{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilafgifter
  • #1   30. apr 2015 Ellers tak du.

    Jeg stemmer på DF smiley


  • #2   30. apr 2015 aahhhhr @allan r - de er jo efterhånden mere røde end SF smiley

  • #3   30. apr 2015 du tro da ikke at Liberal Alliance har noget at skulde have sagt

  • #4   30. apr 2015 LA vil ikke gøre en skid, hvis de fik magten, præcis som alle andre, guld og grønne skove lover de alle sammen, hvis det var så "nemt" så havde de andre nok gjort det.

  • #5   30. apr 2015 @Team E A

    Stemmer du kun på dem, "der har noget at skulle have sagt"?

    LA kan da sagtens blive tungen på vægtskålen i mange sager, når Folketinget bliver sammensat efter næste valg.


  • #6   30. apr 2015 Tvivler nu stærkt på at der nogensinde kommer til at ske noget radikalt i den sag.. uanset hvor mange gange det skulle komme op smiley

  • #7   30. apr 2015 nej men jeg tro ikke på alt hvad der bliver sagt og slet ikke fra LA


  • #8   30. apr 2015 Og husk nu at stemme til RØD side hvis I
    1) Tror I har en risiko for at blive arbejdsløs
    2) Har en risiko for at blive udsat for en arbejsulykke
    3) Mener at vi ikke skal socialdumpes af lykkeriddere fra Østlandene
    4) Har en holdning om at løn- og arbejdsvilkår skal være så en almindelig arbejder kan have et ordentligt liv i Danmark.
    5) At kapitalhandel skal beskattes - læs evt Thomas Pikettys bog "Kapitalen"
    http://campenauktioner.hibid.com/catalog/57698/289-net--aluf-lge--hjul-og-d-k--randers-?tab=0
    6) Osv osv....


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   30. apr 2015 Den dag LA får så meget som et ord at sige, så er jeg ude af landet..
    For hvis det sker, så vil det betyde at alle idioterne har givet magten til en flok aber uden hjerner..


  • #11   30. apr 2015 Er det ikke lidt tyndt at stemme på et parti på baggrund af deres skatte/afgiftspolitik? smiley



  • #13   30. apr 2015 Du er da for naiv hvis du tror det nogensinde bliver gennemført. Nææh du, skrive nyt folketing, tak. Hilsen kirsten birgit.

  • #15   30. apr 2015 Christian: Det er da ganske rigtigt at vi bilejere betaler rigeligt. Det gør husejere også.
    I det hele taget betaler dem er har noget til dem der ikke har noget.
    Jeg synes det er okay smiley

    Jeg er selv vokset op i en ultraliberal familie, hvor det først og fremmest handlede om at rage til sig selv, at hytte sig selv og sine egne.
    Men med efterhånden små 40 år på bagen i arbejdsmarkedet har jeg set og oplevet så meget lort, at jeg er færdig med liberalismen.
    Der er simpelthen for mange ofre.
    LA står ikke for andet end en dårlig undskyldning for at genindføre et 300 år gammelt neofeudalistisk system med vindere og tabere.
    Sådan et samfund ønsker jeg ikke.

    Og tag nu ikke fejl - min egen livsholdning er skam stadig at vi alle sammen hver især er ansvarlig for vores eget liv og vores egen lykke.
    Vilkårene skal bare være ens for alle, og det vil de på ingen måde være i et samfund der bygger på den stærkestes ret over den mindre stærke, som i bund og grund er det samfund LA ønsker.


  • #16   30. apr 2015 Christian:

    Jeg ser bare mere på hvem jeg mener har den overordnet bedste løsning på landets opgaver, udfordringer og problemer som helhed, og hvilken politik jeg tror kan løse disse bedst.

    Personligt deler jeg flest holdninger med L.A. men ville ikke stemme på dem pga. et enkelt punkt, men pga. deres samlede vision.


  • #18   30. apr 2015 Det er muligt at du ikke er klar over det, men det ER faktisk allerede attraktivt med et arbejde...
    Hvis ikke det var attraktivt at have et arbejde, hvorfor er du så ikke selv arbejdsløs?


  • #19   30. apr 2015 Christian F
    LA er og bliver kun et parti der skaber anderledes tankegang, deres politik bliver aldrig gennemført.


  • #20   1. maj 2015 Hvis afgifterne forsvinder, vil jeg have sådan en her smiley !

    https://www.youtube.com/watch?v=_BZOcxQQC2M


  • #22   1. maj 2015 det man kan undre sig ufattelig meget over, er at udenlandske personer missunder os danskere men vi ''hader'' vores eget land og styre form...

  • #24   1. maj 2015 Christian F
    du laver fejlen ved og tro på politisk propaganda som LA fremfører, det kan i dagens danmark og faktisk også tilbage i tiden altid betale sig og arbejde og alle vil nok give mig ret i at der ikke er noget attraktivt ved og gå hjemme. kan sige så meget dem der går hjemme har det dårligt med det (i hvert fald dem der værdsætter og arbejde for føden)


  • #26   1. maj 2015 At du er for dårlig til at forhandle din egen løn. smiley

  • #28   1. maj 2015 Søger du andet eller har du accepteret den lave løn?

  • #30   1. maj 2015 Helt sikkert, man skal bare ikke brokke sig, hvis blå blok kommer til, bliver det ikke nemmere for de lavtlønnede og arbejdsløse.

    Rød blok har rigtig god vind i sejlene i øjeblikket, og har det største overskud på de offentlige finanser i hele EU. Flere kommer i arbejde. Så selvom vi ikke stemmer rødt, så har de gjort noget rigtigt. Det har bare taget 3 år.


  • #31   1. maj 2015 Har hørt dem tale om det og Skal det koste 15000menesker deres arbejde for at finansiere det så ellers tak.

    LA er for urealistiske Og lever i en drøm om at dem der har penge nok skal klare den og de svage vil aldrig få et ord indført.


