{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Luftmassemåler? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, står med det problem at jeg skal til syn med min bil Seat Leon 1.8t og den siger for højt i lambda værdi, andet problem er at den står og skyder/prutter i tomgang og er lidt ujævn, og mangler noget trækkraft, jeg har haft skiftet alle vakum slanger og tjekket for diverse utætheder men kan ikke finde nogle utæthed overhovedet, igår prøvede jeg for sjov at pille mit stik af på luftmassemåleren, og der gik den 100 gange bedre i tomgang og trækker meget bedre, nu er mit spørgsmål, er det en defekt LLM? Den går jo umiddelbart i nødprogram og der går den meget bedre, nogle som kan hjælpe, skal synes inden 12 dage så det er lidt en SOS

PS melder ikke nogle fejl på tester


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luftmassemåler?
  • #1   2. okt 2019 selv om den ikke melder fejl på MAF så kan den stadig være defekt, den ville jeg som det første prøve at skifte

  • #2   2. okt 2019 Det prøver jeg smiley
    Tak for svar!


  • #3   2. okt 2019 man kan ikke bare sige llm er defekt, når man bare kobler den fra,

    for kobler man den fra, går ECU i nøsprogram. også køre den efter nogen forudbestemt parameter, så man ikke ødelægger motoren ved og køre med den.

    skal man gøre det rigtigt på med tester og se hvad den siger evt live data og ellers udmåling af de forskellige føler/sensor


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #4   2. okt 2019 Kører den med 2 lambdasonder? En af mine tidligere biler havde samme problem, hvor det viste sig og være katten der var faldet sammen.

  • #5   9. okt 2019 Ny luftmassemåler gjorde ingen ændring..

  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #6   9. okt 2019 Ser først nu at du skriver 1,8t. Men min gamle golf 4 GTI med 1,8t havde samme udfordring - mistede pludselig trækkraft, og gik helt af h. til. Og var også hoppet på en ny luftmængdemåler, dog uden held. 4 nye tændspoler var derimod løsningen.

  • #7   13. okt 2019 Hej Michael, stod din og også skød/misfire i tomgang, 1 gang hver 5-10 sekundt?

  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #8   14. okt 2019 Nej det var mere som om den mistede en cylinder sporadisk. Og havde også tester på, men kunne ikke se nogle fejl. Så det var mere eller mindre og begynde fra en ende af med og skifte.

  • #9   14. okt 2019 Ja okay, min melder hellere ingen fejl på tester, min den starter uden choker og ca 1-2 min efter opstart begynder den på det skyderi, og den køre bare generelt dårligt i forhold til hvis jeg piller stikket af på lmm, så køre den godt

Kommentér på:
Luftmassemåler?

Annonce