{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.224 visninger | Oprettet:

Gamer PC {{forumTopicSubject}}

Hvad siger folket til denne her med 3 års garanti?

Knægten spiller Fortnite og lammetæver de fleste på en ældre kontor pc der har fået et bedre graffikkort end den er født med, men vi vil gerne gøre ham endnu bedre smiley

https://www.ebay.de/itm/Gamer-PC-Intel-i5-10400-6x-4-3-Ghz-Geforce-GTX-1660-Super-OC-Gaming-Windows-10/274501576013?hash=item3fe991a54d:g:LN0AAOSwCp1ftW7J


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamer PC
  • #1   20. dec 2020 Sløjt grafikkort - resten er fint.

  • #2   20. dec 2020 Sajmon
    Du ville have et 2060 istedet?


  • #3   20. dec 2020 Ja eller 1080.

    Hellere en ældre topmodel end en nyere mellem model, når spillet ikke kræver de nyeste features..


  • #4   20. dec 2020 Er der en bestemt grund til at du vil købe på ebay?

    Tænker at det er noget bøvlet hvis der er noget galt med den nu eller senere.

    Husk at gå efter en i5 gen. 10 da den har flere kerner og tråde end en gen. 9


  • #5   20. dec 2020 det er da udemærket et 1660. drop hellere det der intel skrald og køb en amd.

  • #6   20. dec 2020 De giver 3 års garanti, der er bedre komponenter i, den er billigere.
    De danske jeg ser er dyrere, men synes ellers de er dårlige til at oplyse om delene der er brugt.


  • #7   20. dec 2020 Jeg kender ikke til AMDs forskellige trin, men ved I5 10400F er ok hurtig.

    Har du et forslag til noget der er lige så godt eller bedre til prisen vil jeg meget gerne høre om det?


  • #8   20. dec 2020 Alle tests peger på mindre for pengene med AMD... smiley

    Og "skrald" beskriver vist ikke det førende produkt på markedet, særligt godt...


  • #9   20. dec 2020 Havde ellers hørt de var toppen af poppen mht at spille, med samme pris.

    I5 10400 kalder tyskerne for Kraft Dværgen pga den høje ydelse den har.


  • #10   20. dec 2020 Min. 16gb ram og 512gb disk da.

  • #11   20. dec 2020 #7
    jeg sad faktisk og så nogle test med amd rysen 5 - 5700 grafikkort vs intel i5 gen 10 - 2060 grafikkort og der lå amd forrest med en hel del i 9 ud af 15 spil og 2 af dem lå de lige og de sidste 4 var de bagud.

    selv er jeg til intel, men må indrømme at jeg var på nippet denne gang til at tage en amd maskine men den var udsolgt og ville først komme på lager i januar hvilket jeg ikke kunne vente på da den skulle nå med i regnskabet for i år.

    det endte ud i denne maskine - som dog skal have 8 gb ram mere - og den kører fortrinligt i bl.a. fortnite hvor jeg med højeste indstillinger ligger på 110 fps
    https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-laptop/153797/msi-gf65-thin-15-6-barbar-gaming-computer


  • #12   20. dec 2020 #11 - De tests er bare ikke så meget værd, hvis det er på tværs af både grafikkort og processorer. smiley

  • #13   20. dec 2020 Ville til enhver tid vælge en PC med SSD Harddisk, i online spil er det millisekunder der er afgørende, og der er en SSD harddisk hurtigst.
    Samt en maskine med i7 processor.


  • #14   20. dec 2020 Harddisken ændrer på load tider, og ikke FPS når vi snakker online spil. smiley

  • #15   20. dec 2020 Hvis det ikke er de allermest krævende spil han spiller ville jeg vælge en med amd ryzen 5 3600 eller den samme bare 3600x koster et par 100 kroner mere, men giver lidt mere på toppen, det 1660 super er helt fint, har en ven der kører gta på high med det og han dykker ikke under 60 fps,

    Med hensyn til plads,
    hvis det ikke er fordi han optager og downloader 30-50 spil, ville jeg skrotte den 4tb HDD og installere en 250gb eller 500gb nvme m.2.

    Til det jeg kan se og læse mig til på lige det produkt, så er den ssd nvme de sælger med en meget lav kvalitet, og bundkortet er nok i klassen lav-middel


  • #16   20. dec 2020 Har købt de har ting,(ikke alt fra samme sted) da vores knægt også tæver alle(føler jeg ihvertfald) på ps4. Så tænkte et pc bygge projekt kunne være sjovt. Ved godt det er en i3. Men skal starte et sted.
    https://www.computersalg.dk/showlist/favlist/95372085-3f63-4f84-aaf4-fa741a28dcb1


  • #17   20. dec 2020 et 1660 grafikkort er da udmærket til den pris kortet koster, vil man have mere så koster det også mere, at anbefale en ældre topmodel mod en ny er da lidt dumt da det nye kort er bedre fremtidssikret da de netop understøtter nyeste features, et hurtig opslag viser at et nyt GTX1080Ti koster ca. lige så meget som en RTX2070Super og der er ikke den store performance forskel.
    Og Intel er ikke skrammel, der er en grund til de er førende og har været det lige siden 1995 hvilket nok ikke var tilfældet hvis AMD var Intel overlegen.
    Men overvej om du ikke skal vælge en tak større (480Gb) SSD harddisk og så en 4Tb HDD og 16Gb ram burde være ok.
    Problemer ved at købe fra Tyskland har du vel inde over ? (bøvl og omkostninger hvis der er problemer med udstyret)


  • #18   20. dec 2020 Bay
    Den sælger har NUL klager, flere andre store forretninger dernede har rigtige dårlige anmeldelser, beskyldninger om 10 år gammelt grej installeret i ny PCer, og en af storsælgerne er asiat, der får jeg rigtig dårlige fornemmelser omkring arbejdsforhold og løn, og så er medarbejderen ikke dedikeret, men tvunget til at arbejde, ikke en god kombi.

    Han har kun Fortnite, Roblox og et enkelt andet spil installeret.


  • #19   20. dec 2020 jeg har vedlagt et billede af et sæt jeg lige hurtigt har fået samlet på benene, som er MEGET bedre end det han har, på alle måder (dog uden grafikkort, det skal du købe da alt er udsolgt her op til jul)

    https://gyazo.com/45d97efadf3bed8b2b5044efce797b5d

    et 1080 kan du nok få presset ned på de 2k, så i alt vil du ende med at have givet næsten 7 for den, og den vil kunne sikre ham et godt stykke ud i fremtiden (mindst 3 år hvis ikke han går efter absolut max grafik i spil)

    Win 10 kan du købe på ebay fra 30-50 kr for en legit key.

    den han sælger kan jeg ikke se noget info omkring ssd og andet, så der tager du en stor chance


  • #20   20. dec 2020 Sidder med 1660 Super i CSGO, 400 fps.

    MIN mening er, at du skal gå efter følgende:
    CPU: i5 10 gen
    RAM: Bare mindst 8 GB hurtige ram (ikke mhz, men latency)
    HDD: NVME M.2 - MEGET hurtigere end alm SSD.
    GFX: 1660 Super er fint, når det bare er til Fortnite, tænker jeg. Har ikke spillet det, så ved det ikke. Ellers fint noget mindst xx70 serien fra Nvidia.