    Lav et system hvor sikkerhedsudstyr ikke er afgift plaget. Og Elbiler skal være registreringsafgift frie men stadig koste en penge i vægtafgift og skru så ejerafgidt op til minimum 1800kr årligt som minimum og lad ellers resten der koster over det beløb blive
    så der penge til staten og mulighed for at elbilerne bliver brugbare med udviklingen der kommer af salg


  • #34   1. maj 2015 Stop nu med det LA FIS, de får ikke den indflydelse så de får noget at sige. Enhedslisten troede også at de som partiet med de afgørende stemmer kunne få deres politik gennemført, med så gik de røde bare til blå blok og fik dem med i stedet, det samme sker for LA

  • #36   1. maj 2015 Jo for der er altid folk der hopper på hvad som helst. Bare se Alternativet er over spærregrænsen nu.

  • #38   1. maj 2015 De har vist ikke underskrifter nok, til at kunne stille op.

  • #41   1. maj 2015 Jaa. De kan sikkert hive nogle af LA's vælgere over til sig. smiley

  • #43   1. maj 2015 For de vælger de søger er lige dumme:-)

  • #44   1. maj 2015 Var det ikke de "kære" røde der jordede dagpengene fra 4 år til 2?. I så fald får de ALDRIG min stemme igen.

  • #46   1. maj 2015 Christian F
    at du finder et job hvor du mindre end på dagpenge må jo så stå for egen regning og noget andet vær dog tilfreds med du har noget og stå op til, at din løn ikke er rasende god,tja du har mulighed for og søge andet sådan set.
    for og svare på dit spørgsmål om hvilken politik Nationalpartiet fører, de går ind for og give e udsatte danskere en ærlig chance.


  • #48   1. maj 2015 Christian F
    er du naiv eller noget i den retning? det er da logik at det står for egen regning/er op til en selv om vil videre med tilværelsen eller ej.
    nu er det forholdsvis logisk for alle at det ikke er lykken og gå hjemme, det irriterer mig grænseløst at høre fra mange forskellige at dem på overførselsindkomst har det uh så nemt, gu fanden har de da ej.


  • #49   1. maj 2015 hvorfor blander folk dagpenge og kontanthjælp sammen ? dagpenge er da fint nok at de er forholdsvis høje , så behøver man måske ikke gå fra hus og hjem inden man finder et nyt job , tvivler på der er mange med et nogenlunde normalt arbejde der gerne vil bytte deres løn med kontanthjælp !
    Dagpenge er noget du selv er med til at betale for , en slags forsikring , kontanthjælp kan man få hvis man INTET ejer ...


  • #50   1. maj 2015 #49
    tror det er fordi springet fra dagpenge ned på kontanthjælp er ret lille.


  • #51   1. maj 2015 Danger dane

    Nej det var ikke de røde. Det var de blå og de radikale. De røde stemte imod


  • #53   1. maj 2015 Christian F
    kan godt være J.B.Olsen er politiker men tager ham ikke seriøs, manden har en sindssyg mærkelig holdning til tingene ikke kun det som det de snakker om i linket men generelt, manden har intet og gøre i politik!!!
    og hvad mener du lige med at man intet kan selv? manden har sgu da ret kommunerne sender da kun folk ud i meningsløs aktivering som intet hjælper, man bliver skubbet frem og tilbage konstant, jobcentret har til opgave og hjælpe med og komme i arbejde og det får du sgu ikke igennem aktivering.

    joachim B.Olsen er en joke intet andet


  • #55   2. maj 2015 Christian F
    manden kom fra København og skal så sige ja til et job i Jylland, det kan uden tvivl tillade sig og sige nej til og kommune kan ikke ramme ham med restriktioner, nu skal jeg fortælle dig hvorfor, ifølge loven skal man være i stand til og sige ja til et job der ligger op til 50 km fra den by bor i.


  • #57   2. maj 2015 Sjovt hvordan folk har en holdning om, at LA er et "ultraliberalistisk" parti, der kun vil de rige det godt og kun vil skide på de fattige. Hvis en hvilken som helst udlænding skulle bedømme LA rent politisk, med en "global" målestok, så ville 9 ud af 10 personer fra udlandet sige, at LA var et socialdemokratisk eller centrum venstre parti.

    Selv når LA´s reformer i deres 2025-plan ville blive gennemført, så ville vi stadig være det land i verden, der har de 4. højeste skatter i hele verden.

    Jeg griner sgu lidt, når jeg læser de kommentarer (mest vrøvl), som @627 fyrer af.

    Sjovt hvordan folk tror, at i alle andre lande, hvor man ikke betaler 180% i skat på biler og en marginalskat på over 50% på arbejdsindkomst, da ligger folk og dør i gaderne.

    Kig dog til de andre europæiske lande. Hovedparten af dem har ikke så høje skatter som vi har. De har ikke 180% skat på biler.

    Det er muligt, at man i disse lande skal betale sin sundhedsforsikring udenom skatten - men på trods af dette slipper man langt billigere end her i landet.

    Og folk ligger altså ikke og dør i gaderne i de andre europæiske lande, måske da lige bortset fra Grækenland, som så dog selv har bedt om det.

    Uanset om vi vil det eller ej, så kommer der til at blive gennemført rigtig meget LA politik i de kommende år.

    Simpelthen fordi vi ikke længere har råd til det velfærdssamfund vi kender, uden at det bliver reformeret grundlæggende.

    Hvis man ikke forstår det, så har man ikke set fremskrivninger af økonomien (eller man har ikke forstået det). Og man har ikke kigget på den demografiske udvikling med langt flere ældre, langt flere kræfttilfælde osv. i de kommende år.

    Derudover skal vi i langt højere grad konkurrere med samtlige andre lande i verden, og kan ikke bare fortsætte med at have et omkostningsniveau, der er langt, langt dyrere end i selv mange af vore nabolande.


