, hærværk og bandetendenser - i gruppen/banden er man en del af et fællesskab og kan forandre sin situation i flok. Når man så tilføjer krigstraumer og kulturforskelle, vil noget kriminalitet tage en grovere karakter end det vi så i 70'erne & 80'erne. Men også dengang blev endog mord begået af tilsyneladende velfungerende unge - bl.a. promenademordene i København - og et mord relateret til Sæddingbanden i Esbjerg (velmenende forældre havde fraflyttet et belastet kvarter, men overset at deres egne børn var det dårlige selskab). Hvad det offentlige sparer i barn- & ungdommen vender tilbage med renters rente i voksenlivet.
    7) Når det drejer sig om indvandring, er der generelt for slappe tøjler. Allerede i slut-70'erne tog vi imod et hold tyrkiske gæstearbejdere, som vi ikke havde brug for - som "betaling" for én dansk statsborgers udlevering til Danmark. Og EU-reglerne om arbejdskraftens frie bevægelighed underminerer delvis det danske arbejdsmarked, da der er økonomisk incitament til vælge billig udenlandsk arbejdskraft, som bl.a. i gartneri, jordbrug og landbrug udnyttes lige så groft som polske landarbejdere på Lolland for hundrede år siden. Greencard ordningen udhules, når der ikke følges op på, hvorvidt en højtuddannet indvandrer faktisk arbejder inden for sit erhverv. Man burde i stedet lave kontraktansættelse på flaskehalsområderne til rimelig løn - derved sikres, at gæstearbejdere vender hjem, når der ikke er mere arbejde, og dermed ikke bliver en økonomisk belastning for samfundet.
    8) Princippet er at flygtninge/indvandrere er gæster i vort land indtil de får permanent opholdstilladelse/statsborgerskab. Man behandler gæster ordentligt - og gæsterne forventes at opføre sig ordentligt og tage hjem til aftalt tid.


  • #86   3. okt 2014 Daniel G
    synes godt nok vi gør rigeligt for indvandrer allerede i dag, for og kunne blive en del af samfundet skal de kun til dansk undervisning (selvom det kun er et måske at de bliver i Danmark)
    nogle af de ting du skriver er jo dybest set ret logiske i form af man skal opføre sig ordenligt som gæst i fremmed land, så der ville jeg ikke mene at de skal skrive under på da det er ganske normal reaktionsmønster man har som gæst og kan de ikke det, jamen så er det hårdt og kontant ud af vagten.


  • #88   5. okt 2014 Deutsche
    med normal reaktionsmønster mente jeg f.eks, når vi er på ferie i et andet land/gæster etc. så forventer man jo at man opfører sig ordenligt, overholder lovene og alt det andet som nu engang hører med i civiliseret samfund.
    nemmere sagt mente ikke noget i den retning som du troede, i min verden er man selv herre over hvordan omverden ser dig som person/ens etniske oprindelse og ud fra de ting bliver man jo dømt.

    giver dig fuldstændig ret at den tyske model er den bedste på mange måder. udover det så har flygtninge også alt for nemt ved og komme ind i Danmark da kunne vi nemlig godt gøre som tyskerne gør det, de har nemlig en langt kortere behandlingstid i forhold til om man må blive eller ej. ved så ikke om det er gældende mere men læste engang at behandlingstiden er nede på knap en måned ved flygtninge.


Kommentér på:
muslimsk parti I folketinget! hvorfor? :(..

Annonce