  • #21   20. dec 2020 Fortnite er krævende, CS er mindre krævende, GTA er ekstremt krævende.
    FPS for de tre spil kunne være 400, 600 og 200 som jeg lige husker det.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #22   20. dec 2020 I bund og grund er det en fin maskine, ville dog aldrig købe en maskine fra udlandet, DU står for portoen retur, de er ikke dækket ind for udenlandske købere (Medmindre de reklamere med det, og selv der kan det være besværligt at få opfyldt) Derudover kommer den eksta ventetid.
    Selvom sælgeren har fine anmeldelser, så er der stadig tale om elektronik, som skal på en lang fragt tur.. Fragt skader kan ske, og udstyr kan dø undervejs (Det er set, også fra dyre og anerkendte sælgere)

    i5 10400 er en fin lille cpu til 1660 super, den vil ikke have nogen problemer med at klare de fleste spil i acceptabelt fps ved 1080p opløsning.
    AMD cpuerne klare sig dog også virkelig godt efterhånden, og der er den fordel, at de kører på samme sockel, så cpuerne kan bruges på kryds og tværs i længere tid end intel er kendt for. Og de er begyndt at vise tænder imod intel, som ellers har domineret markedet, og af samme grund, nok faldet lidt af på den, de sidste 2-3 generationer har SKUFFET fra intel!! Det er ikke dårlige cpuer, der er bare ikke sket det store i udviklingen hvor AMD derimod har valgt at vise hvordan tingene skal gøres, og er pt på toppen, om man kan lide det eller ej smiley

    16gb ram er sweetspot efterhånden, mere er stadig et spild af penge, så ingen grund til at gå helt derop.

    Og SSD er hver en øre værd, så det skal du på ingen måder undgå at få, loadtider og bare det at starte maskinen gør det "sjovere" at bruge den.

    Hvis knægten kun har et par spil, så vil jeg sige at du kunne slippe afsted med 250gb, men de vil være hurtigt brugt, så omkring 500gb vil være en anbefaling.
    HDD kan sagtens smides i, men det virker som spild af penge, medmindre pladsen er virkelig nødvendig til andet end de 2-3 spil han vil bruge tiden mest på.

    Alt i alt, du får mere ud af selv at samle, især da du ville vide at du fik kvalitets ting hele vejen igennem, og ikke bare hvad der lige var på hylden.
    De vælger at bruge en aerocool strømforsyning som på sin bedste dag er nogenlunde, ikke noget jeg selv ville røre ved.
    SSD nævner de ikke hvilken type det er, og der er stor forskel på dem, de helt billige er ikke suveræne.
    Grafikkortet nævner de heller ikke hvilket mærke er, selv om de viser et evga kort, så er jeg ikke helt overbevist om at det er hvad de levere med maskinen..

    Smed denne sammen relativt hurtigt, og prisen kan der sikkert rykkes på ved at kigge ved andre forhandlere, og måske små ændringer på opsætningen.
    Men den render op i 7070kr og intel løber op i 6600kr
    Om du vil tage intel vs amd kampen op, er helt op til dig, ved selv hvad jeg hælder mest til


    profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #23   20. dec 2020 Intel

    Teoretisk kan den ekstra blæser sparet væk på begge, men org blæsere er ikke særlig gode på intel, ved ikke med AMD, derfor kom der en ok på listen


    profilbillede
  • #24   20. dec 2020 En guide et sted sagde intels egne kølere var supergode

  • #25   20. dec 2020 Har du et link til de 2 konfigurationer, jeg kan intet se på disse billeder her?
    Takker meget for din hjælp

    Ikke engang yngste medlem af husstanden kan læse det.


  • #26   20. dec 2020 Kan sagtens læse på billederne... :|

    "Fortnite er krævende, CS er mindre krævende, GTA er ekstremt krævende.
    FPS for de tre spil kunne være 400, 600 og 200 som jeg lige husker det."

    Altså, hvad Hz kører skærmen? Hvis han har en 144 lige som jeg har, så er "alt over" spild af kræfter, sådan firkantet sagt.
    Den skal bare aldrig komme over.
    CS er CPU "krævende" i stedet for GPU.

    Har han bare en alm. 60 Hz skærm er det sådan set ligegyldigt, så er 1660 Super stadig rigeligt fint.

    og nu hopper jeg i seng,... arbejde i morgen smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #27   21. dec 2020 Org blæsere larmer og er generelt ikke særlig gode, den som følger med amd er derimod ganske ok (fik først set der fulgte med senere)
    Men jeg kan sende når jeg kommer hjem igen. smiley


  • #28   21. dec 2020 #23
    Havde nok valgt et Asus bundkort frem for andet mærke, nok fordi at det er yderst sjællen noget galt med dem og de holder.


  • #29   21. dec 2020 #28 - Erstat Asus med ret mange andre mærker, og det samme gør sig gældende.

  • #30   21. dec 2020 #29 ja det er muligt og de andre mærker er nok også med tiden blevet bedre end hvad de var den gang jeg arbejdede med det, Men fakta er at Asus er kvalitet, tror at i min tid er jeg stødt på et par stykker der har været defekt, det kan jeg ikke påstå ved andre mærker der var fra mange til jævnlig defekt lidt afhængig af mærket.
    Men måske du har samlet for få Pc til at vide det smiley


  • #31   21. dec 2020 Eller måske har jeg samlet flere PC'er end du kan tælle til...

    Der er ikke nogle mærker som stikker af i RMA procentdel...


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #32   21. dec 2020 #28
    Kunne aldrig selv finde på at bruge asus mobo igen, 2 stk ombytninger med forskellige fejl, på samme bestilling, men det er jo en smagssag. Og når vi er dernede i pris, så får man mere eler mindre det samme for pengene, så rent tilfældigt at valget ramte MSI i begge opsætninger smiley


    Allan
    https://www.dropbox.com/s/dmsitqrbyv196ns/Unavngivet.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/03nunxxff0nhmnt/bg%20com.png?dl=0

    Håber det bedre kan ses der, men forskellen på de 2 er bundkort, og cpu, resten er det samme..


  • #33   21. dec 2020 #32 så må du have været mere end ualmindelig uheldig, har samle i massevis af pcer og skal tælles i tusinder igennem tiden og asus har altid leveret hvor fejl % noget under 1modsat andre hvor der var en væsentlig større fejl % alt afhængig af mærke/model.
    Du har sikkert fået nogle sendt fra deres fejl lager smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #34   21. dec 2020 #33
    Jeg var uden tvivl uheldig, men det var nok ventetid, til at jeg aldrig gider røre deres bundkort igen.


  • #35   21. dec 2020 Jeg var ikke uheldig.

    Asus har altid haft den samme fejlprocent som de fleste andre, og det ændrer en eller anden Fanboy ikke så meget ved. smiley


  • #36   21. dec 2020 Det er generelt ikke nemt at vide hvor man skal stoppe, men det er nemt når pungen er tom, så får man ikke mere smiley

  • #37   21. dec 2020 #35 nej du var nok ikke uheldig, bare en fummelfingret fjols smiley
    Jeg er ikke fanboy af noget, men bruger det jeg ved duer.


  • #38   21. dec 2020 #37 - Lad mig lige forklare, siden du ikke har fattet pointen...... smiley

    Jeg har aldrig haft et defekt bundkort selv, uanset mærke.

    Så et fummelfingret fjols... som... aldrig har..... ødelagt noget? Du giver ikke så meget mening, fanboy.


  • #39   21. dec 2020 Din udtalelse om asus fejl% vidner om det ikke er specielt mange pc du har bygget gennem tiden

  • #40   21. dec 2020 Nej det vidner om at jeg kan læse fejl statistikker bedre end du kan. smiley

  • #41   21. dec 2020 #40 det er fint, ikke min erfaring så læs du alle de statistikker du vil.

  • #42   22. dec 2020 Super meget thumps up for at gå så meget op i hvad din knægt gerne vil og at støtte ham i det Allan smiley

  • #43   22. dec 2020 Argh, det rækker begge veje, han skal ikke have noget lort der koster en formue at opgradere, det er jo mig der skal betale, og han skal også kunne trække andre spil end Fortnite, han bliver jo ældre og vil så spille GTA eller CS, tror jeg.