  • #60   2. maj 2015 Audi##
    det er jo klart økonomien skranter så meget som den gør, regeringen poster penge rigtig mange penge i ulandsbistand og ren energi og landets ledere nærmest vælter sig i luksus pga alt for høje lønninger. det er jo bare en lille del af det....regeringen skærer og skærer i fandme alt, hvornår er det lige deres tur til og tage slæbet?
    eksempelvis vores statsminister får halvanden million i årsløn for hendes post og skatteministeren får 200,000 kr mindre om året....så se på USA's Præsident hans årlige løn er på lidt over 800,000 ca....seriøst der er da noget galt i det regnestykke, hvorfor dælen skal Danmarks statsminister have så meget mere i løn end verdens mægtigste embede?


  • #62   2. maj 2015 Christian F
    er det dit svar på alt? stem på LA?


  • #64   2. maj 2015 Christian F
    det tager jeg som et ja på mit spørgsmål til dig...sæt nu en anden plade på min ven, du får det konstant til og lyde som om alle andre end LA vil bestemme over hvad man skal spise drikke og køre i, generelt hvordan man lever....vågn op Christian man er selv herre over sit eget liv, det kan en regering ikke bestemme over, hvis du virkelig mener det er du virkelig den mest naive person!!!


  • #66   3. maj 2015 Hvor er du dog fordomsfuld Christian. Men ellers er du nu meget sød smiley
    Hvad er der nu galt med ferieloven?
    Husk nu på, at det slet ikke er alle mennesker der er født med evnen til at administrere smiley
    Og den slags mennesker har vel også ret til lidt ferie?


  • #67   3. maj 2015 Christian F
    nu tager vi lige et eksempel, hvis du nu en dag af en eller anden årsag kom på kontanthjælp, ville du ikke være glad for den mulighed? du får trods alt muligheden for og beholde din bolig og får noget og spise, som er det vigtigste.
    fatter ikke at en voksen mand i ramme alvor mener at vi ikke kan tage vare på os selv pga regler og love vi nu engang har.
    ganske vidst så er der nogle på kontanthjælp som virkelig udnytter systemet, selvfølgelig er der det, men Christian pas nu på med ikke at sætte alle over en kam er altså mange på de ydelser som ikke har andet valg end og være på det og nogen af dem er job parate men kan ikke få jobs..det er realiteten ikke politisk retorik.
    noget helt andet er hvis man skærer mere i de ydelser så skal regeringen også være klar over at ret mange bliver hjemløse og det kan de ikke tillade sig på noget tidspunkt.


  • #68   3. maj 2015 Om det er det ene eller andet parti der stjæler og tager røven på os kan vel være ligemeget, vi bliver kneppet uanset hvad, det eneste de sørger for, er dem selv og deres familier, og at tro på at afgiften bliver sat ned.. Så man sku godt naiv.

  • #70   3. maj 2015 Christian F
    du er vel klar over man på kontanthjælp stadig betaler skat ikk?? prøv lige og hør her min ven hendes børn har da vel for helved en ret til og opleve noget, de kan ikke gøre for at deres mor/far er på kontanthjælp. det irriterer mig grænseløst at du ser dem på kontanthjælp som en flok tabere !!! du glemmer bare en enkelt ting ved det hele, du ville fandme selv tage imod den mulighed den dag du havde brug for kontanthjælp og det er sgu det mest komiske ved det hele du ævler og kævler men tænker ikke på at du selv kunne stå i samme situation.


  • #72   3. maj 2015 Christian F
    hun får sgu da kun de penge pga hun har børn eller tror du alle på kontanthjælp får så høje summer? så skulle du virkelig få dig et realitets tjek, det er da helt sikkert.


  • #74   3. maj 2015 en enlig forsørger med et arbejde kan da også få boligsikring , friplads i daginstutioner osv.

    http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015/Kontanthjaelp.aspx

    find dig selv i dette skema , og se om det er en månedsløn du kan opretholde dit nuværende forbrug med , man må desuden ikke eje noget eller ha en formue stående på kontoen .... og satserne er før skat ...


  • #76   3. maj 2015 ja ekstra ydelser hvis du er berettiget til dem , en på 24 år smiley uden børn eller noget får lige knap 7000,-kr før skat ... du må så heller ikke eje 2 biler ... så bliver du faktisk fratrukket noget af din kontanthjælp hvis du har en formue stående på kontoen .

  • #77   3. maj 2015 ja præcis andet svar havde jeg ikke regnet med fra dig af Christian, men mener du så at når man er på kontanthjælp så må man ikke få børn eller hvad? btw så er SU og kontanthjælp to vidt forskellige emner og de to ting betales ud fra hver sin kasse plus så har dem SU den mulighed for og arbejde ved siden af.


  • #78   3. maj 2015 #77 er lige lidt forvirret over dit svar smiley om den er henvendt til mig eller Christian F smiley
    jeg misunder bestemt ikke dem der er på kontanthjælp , og jeg er meget enig i at kontanthjælp og SU , eller dagpenge for den sags skyld ikke kan sammenlignes .

    men kan blive sur på dem der udnytter systemet


  • #79   3. maj 2015 Christian L
    det var til Christian F smiley og giver dig skam ret i at dem der udnytter systemet på meget grov vis skal stoppes.


  • #81   3. maj 2015 Christian F
    jesus christ hvilken virkelighed lever du lige i? det er sgu da ikke så lige til som du mener og tror det er. dit problem er at du kun ser det fra en side af du har nok ikke været i den situation hvor du skulle være på kontanthjælp.


  • #82   3. maj 2015 Jeg synes det er et kæmpe samfundsmæssigt problem, når det for mange ikke kan betale sig at gå på arbejde, frem for at modtage overførselsindkomst + diverse tillæg.

    Jeg siger ikke, at kontanthjælpsmodtagere skal gå for lud og koldt vand, men der skal eddermukme være MARKANT forskel på at være i arbejde, frem for på overførsel.

    En løsning kunne være, at lavtlønsgrupper SOM ER I ARBEJDE fik større skattemæsigt bundfradrag, øget kørselsfradrag eller what ever. Jeg er sådan set ligeglad - det skal bare kunne betale sig at arbejde.

