{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

Køb af lejlighed? {{forumTopicSubject}}

Ja, så lige en fin andelslejlighed på den blå avis til lige under 1 million.

Hvordan forgår sådan en handel? smiley
Huslejen er på 3000 siger han incl varme og antenne.
Men nu stod der jo prisen på selve lejligheden og det er jo meget få der har så mange penge kontant til at købe ne lejlighed for.

Så tænkte på det med at smide eks. 80.000 i udbetaling.

Hvordan forgår det så?

Har kun erfaring med at LEJE en lejlighed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af lejlighed?
  • #1   1. jan 2011 Du tager et lån i banken

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #2   1. jan 2011 Du låner de knap 1 million, minus det du lægger i udbetaling, afbetaler resten, samt andelen på de 3000kr. Det kan hurtigt gå hen og blive dyrt, i sær når andelsværdien er blæst fuldstændig latterligt op, som de er pt.

  • #3   1. jan 2011 Du kan ikke låne i kredit foreningen til en Andels..

    Nu er jeg heller ikke så klog på det, men jeg kan ikke se fidusen i en Andels... Du ejer den ikke helt alligevel og kan ikke selv bestemme salgsprisen senere 100% Du må ofte heller ikke udleje den...

    Og så er renten i banken altså højere end ved en kredit forening


  • #4   1. jan 2011 Jo man kan godt låne til andels lejlighed hvis andels forengingen har betalt hvad de skylder.

  • #5   1. jan 2011 så heller købe en lejlighed eller et hus så er er der kun varme og ell ud over lånet + skatter osv men det billiger i længten..

  • #6   1. jan 2011 Det dælme også meget lidt hus man får for 1 million smiley

  • #7   1. jan 2011 Vi fik da 140M2 og 90m2 garage for 685.000kr Længe leve nordjylland smiley

  • #8   1. jan 2011 Man kan da altid låne til en andelslejlighed?

    De 3000 han nævner, dækker blandt andet afbetaling på de lån som foreningen har, sammen med de normalt faste udgifter.

    Men du kan altid byde under andelsprisen - det er kun den nuværende ejer som får ondt i pungen af det, for priserne ER skruet kunstigt i vejret mange steder.


  • #9   1. jan 2011 Steen


    Hvilken stand var huset så i? smiley
    Har dog godt hørt at jylland er billigt, men lige sååååååå billigt?
    Her i Nordsjælland koster det dælme noget mere, men det er jo også lidt tættere på hovedstaden smiley


  • #10   1. jan 2011 Sajmon

    Den lejlighed jeg så, der var brugt for ca 300.000 på køkken samt hvidevare til køkkenet, og lejligheden er totalrenoveret med blanksort gulv og alt muligt og det er en luksus lejlighed.
    Så ved ikk om den stadigvæk er skruet godt i vejret smiley

    http://www.dba.dk/koebenhavn-nv-3/id-70545364/billeder/1/



    Tekst til


    Areal: Ca. 70 m2
    Husleje: Ca. 3000 kr. incl. aconto varme, kabel tv stor pakke.

    Lejligheden er sat 112% i stand og kun hoved døren er tilbage. Nyt granit
    gulv i køkken - spisestue, nyt HTH køkken og alle hårde hvidevarer (samlet
    pris hos HTH ca. 400.000 kr. kvittering haves) Nyt aske gulv i resten af
    lejligheden, komplet nyt el med beolink, EDB stik, antenne, ny el tavle, nye
    lofter med spot, komplet nyt wc - bad med gulv varme og varme bag spejl, nye
    radiatorer osv osv.
    Dette er luksus og alt er nyt og lækkert, så hvis man vil bo pænt 10 min fra
    centrum for 3000 kr. om md. er dette den perfekte bolig.. Der foreligger en
    tilladelse til at købe loftrum lige ovenpå og det gir ca. 35 m2 ekstra. Tæt på Frisørskolen og andre uddannelsesteder sammenlign selv på Krak
    SKAL SES NEDSAT MED 150000KR




  • #11   1. jan 2011 hvad....

    tror du skal finde nogen og få råd ved for vi kan nok ikke andet end at forvire dig


    men skal da prøve... du skal eks betale
    1.000.000 for lejligheden
    så skal du der ud over betale en udbetaling. som er ca 10% som de bil ha som garnti. (80.000)

    der ud over skal du betale den hus leje.