    Men det kunne være januar udsalget gav en god handel fra sig, konen er jo på aftenhold og kan gå på udsalg smiley

    Nu går det på om det skal være AMD Ryzen 5 3600 eller i5 10400F, AMD koster 1.500 og Intel 1.000 så går der noget fra grafikkortet , der så bliver 4 Gb på AMD PCen og 6 Gb på Intel PCen, 5-6.000 er der budgeteret med.

    Thermaltake laver et fint kabinet til kr 332,-

    MM Vision har nogen fine PCer.

    Han sidder lige nu og lammetæver nogen store drenge i Fortnite, de tror han snyder fordi de får tæv hele tiden smiley (På en 2.800 kr PC)


  • #44   22. dec 2020 Og lige til statistik-snakkerne, Intel er vidst lige så gode som AMD, det kommer an på hvad man skal bruge det til, AMD skulle være mere allround lige nu, men det skifter jo lidt op og ned.
    Varming IT i Billund mener det er billigere at opdatere på AMD for deres dele holder flere versioner, hvor Intel kræver nyt MB når der kommer ny generation.


  • #45   22. dec 2020 Her er lige kommet et tilbud ind via mail fra IT eksperten i Billund, som jeg talte i tlf med idag:

    Her er mine tanker og forslag til en samlet PC.

    CPU: AMD Ryzen 5 3600 – 3,6 GHz, 6 kerner.

    Som vi talte om – der er meget value for money i Ryzen 5 serien.

    Bundkort: MSI B450 mATX bundkort.
    For at holde prisen nede har jeg skiftet AsRock kortet ud med dette fra MSI. Det er stadig samme chipset, som AMD lover vil kunne BIOS opgraderes og dermed trække nyeste AMD processor, hvis i skal opgradere maskinen engang. Samtidig er det et mATX format, så det er mere kompakt og kan dermed også give et mere kompakt kabinet, som er lettere at få med omkring, hvis knægten skal til LAN f.eks.

    Ram: 8 GB Corsair Vengeance 3000 MHz

    GPU: ASUS GeForce GTX 1650 SUPER ROG STRIX

    her er jeg gået med en 4 GB version af det populære GTX 1650 Super.
    Skulle man gå efter et 8 GB kort, kan man enten gå en generation tilbage og tage f.eks. et RX 580 8 GB, men som du kan se i linket nedenfor, så er den nyere generations hastigheder så meget bedre, at 4 GB alt andet lige er rigeligt for et par år frem i tiden – hvor nyere generationers kort så har overtaget og ville være det man så går efter til den tid.

    https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1650S-Super-vs-AMD-RX-570/4058vs3924

    Derfor vil jeg anbefale et kort som dette. Det er samtidig også et kort som jeg kan få leveret – hvilket ikke er nemt i denne tid.

    Harddisk: 500 GB SSD M.2 Crucial P1
    M.2 SSD diskene sidder direkte på bundkortet og er lynende hurtige. 500 GB skulle give OK plads til den første tid, hvorefter man kan udvide med en større harddisk, enten SSD eller mekanisk til lager.

    Strømforsyning: 650W Corsair
    Igen, som vi talte om, overskud til opgraderinger i fremtiden (flere diske, andet og kraftigere grafikkort, bedre CPU), her er der overskud til det.

    Kabinet: Thermaltake versa H15 mATX tårn.

    Kompakt, sort, siderude, og samtidig stilfuldt. 37.8 cm x 19.8 cm x 41.1 cm



    Samlet pris 6200,- inkl. moms, plus levering eller afhentet hos mig.

    Det der trækker prisen op over de 6000,- er primært grafikkortet, som er den tunge post i budgettet.

    Alle dele er på lager ved min leverandør – på nær grafikkortet, som burde kunne være hos mig mellem jul og nytår. Dvs. at jeg formentlig, hvis det hele spiller, ville kunne have maskinen klar inden nytår, hvis jeg bestiller i dag inden 17:00. Ellers kommer vi ind i starten af januar.

    Nogen kommentarer til det fra det altid alvidende publikum smiley


  • #47   22. dec 2020 Jeg ville gå efter Intel I5 og de penge du spare vil jeg bruge på grafikkort og vælge en GTX1660 super som jo trodsalt er det vigtigste til spil

  • #48   22. dec 2020 Han viil have 6600 for dan samme PC bare med de intel dele og GTX1660 6 Gb

    Han siger dog det er dyrere at opgradere den intel end AMD senere.


  • #49   22. dec 2020 Ja han siger så meget, hvad vil du opgrader ud over grafikkort, ram eller SSD ? når den tid kommer hvor processor/bundkort skal opgraderes så er det forældet alligevel.
    Og til spille brug så er grafikkortet vigtiger end forskellen mellem de 2 processor.


  • #50   22. dec 2020 Klart vælge 1660 i stedet for.

  • #52   22. dec 2020 Og så smid 8Gb ram mere i den så den har 16Gb.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #54   22. dec 2020 Når han siger det er lettere at opgradere cpu i en amd maskine end i en intel, så er det pga intel skifter sockel ud ved hver 2-3 gen ca.(Amd har kørt med samme sockel i lang tid) Du vil altid kunne opgradere intel cpu fra en i3 til i9 i samme generation som bundkortet er i, og meget muligvis også en gen eller 2 nyere. Netop ved 10xxx serien lancerede de en ny sockel, så tror ikke at det bliver et problem at opgradere cpu de næste par år med intel smiley
    Og ville bestemt også gå efter 1660 super og 16gb.
    8gb er begyndt at vise sine mangler allerede idag, og 1650 super er ikke et overbevisende kort, ikke i forhold til 1660super.. Kan det klare fornite osv som der ønskes, uden tvivl, men 1660s vil være bedre, især hvis der kommer en skærm til med flere hz end 60, men det er en diskution til en anden dag..


  • #55   23. dec 2020 Gentager lige mig selv.. Jeg fik alt hjem, skærm, mus, osv også, for 7100kr

    https://www.computersalg.dk/showlist/favlist/95372085-3f63-4f84-aaf4-fa741a28dcb1

    Bundkort og cpu er rigeligt til de 3 spil du nævner.
    Ram og graffikkort burde kunne klare et skift til nyere bundkort og cpu om et par år, og stadig være med

    Velvidende den skotte du er allan, så mener jeg at have faldet over en artikkel engang vedr steømforbrug, hvor intel var bedst. smiley



  • #56   23. dec 2020 Hvis man gider se sig lidt omkring på alternate.dk, proshop og outlet hos Power/Elgiganten kan man bygge det selv til få penge.

    Jeg har bygget følgende:
    AMD R7 2700 Processor.
    ASROCK B450 bundkort.
    16 GB Corsair Vengeance - 3000 MhZ
    Samsung SSD EVO 860 500 GB
    Coolermaster CPU Køler
    Corsair 550W PSU
    Coolermaster Cube Cabinet med stor køler.
    AMD 580 8 GB XXX Grafikkort.

    Samlet pris: 3700. Det eneste der var "outlet" var Processoren hvor kassen havde været åben, samt PSU der havde kørt nogle timer i en demo pc.

    Dertil har jeg smidt en HDD 2 TB i som jeg havde selv.

    Det kører altså for vildt - også sammenlignet med den I7-8700 K jeg har bygget med 32 GB ram til musikproduktion som stod mig i 7200 med alle dele - også her er der AMD 8 GB 580 kort i - den river mere end rigeligt CS, Warzone osv rundt.


  • #57   24. dec 2020 gad ikke læse tråden igennem

    https://topdata.dk/shop/422-topgaming/13149-top-proi5-10400f16g-ramgtx1660super-6g500-ssd-nvme/

    evt alternativ kan se de ikke har valgmuligheder på at skifte grafikkort, prøv da evt at skrive til dem om der kan fåes en opgradering for små penge

    lad vær med at smide 5-800 kr efter en original windows licens de kan fåes for 30 kr på ebay


  • #58   24. dec 2020 #57 - Gad ikke læse dit indlæg igennem, men du har ikke ret.