    Det er da et kæmpe problem, når f.eks. Økonomiministeriet i en analyse fastslår, at det for over 150.000 danskere frem mod 2020 stort set ikke kan betale sig at tage et arbejde fremfor at være på støtten. Økonomiministeriet formulerer det selv noget i retning af, at "...der for over 150.000 danskere vil være INTET eller kun begrænset økonomisk incitament til at være på arbejdsmarkedet frem for at være på overførselsindkomst".

    Jeg siger ikke, at det for alle er en fed forretning at være på fx. kontanthjælp.

    Men når jeg ser en analyse fra DA, der konkluderer, at over 30% af de ARBEJDSPARATE kontanthjælpsmodtagere defacto ikke ønsker at stå til rådighed for arbejdsmarkedet, så er det da et kæmpe problem. Og man må formode, at når vi taler arbejdsparate kontanthjælpsmodtagere, så er langt hovedparten af de personer sorteret fra, som pga. helbredsproblemer (både fysiske og psykiske) ikke kan arbejde.

    Jeg bliver sgu også harm, når jeg ser en udsendelse såsom dokumentaren "Den dag de fremmede forsvandt" på DR. Af de 11-12 medvirkende var der kun EN der kom i job.

    Flere af de medvirkende sagde gudhjælpemig NEJ TAK til at få et permanent arbejde, selv om de i dokumentaren fik det tilbudt, fordi merindtjeningen ved at tage jobbet ift. at være på støtten var for lille. Hvor fanden ender vi så henne? Det her koster jo penge!

    Der var også et par stykker af de medvirkende, der aldrig mødte op på jobbet, kom 3 timer for sent den første arbejdsdag osv. osv.

    Så længe dette er tilfældet, så er der altså bare et alt for lille økonomisk incitament til at tage et arbejde, frem for at være på overførsel.


  • #83   3. maj 2015 Enig med RM i #81
    Det er fint nok at nogen (Christian F fx smiley er unge, stærke og faktisk ikke føler behov for ferie, og hellere ville bruge feriepengene på noget andet end at slappe af.
    Desværre viser der sig alt for mange af disse "work-oholics" som er mere eller mindre slidt op allerede midt i fyrreårsalderen.
    Jeg kender selv til lidt for mange eksempler, "knokkeldyr" der bare skal arbejde og tjene penge, og skide være med MAL-koder, tunge løft og generelt årligt arbejdsmiljø, bare man tjener nogen penge og i hvert fald kan forsørge sig selv!
    Bare ærgerlig når man er 43 og får 2-3 diskusprolapsser og skal tage 2 Ibuprofen 600mg for overhovedet at komme op om morgenen fordi man var lidt for ivrig da man var ung og stærk.
    Og nu kan man pludselig ikke komme kone og børn på camping i den nye campingvogn...
    Eller lider af kronisk astma/bronkitis samt kol, fordi det der med udsugning og MALM-koder kun var for tøsedrenge - men nu må interessen for hunde desværre dyrkes i en stol foran fjernsynet....

    Begge tilfælde fra min omgangskreds.
    Det er fint nok at de har tjent masser af penge, og har råd til ting jeg kun kan drømme om - men det er stadig mig der cykler en lang tur i Harzens dejlige skove, og knalder min kone i skovbunden inden vi cykler hjem til "Zimmer-frei" igen smiley

    Jeg synes også det er fint at mine 2 syge kammerater får al den hjælp de har behov for, delvis på min regning, selv om de selv egentlig burde betale.

    LA vil skide på de syge, de mindrebemidlede og de fattige, og bare kalde det "liberalisme" hvis folk har "glemt" at spare op deres børns ferie, eller er ordblinde og derfor kun kan få nedslidende sæsonbetonede bærplukkerjobs. til 50 kr i timen.

    Derfor kunne jeg aldrig drømme om at stemme på LA.


  • #85   3. maj 2015 Hvorfor skal overførselsindkomssten være lavere end den er i forevejen?? Det kan da vel ikke være fordi at en enlig mor får en masse tilskud.
    Det kan da vel heller ikke passe at overførselsindkomsten skal være lavere, fordi at mange får en alt for lille timeløn, eller fordi at det bliver billigere at leve i Danmark.
    Måske mindstelønnen skulle sættes op, eller vi kunne få fjernet nogle afgifter, så det var til at leve på en lavere overførselindkomst end der er i forevejen.




  • #86   3. maj 2015 Aldrig i mit liv har jeg hørt så mange forkerte, manipulerede, fejlagtige og løgnagtige ting, som @627 skriver om LA.

    Jeg ser frem til, at du dokumenterer de ting du siger om LA. Det må jo stå i partiets parti- og principprogram, det du siger, siden du kan sige det med så stor sikkerhed.

    Det er meget tydeligt, at du allerede har dannet dig et klart billede af partiet, uden at du reelt set har sat dig særlig meget ind i tingene.

    Det er selvfølgelig helt fair, at man ikke er enig med LA, men at fordreje og lyve om partiets politik er bare for lavt. Skatteålen Thorning gjorde det så sent som på de netop afholdte 1. maj møder, hvor hun stod og løj for åben skærm om LA´s politik.

    Fair nok, at man er uenig i deres politik. Men hvis man har bare et minimum af indsigt i økonomi, så ved man, at vi går nogle hårde år i møde, hvor de strukturelle økonomiske underskud vil eksplodere, bl.a. pga. den demografiske udvikling, med langt flere ældre, en eksplosion i kræfttilfælde osv. osv.

    Folk der tror, at vi bare som hidtil har råd til alle disse ting, uden at der gennemføres reformer, vil jeg påstå, ikke har sat sig nok ind i tingene.

    Alene for 2015 er underskuddet på vort statsbudget så stort, at vi ligger lige på grænsen af EU´s konvergenskrav. Vi reddes kun på målstregen, af nogle fremrykkede skatter på pensionsindbetalinger, ellers havde det set LANGT værre ud.

