{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

ulykke ? {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan, at jeg i mandags var ude for, at en ældre mand kørte liiiige ud foran mig, han havde vigepligt osv.

Jeg har kasko på min bil, men hva nu hvis han ikke tilstår at det var hans fejl ?
Hva har det af betydning for min forsikring, hvis de pludselig siger at det var min fejl ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulykke ?
  • #1   19. jun 2009 Jamen du skal vel skrive hva der er sket og hvor det er sket.. så snakker de sammen om det.. altså din og hans forsikring..

  • #2   19. jun 2009 jeg arbejder i forsikringsbranchen og her er hvad du skal gøre..

    Ta ud på stedet hurtigst muligt og ta nogle billeder... især hvis der ligger noglt lygteglas mv. i siden af vejen...

    Jeg går ud fra, at du har ramt ham ca. i siden.... er han kørt ud og du har ramt ham bagfra, skal han faktisk ikke have kørt mere end 60 meter, førend du får skylden...

    Har du ramt ham i siden, er den lige til... den er svær at løbe fra. eftersom han er ramt i siden, må han jo være kørt ud foran dig

    Har du ramt ham bagfra, er det vigtigt at du dokumentere at afstanden fra hans udkørsel til ulykkesstedet er UNDER 60 meter..

    Jeg er næsten 100% sikker på det er de magiske 60 meter ( sidder "kun" i marketing)

    Men - er der den mindste tvivl om forløbet vil det blive undersøgt til bunds af dit forsikringsselskab.. de har set 1000 skader og ved hvordan det ser ud når man kører ud foran en anden kontra bare op bag i... så.. bekymre dig ikke.. ring evt. til dit forsikringsselskab og snak med din skadesbehandler... hun vil med garanti give dig en god weekend smiley


  • #3   19. jun 2009 havde du ik politiet indblandet

  • #4   19. jun 2009 du beskriver bare hvordan det er sket. Så ordner forsikringer det indbyrdes. Hvis historierne ikke passer sammen vil de lave en vurdering af sagen og evt. tage ud og kigge på stedet. Jeg kan ikke lige se hvordan de skulle kunne komme frem til at det er din fejl hvis han havde vigepligt.
    Derudover kan du jo altid klage til forsikringsklagenævnet hvis du ikke er enig i deres afgørelse.

    Hvilken betydning det ville have for din forsikring kan vi ikke sige noget om når vi ikke kender dine vilkår. Der kan være vidt forskellige konsekvenser alt efter hvordan forsikring er lavet.


  • #5   19. jun 2009 har lige modtaget brev fra GF, hvor de skriver at vores forklaring er forskellig.

    Men han skriver f.eks.
    "Jeg kan se en bil 200m væk på min venstre side, så jeg svinger ud, og giver lidt gas, så jeg ikke genere."
    Er det ikke allerede at indrømme, at han har kørt over for hajtænder, og taget fejl af afstand og hastighed ?

    Synes det er irriterende at han ikke bare kan indrømme det var hans brøler.

    Jeg har Kasko på min bil, så regner ikke med, at jeg selv kommer til at mærke noget til det her i min egen pengepung. UANSET hvad ?!


  • #6   19. jun 2009 Du udfylder din skadesanmeldelse og forklarer hvad der er sket, og hvis skyld DU mener det er. Så træffer forsikringsselskaberne en afgørelse.

    Hilsen Jan.


  • #7   19. jun 2009 han har liiige svinget ud, så jeg rammer ham på venstre bagkant, da han jo lige har svinget ud.

    Jeg har øjenkontakt med ham, så havde ikke i min vildeste fantasti regnet med at han bare lige var svinget ud foran mig.


  • #8   19. jun 2009 Hvis du får skylden skal du jo betale selvrisiko så lidt skal du ryste op med.

  • #9   19. jun 2009 fremover så husk at have et kamera i bilen.. altid lige tag et billede.. ellers så gå ud og tag nogle nu som der er sagt.. hjælper din sag meget...



  • #10   19. jun 2009 sørg for at få det hele med. at du rammer ham i venstre bagkant og at du har øjenkontakt med ham. Jeg tvivler på at han kan slippe fra den her.

  • #11   19. jun 2009 Jah... jeg skal ikke betale mere end selvrisikoen hvis de siger det er mig der hænger på den ???

    Det er jo 5dage side, og det har regnet og vejen er blevet fejet i onsdags af kommunen, da nogle landmænd har svinet med jord.

    Så der ligger intet på vejen mere, har nemmerlig været ude og kigge.

    Men fra hajtænder, og til der hvor han er påkørt, er der ca 20m. Så han har kørt 16m, fra krydset.


  • #12   19. jun 2009 gå ud og tag nogle billeder.. ligesom til teori prøve.... det hjælper meget


  • #13   19. jun 2009 de er pisseirriterende de fjolser der bare svinger ud...vi har en vej herude hvor man må køre 80, og der er en sidevej ind til et industrikvarter, hvis det ik lige passer folk at de ik kan komme ud med det samme, så kører de bare ud foran, og jeg ved ikke helt om de bare ønsker at blive påkørt eller om de tænker at man nok når at bremse...men det er da latterligt...

  • #14   19. jun 2009 er der forresten ik noget med at man kan købe sådan nogen "forsikrings-kits"?Altså med engangskamera, blok og kuglepen? hehe...

  • #15   19. jun 2009 Jeg har altid et engangs kamera i bilen - billeder siger så meget mere end ord! Tag altid gode billeder af skader på bilerne, og oversigts billeder så forsikringerne kan bedømme hvilken historie der er sand...

    Der er desværre så mange brodne kar der vil prøve at løbe fra skader idag...


  • #16   19. jun 2009 he- den volder ikke de store problemer


    1. Du rammer ham i siden - ergo er han kørt ud fra dig
    2. Hvis du var kommet alt for hurtigt ville ingen af Jer sq være istand til at udfylde en skadesanmeldelse..

    så han kan glemme alt om at du kom for hurtigt eller at du var langt væk da han kørte ud... men.. lad forsikringsselskabet om at tage den kamp... så vidt jeg kan se, er beviserne på din side..

    Udfra skaderne (som der er taget billeder af af taksatoren) kan det nemt anslås hvilken fart du kom med, og hvordan de to biler ramte.


  • #17   19. jun 2009 men.. ta alligevel ud og tag billeder... print dem ud og marker med en tush hvor kan kom ud og hvor i kørte sammen... husk at skrive metertal på..

    Forhør evt. hos kommunen om nogen af deres folk der var ude at feje, bemærkede noget lygteglas - i såfald har du vidner :))

    Send billederne ind til dit forsikringsselskab..

    Skal du have hjælp til at skrive brev / kikke på billederne inden så send mig en PM - så kan du få min mail :))


Kommentér på:
ulykke ?

Annonce