    Gad ikke skrive mere end det.


  • #59   25. dec 2020 Thomas
    Jeg har ikke lige nogen stumper liggende og er ikke stødt på nogen billige stumper a la dem du har fundet, det gør jo en væsentlig forskel i prisen.


  • #60   25. dec 2020 Jeg er fra Kolding, og hjælper gerne med at samle en god PC.. Det tager et par timer hvis det er smiley Vi kan nå langt for 6000 F.eks. smiley

  • #61   25. dec 2020 Fik et tilbud fra en nystartet forretning i Horsens, han skulle have 7.500 for en pc med for mere end kr 10.000 stumper, grafikkortet kostede alene 5.000 så vidt jeg kunne se, det hænger ikke helt sammen, han kan ikke få så meget rabat.

    Tilbudet er her:
    Bundkort: ASRock B460 Phantom Gaming
    CPU: I5-10600K
    Ram: XPG Spectrix D60G 3600MHz 2x8 16Gb
    Køler: Cooler Master Hyper H410R

    M.2 SSD: XPG Spectrix S40G 1TB
    Grafikkort: MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio

    Strømfors..: Antec Gold EA750G 750Watt 80 PLUS Gold
    Kabinet: Antec NX100
    Windows: Windows 10 Home inkluderet

    Pris: 7.500


  • #62   25. dec 2020 Thomas M

    Det lyder fint, lad os kigge på det snarest.

    Har tilmeldt mig computergalleri, der er absolut ingen aktivitet der inde, NUL.


  • #63   25. dec 2020 #61 - Nej der er INGEN rabat på hardware, så det lyder som noget fusk...

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #64   25. dec 2020 Det tilbud lyder for godt til at være sandt!
    Men hvis det er hvad du kan få for pengene, og du får kvittering på maskinen og delene, så er alt jo godt.
    Men 2500kr rabat er rigtig meget når det kommer til ny hardware. Så skal det være demo vare som bliver brugt (hvilket også er fint nok)


  • #65   26. dec 2020 #61
    Det er et grafikkort der er udgået, så hellere komme af med det end brænde inde med det smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #66   26. dec 2020 #66
    Nej det er ikke udgået, det er bare ikke det nyeste mere. Og ser man på lagerstatus rundt omkring, så får man mere end svært ved at skaffe noget meget bedre.. 30 serien er kørt så i stykker pga under produktion, så 20 serien er ikke et kort man "brænder" inde med endnu, måske om 6mdr, men ikke nu


  • #67   26. dec 2020 #66
    Hvis du søger på kortet så er det udgået 19 ud af 20 steder og kan ikke bestilles


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #68   26. dec 2020 Det er ikke udgået, de har bare ikke kunne levere det smiley
    Grafikkort er især ramt af corona tiderne, men troede faktisk kun at der var tale om 30serien som var virkelig hårdt ramt, da det jo endnu ikke har været på lager nogen steder, og de fleste sælgere har større bestillingslister, end de får ind.
    Men 2070s er stadig et rigtig godt kort


  • #69   26. dec 2020 Lige for at runde grafikkort og hardware-rabat af..

    Vi har da jeg var i Elgiganten solgt grafikkort som er udgået, eller ved at udgå billigt. F.eks. MSI 2080 som normalt kostede 11000 røg for 3500 kr fordi de ellers mister for meget værdi i det lange løb. Det samme med Processorer.. Vi har solgt I9-9900K ned til 1500 Kr for ikke at brænde inde med dem - så der kan sagtens hentes rabat fra større importører.


  • #70   29. dec 2020 Så inde på userbenchmark at man kunne vælge forskellige builds ud og bytte komponenter ud, dyrere, billigere, bedre, meget smart side.

    https://www.userbenchmark.com/UserRun/25003049





  • #71   30. dec 2020 man skal.ikke bruge userbenchmark. prøv at google hvorfor man ikke skal det.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #73   30. dec 2020 i3 9100f kan måske godt klare sig "fint" nu, men er på intel gamle sockel, så opgraderinger vil kun kunne ske i 9xxx serien, hvilket er sidste gen, den nyeste får mindst endnu en gen af intel cpuer, måske 2 og derfor et bedre valg..

  • #74   30. dec 2020 ja det er dog en god nyhed.. men køb det du vil have.. ikke hvad vi siger.. for så kan du lede til uendelighed

  • #75   30. dec 2020 Har ikke lige læst den udredning endnu, men man kan vælge et set-up som en given bruger har sendt ind, og så kan man selv vælge om det skal være et AMD eller Intel set-up man er lun på. Der er jo intet salg gennem sitet.

    Fornemmer at det er noget med svindel du snakker om, hehe smiley


  • #76   2. jan 2021 Efter at have været rundt på nettet efter stumper og hele PCer op til kr 10.000 nedsat til 8.000 så endte vi ud i denne her samlet og med garanti til ren indkøbspris, tror jeg, den kan udbygges relativt nemt:

    https://www.power.dk/computer-e-tablets/computere/stationaer-pc/asus-gl10dh-nr080t-stationaer-computer/p-1121340/

    Er spændt på hvad den benchmarker på ifht hans gamle PC.


  • #77   2. jan 2021 Var dog i en super model til kr 7.000 og en slat til selvbyg, men synes ikke jeg var klar til at bygge en selv, nemmere da man var alene og kun skulle stå til ansvar for sig selv hvis det ikke virkede efter hensigten.

  • #78   2. jan 2021 Den du linker til koster 4444kr og har et GTX1650 grafikkort, hvorfor dog dette valg ?
    Det er da total dumt at købe en ny pc med opgradering for øje, med mindre der er tale om 8gb ram eller større SSD i fremtiden, jeg ville klart have købt et 1660 grafikkort.
    godt nytår.


  • #79   2. jan 2021 Havde nok også som minimum valgt med 1650 super.
    Men skidt pyt. Jeg fik startet vores selvbyg på idag, dog er gtx1660super færst hjemme om en måned, så smed et brugt gtx650 2gb i, som fint trækker fortnite i 1080 og medium, wifi trækker 370M up og 65M ned. Så ingen lag.
    Windows, 45kr fra ebay(nøgle)
    Så knægt er ellevild


  • #80   3. jan 2021 prisforskellen mellem en gtx1650 og en 1660s er små 400kr og 1660 er mere end 60% hurtigere, så pengene havde været godt givet ud her.

  • #81   4. jan 2021 Den kan ikke købes med større kort, har ringet og spurgt, derfor de er på bud, ellers kommer de jo aldrig af med lortet.

  • #82   5. jan 2021 Hvis det er fortnite, så er det alt rigeligt.
    Som nævnt er vores 1660super ikke kommet endnu, så smed et brugt gtx 650 ti(2gb) i, og kører fortnite, minecraft, roblox osv uden problemer i fin opløsning(1080 mellem)
    Så køb køb


  • #83   5. jan 2021 Den er købt, venter bare, men selvbyg spøger stadig i baghovedet smiley
    Han kan jo spille på den i 4 uger og så levere den tilbage hvis ikke den er god nok.


  • #84   5. jan 2021 Min knægts setup løb op i ca 7000 med skærm mus etc.
    Selve pc 5000. Som den står nu med det lille grafikkort står den i 3200kr. Så syns selv det er billig nok


  • #85   7. jan 2021 Jeg kom lige med en stor papkasse til knægten med "Republic Of Gamers" skrevet i rødt på siden, han var helt oppe og køre over det. smiley
    Så må vi bare have set hvad der er i kassen i løbet af aftenen eller i morgen engang, der er jo også et liv ved siden af Fortnite:)


  • #86   7. jan 2021 Så må vi bare have set hvad der er i kassen i løbet af aftenen eller i morgen engang, der er jo også et liv ved siden af Fortnite:)

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Tror jeg ikke du skal spørge knægten om er sandt smiley smiley


  • #87   8. jan 2021 Ja der var jo en ridse i toppen af PCen, så jeg måtte vente til idag med at slutte den til, for jeg skulle lige være sikker på om den ridse ville betyde noget for en eventuel bytning.
    Det bliver nok ikke idag, for han nægter at forlade pladsen da der er noget igang, som sædvanlig.
    Hans gamle PC kører 60 FPS hvad kører jeres grej? 9 år gammel.