    Folk og politikere der IKKE deler LA´s holdninger og ikke er parate til nye reformer, skylder at forklare os, hvordan DE vil finansiere velfærdssamfundet i fremtiden.

    Jeg siger ikke, at vi skal sparke på dem der ligger ned, og det gør LA så sandelig heller ikke. Men det er da tankevækkende, at vi har langt, langt flere mennesker på overførselindkomst i Danmark, end vi har i Norge, Sverige, Finland osv. - dvs. lande vi ellers sammenligner os med.

    Når du siger, at LA vil skide på de lavtlønnede, f.eks. folk i bærplukkerjobs, så er det jo direkte løgn. Jeg kender ingen af de andre partier, der vil gøre de første 7.000 kr. man tjener skattefrie. Hvis ikke de lavtlønnede profiterer af det, så ved jeg sgu ikke, hvem der profiterer af det.



  • #87   3. maj 2015 Søren C

    Har du tænkt på, at vores konkurrenceevne forringes, når du sætter mindstelønnen op? Hvis det var så nemt, hvorfor tror du så ikke, at vi ikke alle bare får 500 kr. i timen?`

    Ufaglært arbejdskraft her i landet er bare ikke mere værd, når f.eks. en slagteriarbejder i Polen kan lave PRÆCIS det samme arbejde til 1/2-delen af lønnen. Det kan man så have ondt i røven over, men det er fakta i det EU vi befinder os i. Og i en global og åben verden må vi bare indrette os på, at vi ikke kan isolere os heroppe med et løn- og omkostningsniveau, der er langt, langt større end i selv vore nære nabolande.

    Det hele hænger jo sammen. Højere løn = Dårligere konkurrenceevne

    Jeg er helt med på, at man ikke nødvendigvis behøver at reducere overførselsindkomsterne markant. Man kan i stedet give lavtlønnede i arbejde større fradrag osv.

    Men der SKAL være en forskel på mindst kr. 2.000 - helst en del mere - på at være i arbejde frem for at være på overførselsindkomst.

    Sådan noget som det her, er jo for langt ude!!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=TpTt3tsFlOY


  • #89   3. maj 2015 Grunden til at vi skal have den høje løn i danmark, er jo fordi at det er skide dyrt og leve i danmark, selvfølgeligt er vores konkurrenceevne ikke god når lønnen skal følge med afgifter o.lign

    Men der må da være en anden løsning end at tage penge fra folk der lever med røven i vandskorpen i forevejen.

    Vi kunne efter min mening sagtens sætte overførselindkomster ned, hvis de altså stadig havde samme købekraft som nu, ellers kan det da ikke være forsvarligt at sætte den ned.


  • #90   3. maj 2015 Audii##
    er ikke hellig eller noget i den retning men altså arbejder man som ufaglært eller genrelt er uden uddannelse så må man da også forvente at ens løn er det lavere end en med uddannelse og nej selvfølgelig er det ikke fedt at ens løn så er maginalt højere end kontanthjælp eller for den sags skyld samme sum.men man kommer ud og man har det godt med at man har arbejdet for sin løn...fik selv kun det der svarer til 300 kr mere i løn da jeg gik fra kontanthjælp til lønmodtager og nej brokkede mig ikke, netop fordi der var noget og stå op til.
    og husk nu lige på fattig Carina får altså ikke 23,000 kr hver måned f.eks de børnepenge hun får for børnene kommer altså kun hver 3 måned.


  • #92   3. maj 2015 Aldrig i mit liv har jeg set så gennemført dårlig retorik som i Audis##´s indlæg i #86

    Jeg ser frem til at du dokumentere at fx afskaffelse af ferieloven ikke vil gå ud over dem der ikke kan lægge 2 og 2 sammen, og derved selv spare op til en lille ferie.

    Det er meget tydeligt at du ikke aner en skid om hvad jeg ved, og hvad jeg har sat mig ind i.

    Det er selvfølgelig helt fair, at man ikke er enig med, men at fordreje og lyve, fx ved at kalde landets statsminister for "skatteål" er bare for lavt.

    Måske skulle du selv sætte dig ind i LA´s politik? Men fortæl da endelig hvor vores statsminister lyver???

    Kan du evt fortælle lidt mere om "strukturel økonomisk underskud"?? Hvad er det for en størrelse?
    Er du uddannet nationaløkonom eller hvad er din baggrund for at udtale dig om landets økonomi de næste mange år?
    Måske skal vi bare importere en masse smukke unge arabere der kan hjælpe med at passe vores ældre når de bliver gamle smiley
    Hvor ligger vi på EU's konvergenskrav i forhold til andre lande??
    Er vi på en sidsteplads eller hvad??

    Med hensyn til at "skylde at forklare".....
    Måske skulle LA bare "forklare" hvorfor erfarne nationaløkonomer stort set er enige om at under en LA-regering vil de rige blive rigere, og de fattige vil blive fattigere.
    End of story.

    Så kan du komme med dine bundfradrag, dine polske lønninger og alt andet pis.
    Bundfradrag forhøjet- nemt at regne med for de talsvage, men hvorfor nævner du ikke regningen??

    Forresten - hvis du ikke er klar over det, så bor folk der har en polsk løn i - Polen.
    Men der er levestandarden jo også noget højere end i vores lille forarmede Danmark smiley


  • #95   4. maj 2015 Christian F
    det kan da umuligt være dit største ønske at du har råd til og købe en stor hurtig bil, altså er det eneste du stræber efter i livet? det lyder meget sådan på de ting du nævner specielt når det kommer til politiske emner.


  • #97   4. maj 2015 Det med de 84000kr får de aldrig gennemført. LA har ikke selv 90 mandater, så de får ikke deres drømme opfyldt. VKO er jo ikke enige med LA på ret mange punkter, så det bliver op ad bakke. Nu skal blå blok jo først have flertallet, og det er desværre ikke så sikkert mere som det har været

  • #98   4. maj 2015 Bliver man et gladere menneske hvis man har en fed bil?