  • #88   8. jan 2021 Jeg har købt og samlet en mid-end pc, og spiller sådan set kun CSGO.
    Kører med mindst 300, til tider 400+ FPS
    Fuld HD opløsning, så jeg kører native til skærmen.

    Min gamle kørte OP til 200, men ikk' stabilt over 144, som min skærm kører, derfor opgradere jeg hele pisset.
    Kabinet og PSU var også fra 2008 (kører endnu)


  • #89   8. jan 2021 Rids er nok fordi en anden har haft den og sendst retur efter 4 uger. At forvente ;)??

  • #90   8. jan 2021 #89 - 14 dage.... smiley

  • #91   9. jan 2021 #87
    Jeg har denne med en i5 gen 10 i og så den der hedder 10SER
    https://www.msi.com/Laptop/GF65-Thin-10SX/Specification

    Når alt er sat i max i opsætningen og fortnite står på epic i alt så kan jeg trække omkring 210 fps med min 75 MHz kurvet gamerskærm tilsluttet.
    Men så lyder det også som et jetfly i rummet jeg sidder i da begge blæsere i computeren trækker max propel rundt med 5500-6500 rpm hver især smiley


  • #92   9. jan 2021 Sajmon, læs #83 smiley

  • #93   9. jan 2021 #92 - Læs købeloven.

    14 dages returret på fjernkøb. Giver de mere, så er det fint - men hvor ofte ser man det med hardware?


  • #94   9. jan 2021 Sajmon, helt enig.
    14 dages retur på online.. Men kunne jo være krejlerkongen allan havde forhandlet sig frem til 4. smiley

    Sidder lidt og er spændt på om k ægtens gtx1660 nogensinde kommer på lager, syns grafikkort bliver støvsuget på markedet. Det er måske meget normalt, men har jo ikke kigget på det i mangeår.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #95   9. jan 2021 Johan
    Nej det er ikke normalt, det er gået helt galt med lager status på grafikkort i år(Sidste år) Eller hardware generelt vidst, jeg kan i hvert fald ikke få mine opgraderinger hjem, så har droppet dem, indtil der kommer en ny serie, og forhåbentligt at de får bedre styr på deres leveringer..


  • #96   9. jan 2021 Bjerggaards.
    Tak..
    Knægten klarer sig fint med sit gtx650' så vi håber det andet kommer når det kommer


  • #97   9. jan 2021 Johan og Sajmon:
    Power har 30 dage og forlænger hvis der er yderligere lock down. De udleverer varer der er bestilt i butikken, men de tager ikke noget tilbage.
    Og nej, jeg har ikke krejlet mig til noget, har betalt det der stor i annoncen, 4.444,- for man er nødt til at købe den for at finde præcist ud af hvad der er af stumper i den, det står ikke engang på den, eller i noget der følger med kassen, så man må installere den for at finde ud af det. Personalet i butikekken siger det samme, at de ikke har flere oplysninger på den end vi andre kan se.


  • #98   9. jan 2021 Modtaget. Det er ok service.

  • #99   9. jan 2021 Der stod en vagt derude og fortalte folk de skulle stå på mærket i firkanten, så var der bygget en kasseterminal i paller, så kunne man fremføre sit ærinde, i mit tilfælde det med ridsen, jeg kunne bare tage den i brug, den kunne sagtens byttes med ridsen, sagde kundeservice som hun var inde og spørge.

    Må se om jeg kan komme til at sætte den op idag, han er jo allerede på igen.


  • #100   9. jan 2021 prøvede lige Fortnite på min bærbare.. ca 60-70 fps på ultra med fps låst op.. 1080p
    den har en r5 3550 og et gtx1650 4 gb kort i.. det virker sgu fint..

    det kunne dog være sjovt at teste på min stationære.. men den er pakket ned pt.. smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #101   9. jan 2021 Skal være ærlig og indrømme, at jeg aldrig har haft prøvet fortnite, eller haft det installeret, men måtte lige se hvad det gamle hakkebræt kunne..
    3440x1440 og epic indstilling og laveste fps jeg så var 95..
    Slår jeg RT til, så faldet det til lige omkring 40-45


  • #102   9. jan 2021 rtx er også noget krævende skidt.. bare kik på cyberpunk

  • #103   9. jan 2021 Fortnite er kendt for at kræve en del af CPUen, hvor andre spil er mere på GPUen, et meget krævende spil er GTA, det kører typisk halvt så hurtigt, af hvad jeg har set.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #104   9. jan 2021 Rasmus
    Ja RT er droppet deri, det er simpelthen for krævende, og det er flot nok uden.. Men havde været rart at man lige kunne have fået det sidste eye candy med..

    Allan
    Det skal jeg sige om det så snart det er hentet smiley
    Men ja, der er stor forskel på spil, fortnite er vidst bygget på unreal engine, som er kendt for ikke at være særligt krævende, hvilket nok også er derfor at spillet har fået så stor succes!


  • #105   9. jan 2021 Allan.. Det var også sagt med glimt i øjet. Ved du. smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #106   9. jan 2021 Allan
    Ray tracing er alligevel ikke noget i kommer til at bruge tid på, medmindre der er tale om et RTX 2060 eller højere kort, da det kun er dem som har teknologien.
    Og det med at GTA er mere krævende holder ikke helt, får omkring samme FPS med den indbyggede tester, tallene ligger fra 87 til 99 alt efter hvilken del af testen den finder gennemsnittet fra.. Men det må være en nylig opdatering, for det spil har været under kritik for ikke at være særlig godt optimeret, og kan se at nettet mange steder brokkede sig over ret lave fps helt op til september sidste år.

    Men har i fået smidt maskinen op og køre, og blev knægten glad?


  • #107   9. jan 2021 Den er lige kommet op og køre for 20 minutter siden, for jeg forlangte at han så Versus sammen med os for en gangs skyld, men forstår ikke hvorfor FPS stadig ikke kommer højere op end 60?
    Han klager over den flimrer ude i siderne?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #108   9. jan 2021 Tænker at vsync er slået til?
    For det låser sig til skærmen max hz.
    Han kommer aldrig til at se mere end de 60fps på skærmen, selv om maskinen kan, derfor en skærm måske er en fin fødselsdagsgave næste gang
    Flimmer må jeg melde pas på


  • #109   9. jan 2021 Det er da en ny Lenovo skærm.


  • #110   9. jan 2021 Hvorfor har andre så 3-400 FPS?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #111   9. jan 2021 Det tal man ser som fps i hjørnet er tallet som maskinen laver, men det er desværre ikke det som bliver vist på skærmen.
    At det er en ny skærm betyder ikke det store, da de fleste skærme stadig kører 60hz da kontor, grafikkere osv brug ikke har behov for at vise flere fps, men hellere vil have en farvekorrekt visning. Det er lidt indviklet at gå i dybden med.

    Men når v sync slået til, vil maskinen automatisk sætte en begrænsning på hvor mange fps den skal lave, og derfor jeg tror at det er der "problemet" ligger.
    Sig han skal prøve at slå det fra, og se hvad der sker med tallet..
    Men en "gamer" skærm har mindst 100hz, og gerne 144hz+.

    Edit : Jeg tjekkede lige hvad lenovo faktisk har, og de har "gamer" skærme, så ved du hvilken model der er tale om, for hvis det er en af de rigtige, så skal man selv ind og indstille at den kan vise de mange hz, da windows ikke selv slår det til (Rigtig mange tror desværre at det sker automatisk)


  • #112   9. jan 2021 Tror det er en 144 hz.
    Han siger han rammer det han sigter på nu, han sidder og griner der henne nu smiley

    Har prøvet at sætte opdateringshastigheden til 75 hz i stedet for 65, kan det være en fordel?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #113   9. jan 2021 Hvis det er en 144hz skærm, så skal opdateringshastigheden bare op på 144hz smiley
    Hvis den ikke kan komme højere op i windows menuen/nvidia/amd menuen, så er det et forkert kabel i bruger.
    Hvis skærmen kører 1920x1080, så er et HDMI 1.4 fint til 144hz, men hvis skærmen kører en højere opløsning, så kræves der HDMI 2.0 kabel, eller displayport 1.2 kabel (Jeg faldt selv for dette da jeg skiftede skærm, og genbrugte gamle kabel, havde slet ikke overvejet at der var så stor forskel på kablerne)



  • #114   9. jan 2021 Lenovo L24E-20

    Højeste setting er netop 75 hz


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #115   9. jan 2021 Så er det bare op på 75hz med den.

  • #116   9. jan 2021 Skærmen er en 75 hz siger konen

  • #117   9. jan 2021 Men så klager han over ping er gået fra en til tyve???

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #118   9. jan 2021 Så længe den er under 100, så er det ingenting.
    Alt under 50ms er lav ping når det kommer til gaming smiley

    Hvorfor den skulle være steget af at hz blev sat op skal jeg ikke kunne svare på, det lyder underligt at det skulle gøre noget

    Og en ping på 1 lyder virkelig utroligt, da det kræver perfekte forbindelse fra computeren, til routeren (Kabel, aldrig wifi) Fra router til jeres udbyders central, fra central til game serveren.. Så hvis den er på 20ms, eller deromkring nu, så ville jeg sige at han er meget bedre stillet end størstedelen af dem han skyder smiley


  • #119   9. jan 2021 som #118 skriver, så er der meget der spiller ind på ping.
    min ligger mellem 10 og 150 når jeg spiller.
    har en 500/500 fiber forbindelse og min computer trækker på 5ghz ca 250/250 og på 2,4ghz ca 100/100 kabel er ikke afprøvet.

    Ved ikke om det er hos fortnite problemet ligger, men når jeg kører 5ghz ligger min ping højre end ved 2,4ghz så måske det også er det for jer?

    og ellers prøv at trykke på autosettings i fortnite for så optimere spillet selv efter jeres maskine og så kan man altid justere lidt på det hele derefter.


  • #120   9. jan 2021 Derfor tvivler jeg også på hans udtalelser, synes også det lyder af lidt, men han snakker med en lille knægt som hedder Viggo, "Poser", han siger den skal stå på 60 hz, og han er 10 år så han har ret, i Noahs verden smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #121   10. jan 2021 Der er en grund til at gaming skærme ikke kører 60hz mere smiley
    Jo flere hz jo flere billeder kan der vises hvert sekund. Jo flere billeder hvert sekund, jo mere flydende virker billedet.

    Jeg fik først en 100hz+ skærm forrige år, da jeg mente at 60hz var fint nok til mig. Hold op en forskel!


  • #122   10. jan 2021 System består af:
    AMD Ryzen 5 Mobile 3400G Picasso
    Asustek GL 100H bundkort (B450)
    DDR4 8 Gb 2666 (der er 2 slots hvoraf en er brugt)
    Nvidia Geforce GTX 1650 4 Gb
    SSD Intel 660p NVMePCIe M.2 512 Gb

    Ingen info om PSU, men sikkert ikke noget at skrive hjem om.

    Har testet den på www.userbenchmark.com, den lå på 75% i overall score, men scorer højest som desktop pc, den kunne godt bruge et bedre grafikkort.



  • #123   10. jan 2021 Mit resultat hvor den kører silentmode
    https://www.userbenchmark.com/UserRun/38236082

    prøver at teste den igen i morgen når den står i max på alt - men det larmer en del her midt om natten smiley


  • #124   10. jan 2021 Som jeg har forståetprin ippet i ram, så vil det være en god ting og køre dual channel, altså med 2 ram blokke, så byrden blir fordelt ud..

    Som jeg har forstået det altså..
    1 stærk mand kan løfte et bord på 100kg, men det er lidt uhandig..
    2 mænd kan hvær løfte 50kg istedet og så er det nemmere... Kan i følge mit princip?


  • #125   10. jan 2021 lidt op kom den da smiley

    https://www.userbenchmark.com/UserRun/38249547


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #127   10. jan 2021 Fordelen ved dual channel ram er at farten teoretisk bliver fordoblet, og især på AMD systemer er ram fart en god ting at have, hvor meget man rent faktisk henter ved det kan jeg ikke lige huske, men det skulle faktisk være mere end man lige regnede med.
    Så ram og grafikkort, så er det er en helt iorden maskine, men det er ikke noget som der desperat mangles på den, ikke hvis han kan presse 75fps ud i fortnite og hvad han ellers bruger sin tid på, så vil sige at det virker som en helt iorden maskine for pengene

    Forstår dog ikke helt at der er en "mobile" cpu i maskinen, er det ikke en desktop? Men til prisen, så får man næppe meget som er bedre.

    Man vil jo altid kunne få noget bedre, og det vil man altid kunne. Endte selv med et RTX2080 ved en "fejl"
    Købte et demo RTX2070, men da de solgte det inden jeg fik det hentet (Havde bestilt og reseveret) Så valgte de at sige at jeg kunne tage det kort med hjem i stedet for.. Jeg klagede bestemt ikke
    https://www.userbenchmark.com/UserRun/38258284

    Roder man med indstillingerne på computeren, bliver resultatet sjovt nok bedre..
    https://www.userbenchmark.com/UserRun/38259050


  • #128   10. jan 2021 #127
    jeg er noget overrasket over at din processor er bedre end min....
    Blev anbefalet at gå efter en 10. gen fremfor en 9. gen da en 10'er ville præstere meget bedre - men det ser det ikke just ud til når man ser på vores resultater.

    så ved jeg ikke om det spiller ind at min er en laptop og din stationær?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #129   10. jan 2021 Der er forskel på bærbar og alm chips, så det er der forskellen ligger, din er bygget til at spare lidt mere på strømmen, og varmen, hvor min bare er sat til at brænde sig selv af, så snart det er muligt smiley

  • #130   10. jan 2021 Så er jeg mere rolig smiley


  • #131   10. jan 2021 Men når nu der skal kikkes på stationær til knægten, så er det stadig en fordel med 10. gen fremfor en 9. gen, eller går det ud på det et?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #132   10. jan 2021 Skulle jeg opgradere idag, og valget faldt på intel, så ville jeg gå 10. gen
    1 - Det er en ny sokkel, som ret sikkert vil understøttes af 11. og måske også 12. gen, og derfor er man ikke låst til gammelt hardware. Skal jeg opgradere min 9. gen idag, skal jeg jo også have et nyt bundkort, medmindre jeg bare vil have en af bedre 9. gen cpuer

    2. Hvis man tager æble imod æble sammenligningen af 9. og 10. gen cpuer, så er det 9600k vs 10600k, og der vinder 10600k på alle fronter!