  • #99   4. maj 2015 Christian F
    det er da værste gang vollapyk man kan komme med,kan meget vel være at du bliver et lykkeligere menneske af en ny bil men det skal du da være herre over om de borgere bliver eller ej...det er virkelig sørgeligt at man kun sigter efter og kunne køre i en stor fed bil og oveni købet dælme har opgivet alt andet i livet...sorry dude og det er ikke provokerende ment men du burde virkelig søge psykologisk hjælp hvis det eneste der gør dig glad er matrialistisk rigdom!!!


  • #100   4. maj 2015 LA er som alle de andre.. Politikere, som sidder derinde og hytter deres eget skind.
    Jeg har meget meget lidt tillid til vore politikere, og har store lede til dem.
    Vil se resultater, vil se at nogle rent faktisk TØR at udføre visioner.

    Indtil nogen gør noget de rent faktisk lover, så er min tillid på et meget lille sted. Jeg tager ingen politikers ord for gode varer, og træder varsomt.


  • #101   4. maj 2015 @627

    Stop nu, inden du blamerer dig endnu mere. Du har jo ikke fattet en bjælde af det hele. Jeg er ikke nationaløkonom – har dog 2 HD-uddannelser bag mig og sætter mig gerne lidt ind i tingene – hvilket jeg så kan forstå på det hele, at du OVERHOVEDET IKKE GØR!!!

    For det første har jeg – så vidt jeg husker – ikke udtalt mig om ferieloven og feriepenge. Men jeg kan da kun grine over, at du mener, at det er statens opgave at styre folks feriepenge. Skal Staten så til at styre danskernes budgetter også, fordi borgerne ikke selv kan finde ud af det? Det er jo horribelt. Feriepengene er mine – de er ikke Statens, derfor skal staten ikke blande sig i, hvordan og om jeg afholder min ferie. Der er jo fuldstændig galimatias, at Staten hvert år ”beholder” en masse feriepenge, som reelt tilhører borgerne.

    I andre lande udbetales feriepengene helt automatisk – sådan burde det også være herhjemme.

    Konvergenskravene har ikke en fløjtende skid at gøre med, om vi er nummer 1, 7, 19 eller 22 på listen – men det er da lidt betænkeligt, at du end ikke ved, hvad konvergenskravene dækker over.

    Læs og forstå:

    http://da.wikipedia.org/wiki/Konvergenskrav

    Til din info, så kan jeg sige dig, at vi har problemer med at overholde kravet til et maksimalt offentligt underskud på 3% af BNP. Det lyder måske ikke kritisk, men det er ellers noget man kun forbinder med lande som Grækenland, Italien, Irland og Spanien mv. – hvoraf flere af disse lande er / har været på grænsen til statsbankerot. Så det er sgu ikke bare noget man skal tage let på.

    Fra Politiken:
    ”Socialdemokraterne og de radikale lægger op til et offentligt underskud på 3 procent af BNP og og et strukturelt underskud - altså et underskud renset for konjunkturudsving - på 0,5 procent. ”. Ifølge de borgerlige er det alt for risikabelt. Så sent som i juni var Danmark stadig under skærpet overvågning af EU, fordi vi ikke overholdt aftalerne. Ved at budgettere med et underskud på 3 procent af BNP er der ingen plads til udsving, og dermed risikerer Danmark igen at komme i problemer på grund af øget usikkerhed på markederne omkring os, mener både Venstre, de konservative og Liberal Alliance."

    Da du åbenbart heller ikke ved hvad et ”strukturelt underskud” er, og heller ikke har fulgt med i medierne omkring de problemer vi har forude med dansk økonomi, hvor vi kan risikere at løbe ind i ”kroniske underskud”, kan du jo passende sætte dig lidt ind i tingene her:

    http://www.politiko.dk/nyheder/oekonomer-advarer-mod-store-underskud-forude

    At du derudover mener, at der har været Nationaløkonomer fremme og udtale sig om, at ” de rige blive rigere, og de fattige vil blive fattigere” under LA er jo dybt latterligt. Hvorfor dokumenterer du ikke lige, hvem der har sagt det? Gerne med et direkte link til udtalelsen? Det kan du selvfølgelig ikke, fordi det selvfølgelig er løgn og humbug fra din side, at ”nogen erfarne nationaløkonomer” skulle have udtalt sig om LA´s politik på den måde.

    Derudover kan jeg bare sige, at LA´s økonomiske 2025-program er gennemregnet efter HELT almindelige regnemetoder i Finansministeriet, og er således ikke bare ”løgn og humbug”, som det meste af det du skriver.

    Mht. øvrige elementære samfundsøkonomiske sammenhænge, fri bevægelighed over grænserne og østeuropæisk arbejdskraft osv. så orker jeg ærlig talt ikke at skrive en masse om det, når du helt åbenlyst ikke fatter selv hele elementære sammenhænge. Det er jo helt åbenlyst, at du ikke magter at se det hele i et større perspektiv.

    Så længe venstrefløjen har uvidende personer som dig på holdet, så er det jo som at stjæle slik fra små børn, når man skal debattere politik.

    Her til sidst kan du jo passende spørge dig selv, hvorfor mon de røde partier går til valg på en udtalelse om, at ”vi kan ikke spare os ud af krisen”, hvorefter de – når de kommer til magten - skærer i overførselsindkomster og ellers strammer op på en hel række andre områder, derudover sænker selskabsskatten, øger topskattegrænsen osv. osv.

    Det er jo ren LA-politik, hvorfor gør Thorning det så? Selvfølgelig fordi det er helt nødvendigt. Men det var slet ikke det hun gik til valg på, derfor er hun en løgner.


  • #103   4. maj 2015 @Leo P
    Jeg ved nu i ikke, om jeg betaler min Skat med glæde. Jeg siger ikke, at vi IKKE har det godt her i Danmark, sammenlignet med mange andre steder.