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #134   11. jan 2021 Søren
    Ja og i næste uge en endnu bedre ;D Man kan desværre ikke altid se ind i fremtiden når det kommer til tilbud


  • #135   11. jan 2021 #134 nævnte det allerede i #80 at prisforskellen ikke er stor og at det er langt vigtiger at smide 400-500kr efter en grafikkort (til en gamer pc) end det var at smide samme beløb efter en CPU.
    Desuden giver jeg ikke meget for jeres opgraderings ideer engang i fremtiden af ny CPU da ram og bundkort også er i udvikling og derfor nok også er udskiftnings klar den da cpuen er det.
    Smed kun indlægget #133 fordi der på stås at den ikke kan skaffes.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #136   11. jan 2021 Ja forskellen på de 2 kort er ikke stor, men det tilbud du fandt, er jo et tilbud med 2000kr rabat, det var mere det jeg ville frem til.. Der vil altid være et bedre rundt om hjørnet

  • #137   11. jan 2021 Tilbuddet TS har købt er jo også et tilbud med rabat, prisforskellen på de 2 grafikkort er altså ikke mere end ca. 500kr Ts nævnte selv at prisforskellen mellem AMD og Intel at der var intel 400-500kr billiger, ergo ville det være bedre at vælge Intel og et GTX1660S kort frem for AMD og et GTX1650 kort. altså er prisen meget li hinanden.
    Et GTX 1660s er ca.60% hurtigere end et GTX1650 så ergo er de ca. 500kr godt givet ud der frem for en anden (AMD CPU)


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #138   11. jan 2021 Ja Allans var også et tilbud, men ændre jo ikke på at tilbud vil komme og gå, den du linker til var ikke på tilbud i sidste uge, havde den været det, var valget nok også endt der. Som skrevet, tilbud kommer og går, eneste man kan være sikker på, er at der altid vil komme et bedre, hvis man gider/kan vente

  • #139   11. jan 2021 Ligesom, når/hvis knægtens gtx1660super kommer, så er der kommet et bedre. Måske

  • #140   11. jan 2021 Vi skifter hvis der kommer noget bedre hvor merprisen passer med de dele der er i, har jo lang returret på PCen.

  • #141   11. jan 2021 Jeg så et eksempel igår på en PC hvor en omgruppering af indkøbet gav en væsentlig højere ydelse, mindre CPU større GPU, meget større ydelse kr 100 mere, en amerikansk video.

  • #142   14. jan 2021 Han kører 60 FPS i Fortnite med en enkelt setting i EPIC, view tror jeg det hedder, men er det bedre at køre ned i settings og få en højere FPS?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #143   15. jan 2021 Det kommer an på hvad man er ude på, men nu hvor skærmen kan håndtere 75fps, så skal han gøre alt for at få indstillingerne til at være så de hele tiden kan blive vist.
    View plejer at være en af de ting som koster en del kræfter fra maskinen, da den skal arbejde hårdere for at få billederne frem på skærmen, og i fortnite er der ingen forskel på om man har sat det på low eller epic med hvornår man kan se modstanderne, hvilket ellers kunne give en fordel at have den højt oppe (Sætter noget ind til sidst, som beskriver hvad forskellen er på low og epic)
    Men sætte indstillingerne korrekt i spil, er noget man ind imellem skal bruge lidt tid på, så det kan komme til at køre optimalt.
    Han vil sagtens kunne spille det som det er nu, og 60fps (Hvis det er konstant) Er ikke ubrugeligt


    "View Distance: Epic
    View distance doesn't change what you expect, as players will always appear at an established point no matter how high or low your preference. Instead, it'll shorten or lengthen the distance at which faraway objects will appear"


  • #144   16. jan 2021 Instead, it'll shorten or lengthen the distance at which faraway objects will appear"

    "Det vil i stedet forkorte eller forlænge afstanden objektet langt væk synes at være".

    Altså som at man ikke kan regne med hvor objekterne er eller ........?

    Det crasher engang imellem, men han er ikke meget for at lade mig rode med det, for han tror fuldt og fast på det de siger hinanden imellem.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #145   16. jan 2021 Jo højere den indstilling er, jo længere vil afstanden til tingene være, så i stedet for at kunne se på fx kan vi sige at Low er 100meter, så er Epic er 300meter..
    Modstanderne har en fast afstand, som nok er der for at folk ikke har de store fordele over for andre spillere med dårligere hardware.
    Tror kun det er faste ting som den justere på, som bygninger, træer osv osv osv, andre spillere samt ting han kan samle op, er jeg 99% sikker på at er ens for alle indstillingerne.
    Men at den crasher er ikke godt, det er ikke noget en maskine bare skal gøre indimellem


  • #146   16. jan 2021 Vil også sige det virker mystisk med crash. Bare alene amd 3400APU har vist at kunne trække fortnite rent. Overvejer selv og smide et setup sammen med 3600g og så bare bruge det..
    Men at den crasher med dedikeret grafikkort, på en helt ny maskine( medmindre 20 andre haf haft den og returneret den)
    1 prøv og ændre fps i fortnite til, et lavere setting...
    2 prøv og kør det via det intregrede grafikkort.
    3 måske flere ram vil hjælpe?

    Check her evt
    https://youtu.be/wB833eNZGAI


  • #147   21. jan 2021 Får brug for lidt hjælp til det der fortnite smiley

    På min gamle computer kunne jeg uden problemer spille duo og trio med knægten og både høre ham/dem snakke samt musik, skud osv i spillet samtidig.

    men på min nye gamer pc kan jeg kun høre ham/dem og ikke andet - har prøvet at ændre indstillinger i fortnite med er ikke helt sikker på hvor jeg skal ændre noget smiley

    Så snart han/de joiner i lobbyen så forsvinder musik osv og så snart de smutter igen så kommer lyden tilbage.
    Det er det samme problem hvis jeg vælger duo/trio og lader fortnite finde spillere til mig der sker det samme med lyden.

    ALT er opdateret til nyeste version af alt på computeren.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #148   21. jan 2021 Lige der må der komme en andne på banen, kan ikke selv genskabe det på min maskine, så ved ikke lige hvad det kan være smiley
    Jeg har prøvet med youtube og spotify, og begge forsætter med at spille musik når jeg joiner en match.
    Ren inst af fortnite, da det ikke ligefrem er noget jeg bruger min tid på, så indstillingerne burde være default, og jeg har heller ikke nogen ændringer i spotify, skal ikke kunne sige om mit add on til youtube gør nogen forskel.


  • #149   21. jan 2021 jeg prøver at sætte maskinerne op side by side og så gå gennem alle indstillinger i fortnite samt lyd på computeren - både højtalere og mikrofon



  • #150   21. jan 2021 Noah har været inde og ændre et par ting så den kører flere FPS nu, 150 sagde han, så han har nok sat den ned i settigs, fra Epic til medium måske.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #151   21. jan 2021 Det er muligt, men det er kun godt.
    Han kan dog sagtens pynt mere på det, da skærmen "kun" kan vise 75fps, så hvis han får det justeret til omkring 100fps i stabilt leje, så vil han få lidt mere eye candy (Ikke at det betyder noget) Og han vil ikke mærke nogen forskel i hvordan det spilles


  • #152   24. jan 2021 En lille opdatering på mit lyd problem

    Prøvede at sætte dem side by side og alt stod ens på de 2 maskiner - i hvert fald de steder hvor de var ens 1 til 1.

    Var en tur ude på det lille internet og kunne se at det er et større problem med at mikrofonen giver problemer når man sætter forskellige headsets til.

    De fleste løsninger jeg fandt var løst med et USB lydkort hvor man så satte sit headset til gennem dette.
    Jeg har et USB-C in ear headset fra min huawei p30 pro som jeg testede lyden med og det virkede fuldstændigt således at jeg kunne høre alt i spillet samt min mikrofon kunne høres af alle jeg spiller med.
    Problemet med dette sæt er bare det ikke er behageligt at have på mange timer i træk samt ledningen er lige kort nok - lyden er super god så det er ikke den der fejler smiley

    Tænkte at jeg så ville give det et skud med et USB lydkort og valgte denne USB-C 3.1 til 3.5 mm adapter https://www.av-cables.dk/usb-c-3-1-til-minijack/sandberg-usb-c-3-1-til-3-5-mm-adapter.html
    Efter at have prøvet frem og tilbage med flere opsætninger både med kablet headset og trådløst fandt jeg et setup der kunne bruges.
    Til lyden fra spillet bruger jeg mine JBL Tune 600 BTNC, men kan ikke bruge mikrofonen i dem da jeg så mister lyden fra spillet, så som mikrofon bruger jeg det in ear mono headset der følger med en PS4 - som det på billedet - hvor ledningen er lang og tynd.

    Så alt i alt er jeg endt ud i et resultat der er til at leve med og til en pris der er til at overkomme. USB dimsen er til at få billigere med faldt over den jeg valgte som en af de første og synes det er smart at den har en stump ledning således den ikke sidder som en pind / klods ud af siden på min computer.


    profilbillede
  • #153   16. feb 2021 Lille update på en dødtråd smiley efter al den hype med pcbyg, og knægtens setup fungeree fint, tænkte jeg, jeg skal da også have. .brugt selvf. Ja klart....
    Fandt en shark gaming amd 3200g onboard grafik for en slik. Solgte cpu og bundkort fra, så var den betalt, og resten var gratis. Smed så et asus b460m tuf wifi. Bundkort og en intel i5 10400f cpu i, og er nu kørende med et gl gl gtx 650 grafikkort. Så leder jo efter et bedre, men hold da fast folk graver guld på gl grafikkort pt..


  • #154   16. feb 2021 Nogen grafikkort er oppe i dobbelt pris, endda som brugt, det er lige nu en mangelvare.

    Noahs PC drøner også bare afsted, vi vil gerne bytte til større, men der er ikke åbent så vi kan aflevere den, men de vil gerne sælge en ny til os.


  • #155   17. feb 2021 Hvis den drøner. Hvorfor så bytte?

  • #156   17. feb 2021 Fordi at vores prisramme på 6.500 ikke var nået med den anden, men har så heller ikke præcist fundet den det skal være.
    180 FPS der kører den bedst siger han, ved ikke lige hvad for settings han kører med.


  • #157   17. feb 2021 Lige med computer kan man jo blive ved og ved og ved Allan.
    Hvis den fungerer nu, så det da rigelig fin i et par år, og om et par år kan man så opgradere, eller købe nyt igen.
    Var det ikke med et gtx 1650 super.


  • #158   17. feb 2021 Kan faktisk ikke huske, må lige hen og kigge.

  • #159   17. feb 2021 Ikke super....

    #122
    10. jan
    System består af:
    AMD Ryzen 5 Mobile 3400G Picasso
    Asustek GL 100H bundkort (B450)
    DDR4 8 Gb 2666 (der er 2 slots hvoraf en er brugt)
    Nvidia Geforce GTX 1650 4 Gb
    SSD Intel 660p NVMePCIe M.2 512 Gb

    Ingen info om PSU, men sikkert ikke noget at skrive hjem om.

    Har testet den på www.userbenchmark.com, den lå på 75% i overall score, men scorer højest som desktop pc, den kunne godt bruge et bedre grafikkort.


  • #160   18. feb 2021 Ok, men stadig rigelig fint enda en smule overkill til knægtens behov.
    Plus man skal ikke købe grafik nu, priserne er steget helt vildt, hvis man da kan få noget.
    Og brugtmarkedet. JESUS mand. Var heldig(utroligt man siger det) at få gtx970 til 700kr, de er jo oppe over 11-1200nu, og så er der de enekelte forældre der sælger deres børns udstyr for det som fair priser sidste sommer, gtx 970 4-600kr, de blir stormet og overbudt.

    Så allan, du kunne jo sælge knægtens grafikkort, og bare spille fortnite på det onboard grafik som 3400g har, og så slå kold vand i blodet, og vente til priserne kommer ned, så burde du kunne få et nyt 1660super for 17-1900kr, se det er lige dig. smiley


  • #161   18. feb 2021 Er 970'eren det?
    Tror jeg sælger min så smiley Har den bare i en ekstra maskine ved siden af min egen, hvis nu nogen vil spille noget på min nr. 2 Steam konto.


  • #162   18. feb 2021 Ja for dælen, men hvis du vil sælge for reelpris, så skriv en PB smiley

  • #163   18. feb 2021 Hehe, min nr. pc kommer jo til at mangle, så kommer desværre ikke til at sælge til "reel" pris smiley

  • #164   19. feb 2021 Vil han få noget ud af at jeg sætter en RAM blok mere i, den har jo kun 8 pt?
    Og skal det være samme fabrikat eller hur?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #165   19. feb 2021 Ikke nok med at det skal være samme fabrikant, så skal det være samme model ned til sidste bogstav, da de ellers ikke vil køre i dual channel, hvor han måske vil få lidt ud af det. Men det er ret begrænset, især i de spil du har nævnt.

    Men du kan lige spilde et par minutter og hoppe igennem dette klip, så vil du se hvor meget/lidt forskel der er smiley
    https://youtu.be/kUFWalEf31w

    Men smider i 16gb i den, så køb et 16gb kit, det koster mere, men i er sikre på at de vil arbejde korrekt sammen


  • #166   19. feb 2021 Ja, ser også en del videoer med ham, det er blevet til nogen timer efterhånden.

    16 er alt rigeligt til alm brug om man så må sige.

    Det er jo også kendt at grafikere har brug for noget RAM til deres design, CAD-CAM folket ligeså.


  • #167   25. mar 2021 Fik sku lige fat i et gtx1660s. Brugt godtnok, men stadig til en billig penge smiley så knægten er glad. Og faderen har nu gtx970 og 1050ti.

  • #168   26. mar 2021 Kører selv med 1660 Super, og er ganske tilfreds.
    Nu spiller jeg så kun CSGO for tiden, og i ny og næ Farcry 4, og Doom (2016)

    Har en 970 til at sidde i en computer der ikke bliver brugt næsten, så overvejer at sælge den i disse tider.


  • #169   26. mar 2021 Hvad koster det sådan et kort?

  • #170   27. mar 2021 Martin 970 kan du nok sælge for et sted mellem 8-1200kr. Vildt nok egentlig.
    Mit er et blower, og temp er jo oppe i midt 70 når jeg banker red dead2(900p) 40FPS og farcry 5 på alt max i 1080p50-60FPS.
    Med 1050ti er det knap 5-10FPS mindre, men i red dead kan man justere ting ned på low og der er knap 40FPS igen, så ganske udemærkede kort til mit hobby brug,
    Meen kunne jo godt tænke mig red dead i high/ultra, så må vente på knægtens nye 1660s kommer hjemi løbet af året(måske)....

    Allan, jeg fik det for 1200kr så absolut en fair pris i det. Nuværende markede


  • #171   27. mar 2021 Overvejer bare at sælge det til 1000...

    Og så håbe knejten ikke skal spille endnu... Ellers skulle jeg sælge hele klumpen smiley


  • #172   27. mar 2021 Muahahaa, lige fundet et 1650 non super, så ryger 1050ti til salg

  • #173   27. mar 2021 Hvor mange GB er det på?

  • #174   28. mar 2021 4Gb for the win, selvom man nok snart skal se efter et 6gb. Knægtens 1660s er total overkill til hans brug, men han vil ikke slippe det til mig, æv bæv
    Men igen, til mit weekend gaming er det rigeligt.
    Og red dead er yderst spilbart over 30FPS og farcry, shadow of tomb raider, ghost recon breakpoint kører alle ok på mit 1050ti, så 970 og 1650 burde være bedre, igen ikke high/ultra settings i 1080, så kan jeg godt se på min27” skærm at man burde have fået en 24”, men klarer mig.


  • #175   28. mar 2021 Det er vel bare at bytte rundt efter han er røget i seng smiley smiley

  • #176   28. mar 2021 Kim, han sover 1/2meter fra pc, så svært

Kommentér på:
Gamer PC

Annonce