    Men når vi nu lige kigger lidt nærmere på det hele, så er det jo ikke bare de direkte skatter, hvor vi har verdensrekord. Jeg kender ingen andre lande (måske lige bortset fra Singapore), hvor man beskatter nye biler med 180%. Jeg tror også vi ligger helt i top mht. vægtafgifter. Vi betaler kr. 1.200 for at få nummerplader på bilen, vel at mærke for 2 stk. fladtrykte genbrugsøldøser, hvorpå man har trykt to bogstaver og 5 tal. Produktionsomkostningerne ved 2 stk nummerplader er nok ikke højere end 20-30 kr. men det "bonger" man altså danskerne 1.200 kr. for.

    Vi har derudover, pga. statsafgifter, verdens højeste elpriser, derudover nok også nogle af de dyreste vandafledningsafgifter i verden.

    Jeg har heller ikke hørt om mange andre lande i verden, hvor man betaler både grundskyld og ejendomsværdiskat for en ejendom, som man både HAR købt og betalt.

    Vort samfund er simpelthen gennemsyret med skatter og afgifter på ALT - og jeg synes bare det har taget overhånd.

    Det helt elementære spørgsmål er jo også: Når nu vi har verdens med afstand højeste skatter, har vi så verdens bedste velfærdssamfund?
    Hertil må man sige et KLART nej.

    Kunne vi ikke kræve, at vi havde verdens bedste velfærdssamfund, når nu vi betaler verdens højeste skatter?

    Vort sundhedsvæsen klarer sig faktisk ikke fandens godt, sammenlignet med mange andre lande, som vi normalt plejer at sammenligne os med. På kræftområdet halter vi fortsat langt bagefter, på nogen områder. Dødeligheden i vore skandinaviske nabolande er for de fleste kræftformer noget lavere end i Danmark.

    Selv om vi er et af de OECD-lande, der bruger flest penge pr. elev i skolevæsenet, så er over 15% af de elever, der går ud af skolen "funktionelle analfabeter". I PISA-test´ene klarer vi os fortsat ikke så fandens godt.

    Synes du vi kan være stolte af det???

    Derfor synes jeg ikke længere, at jeg betaler verdens højeste direkte og indirekte skatter med glæde. Jeg synes personligt IKKE, at vi får nok for pengene, og det hele går op bureaukrati, så man kan holde de 800.000 (!!!!!!) offentligt ansatte beskæftiget.

    Som jeg også skrev andetsteds, så er det som om, at mange tror, at når vi ikke skampuler borgerne i Skat, som man gør i Danmark, så tror folk generelt, at borgerne pr. definition ligger og dør i gaderne og de fattige vil ikke have råd til hospitalsophold osv. Dertil må jeg bare sige, at der jo altså er mange andre steder i EU, hvor man har lavere samlede skatter og et skole- og sundhedsvæsen, der bestemt ikke er dårligere end i Danmark.

    Vi tror bare alle, at vort velfærdssystem er så pisse-unikt, men jeg mener det trænger til en kraftig reformering.


  • #104   4. maj 2015 Audi##
    LA's økonomi 2025 program er som du siger rigtigt nok gennem regnet efter de metoder som ministeriet også selv gør det, men både flere anerkendte økonomer og ministeriet det står for det siger uafhængigt af hinanden at LA plan ikke kan lade sig gøre uden og gøre situationen være end den er allerede...og tror du ikke på mig så google det, det har nemlig været fremme på tv2 og dr.
    så der må jo sådan set være noget om sagen hvis anerkendte fagfolk snakker om de ting og fejer dem af bordet som ubrugelige.


  • #107   4. maj 2015 Overhovede ikke. Mit liv handler ikke om hvilken bil jeg kører i.
    Hvis jeg var ked af de regler der er i Danmark, så var jeg flyttet for længe siden.


  • #109   4. maj 2015 Er du helt blank.?

    Jeg køber ikke bil efter hvor hurtig den er fra 0-100. Det stoppede jeg med da jeg var 21.
    Min er nu kun 8,7 om at ramme 100. Kan sikkert blive hurtigere endnu.

    Jeg kører over 35000 km årligt. Så det ville være idioti at købe en spand der kører 5 km/l.

    Voks nu lidt op og drop drengerøven i dig selv. Så kommer damerne også derefter, med mindre du bliver ved med at gå op i hvor meget du betaler i skat, og det kan jo ikke være ret meget når du altid går til for lav løn.


  • #110   4. maj 2015 Det er sjovt at hver gang en tosse fra LA opretter sig herinde, så får de aldrig held med at kapre stemmer, jo mere de råber op, jo flere tager afstand fra dem.

    Ole Birk og den anden tossse der sidst prøvede for et halvt år siden fik ikke omvendt ret mange herinde, for de kunne jo ikke svare på en skid når det kom til stykket, Alt handler ikke om biler i folks liv, Men LA's målgruppe er også naive personer man kan bilde alt ind.
    Hvis det var et seriøst parti, Så var det ikke JBO i Thyra Frank som stod på valg hos dem.


  • #112   4. maj 2015 23 før. LOL det var sgu ikke meget for en udlært pladesmed på sjælland.

  • #113   4. maj 2015 Ford Mustang 5.0 TiVCT V8 GT - årgang 2015 til 704.000 kr. Bilen har 2 døre, en motorstørrelse på 5 liter og et brændstofforbrug på 7 km/l ved blandet kørsel.

    12 km/l Hvor..?



    Sorry Claus, svarede lige.

    Den lille Mustang kører 12 km/l. Men det er jo ikke den du skriver om,

    Ford Mustang 2.3 EcoBoost - årgang 2015 til 600.000 kr. Bilen har 2 døre, en motorstørrelse på 5 liter og et brændstofforbrug på 12 km/l ved blandet kørsel.


  • #115   4. maj 2015 Christian F
    det er altså muligt og få en kæreste, kommer så mega meget an på ens syn på sig selv og om man er glad for liv og sin tilværelse, det opsnapper kvinder mere end du nok regner med, så du må sgu arbejde på dig selv.
    hmm christian helt ærligt, nu gør du det igen, giver andre skylden for du ikke har det du ønsker, det er altså muligt og få den bil du stræber efter, kræver sådan seet bare hårdt arbejde og nej regeringen bestemmer intet om hvilken bil du skal køre i, de ser gerne du kører i en miljø venligere bil men det er da også forståeligt ift luften vi indånder og fremtiden.

    igen, stop nu med og have så pisse ondt af dig selv og gør da for fanden noget for og forbedre din situation, det er kun dig selv der sætter grænsen...du kan investere/du kan tage et ekstra arbejde...betoner meget kraftigt er KUN DIG der sætter grænsen ingen andre.!!


  • #116   4. maj 2015 Jeg holder så meget med Christian F ! Gi`den Gazzzzzz smiley !!

    https://www.youtube.com/watch?v=9WIjTBBuLp0


  • #119   4. maj 2015 Christian F
    stop nu for fanden da med den skide retorik om bilerne, ja de er dyre so fucking what? du har muligheden for og købe en hvis du er villig til at gøre noget for det...det er du tydeligvis ikke og så længe du iikke er det, så stop da med dit flæben!!!
    kom nu videre i dit liv menneske !!!


  • #122   4. maj 2015 nu er du den sidste der skal snakke alt for højt om og snakke udenom, det er du mester i her på BG...ved ikke hvor du vil hen med det der, der gives bøde for og smide skrald, fair nok i mine øjne, og nej regeringen er da ikke ligeglad med henkastning af affald....og det andet med bilerne er fuldstændig nytteløst og diskutere med dig, da du har set dig sur på regeringen fordi du ikke har råd til din drømme bil men nægter og gøre noget for det selv, du er en lost case!!

  • #124   4. maj 2015 det gør man sku da, har selv fået en bøde fordi jeg ved et uheld tabte noget fra en trailer, bøden var på 1000 kr og selvfølgelig at man samlede op efter sig.

  • #127   4. maj 2015 Christian
    Hvorfor kalder du andre små.? Udfra din FB profil så er du jo kun en lille hvalp.!


  • #128   4. maj 2015 ved du hvad Christian, kom videre i dit liv og følg lidt mere med i hvad der rent faktisk foregår i landet du lever i, du lever tydeligvis i din egen verden hvor alt og alle er imod dig og du bare er den lille dreng der ikke kan få sin vilje og skubber skylden på alle andre fremfor og se på dig selv og gøre noget.

  • #129   4. maj 2015 Curling barn

  • #131   5. maj 2015 Stem DF

  • #132   5. maj 2015 Åååh håber det en af de der fejlagtige målinger for 7% til LA så kan man i sandhed se Danmark er blevet landet for de egoistiske tosser der har samme IQ som et birketræ.

    Hvis man er utilfreds med bilafgifterne så har man valgt en forkert uddannelse
    Jeg ved jeg aldrig kommer til at købe en helt ny Ferrari med mit svende brev som klejnsmed. Med mindre jeg arbejder hårdt og er heldig at blive succesfuld selvstændig.


  • #133   5. maj 2015 sø-proppel

    er nogle der er tilfredse med deres liv og har det godt som det har udfoldet sig og nogen bliver så aldrig tilfredse pga. de kun stræber efter penge.. det er sgu sørgeligt


  • #134   5. maj 2015 Jeg stræber ikke efter penge, kun efter ting som kan købes for penge smiley

  • #135   5. maj 2015 Du går nok heller ikke i spåner over du ikke lige kan købe de dyreste biler ??

  • #136   5. maj 2015 #103: PISSE fedt skrvet, og hvor har du dog evigt ret!!
    Det ligger vel efterhånden til den selvfede, selviscenesættende mentalitet vi har i Danmark (Staten skal altid føre sig frem, og se os, se os, se hvad vi kan, se vi hjælper hele verden, se se se) Og det gælder også den danske befolkning.

    Du har ret. HELE skatte/afgifts systemet burde revurderes. Skatter og afgifter kan SAGTENS sættes ned, UDEN at vi så mister gratis sygehuse, skoler, eller med andre ord, uden at velfærden spiller fallit. Hvordan kan det så være, Schweiz kan få det hele til at løbe rundt? (foruden, at stå UDEN for EU) ?
    Men, alle inkl. politikere, er stensikre på, de høje skatter og afgifter holder velfærden sammen.. Den velfærd der er skrumpet ind.
    Den eneste grund til, det ikke sættes ned, er at så kan de ikke sidde derinde og dirigere os rundt, spille kloge, og hæve deres fede hyre. Og hæve deres hyre til deres børn. Hæbe deres pension. Hæve deres hyre selvom de ikke arbejder med politik længere...
    Danmarks politik er, at lænse befolkningen, og holde as allesammen nede, fordi tænk hvis nu den lille bitte almindelige mand fik råd til en stor flot bil, som eliten ogs har? Tænk hvis nu uligheden blev formindsket..

    Du har ret, #103!


  • #137   5. maj 2015 #136
    du har ret i at skatten og afgifter skal ned på et tåleligt plan så vi alle kan følge med, som så mange andre har jeg fået min el regning er da fuldstændig latterligt at langt over halvdelen af den regning er afgifter og ja helt klart så skal minister lønninger revurderes kraftigt plus deres pension som er skyhøj.

    synes ikke rigtigt den der snak om uligheden mellem rig og ''fattig'' giver specielt meget mening eller jo kan godt se at når skatten går ned så har de ''fattige'' mere og godte med men det har de rige jo sådan set også, så uligheden vil automatisk stadig være der og den vil stadig være lige så stor som den er nu.


  • #140   6. maj 2015 Hvorfor skal der ikke være forskel på dem der er rige og fattige ?

    Såfremt at dem som er absolut fattige stadig lever et godt liv og har råd til alle de basale ting og har samme gode vilkår for at uddanne sig, blive behandlet mm


Kommentér på:
Bilafgifter

Annonce