    altså den 1.000.000 skal du låne i banken. og så skal du selv stå med de 80.000 i håden... medmindre du tjener mange penge og de mener det er garenti nok så kan man også låne til udbetalingen...

    så du kommer til at skal betale 3000 i mdn. og så skal du også betale af på lånet. man kan tage de lån på forskellige måder...

    typisk kan du tage et pause lån hvor du kun betaler renterne, hvis ud låner 1.000.000 er det ca 4000 mden... men det betyder at du faktisk ikke kommer til at eje den andel i lejligheden dvs. hvis du sælger den så får du ikke en rød reje...

    men hvis du tager et alm. lån kan kommer til til at betale 7000 ca om mdn af på lånet... dvs. du i løbet af 30år har betalt den 1.000.000 kr af...

    dvs at du skal betale 7000 for lånet og 3000 for leje..

    PS dette er kun et eksempet. det kan variere ud fra din indkomst osv. så snak med en i banken eller en i familien som har prøvet at købe hus eller andels lejlighed


  • #12   1. jan 2011 Vil kalde det rimlig god stand. det havde inden for de sidste 5 år fået nyt tag på boligen og nyt køkken, bad og nyt træpillefyr. Bruger ca 12500kr om året på varme.

  • #13   1. jan 2011 anders

    Der forstod jeg ikke meget af.
    Du siger jeg skal betale 7000 hver måned for lånet og 3000 i husleje = 10.000
    Og det skal jegt gøre i 30 år siger du?
    Så jeg ender med at betale 3 millioner og 600.000 tilbage til banken over 30 år siger du?


  • #14   1. jan 2011 Jeg ved ikke hvad anders er på, men jeg bor selv i andelslejlighed, så jeg kender da lidt til det.

    Andelslån er fede, for man kan låne hele baduljen i banken, så du skal kontakte din bank for at få rente osv at vide.

    Ud over afdrag på lånet, skal du betale boligafgift, som er et fælles afdrag på endelsforeningens lån eller til deres opsparing - de står nemlig normalt for al udvendig vedligeholdelse og forbedring.

    Hvis han giver 3000 om måneden, er det et hæderligt niveau det ligger på når det er inklusive tv pakke osv som du ikke kan slippe for.

    EN TING DER DOG ER UENDELIGT VIGTIGT, er hvad andelsprisen ligger på - dvs hvilken værdi du får for den million kroner eller deromkring du skal betale for det. En ting er hvad du betaler for det - en helt anden ting er hvor stor en del du så ejer af foreningens værdi.

    Har du et bedre link til annoncen?


  • #15   1. jan 2011 Med andre ord er det pisseligegyldigt hvad de har brugt på lejligheden - men hvilken andelsværdi har den?

    Bare fordi de forbedrer den med 400.000 er det ikke det samme som at andelsprisen stiger det samme beløb - det er faktisk stort set aldrig tilfældet.


  • #17   1. jan 2011 http://www.dba.dk/koebenhavn-nv-3/id-70545364

    Der står intet om andelsværdien - det skal du have at vide...


  • #18   1. jan 2011 ketil l S - Hvis den lejlighed han fandt ligger i KBH Nordvest, tror du så helt ærligt han vil flytte til Holbæk?

  • #19   1. jan 2011 hvis det er tilfodel for hus så er intet umuligt.
    jeg klare da turen til kbh på 40min. på en god dag


  • #20   1. jan 2011 og det er inklusive vejarbejde ved roskilde

  • #21   1. jan 2011 Steen T -Striben Aalborg .

    hvad for piller fyrer du med,sorry for OT


  • #22   1. jan 2011 Ulempen ved en andelsbolig er, at man ikke kan trække renterne fra i skat på kreditforeningslånene. Desuden er de langt mere følsomme over for prisændringer på boligmarkedet.

    Når en ejerlejlighed falder med 10 % i værdi, falder andelsboligen i teorien med op til 50 % pga. konstruktionen med, at kan kun ejer de sidste 20 % af ejendommen, mens foreningen ejer de første 80 %. I hvert fald indtil kreditforeningen bliver betalt tilbage.


  • #23   1. jan 2011 Jt kan ikke huske mærket men de er fra hedegård

  • #24   1. jan 2011 nåh trode ikke der var så stor forskel på at låne pengene til andels bolig som til et hus...




  • #25   1. jan 2011 Jo, der er stor forskel. Lån til andelsbolig svarer til banklånet, når du køber hus, dvs. de sidste 20 % af husets pris. Det er derfor en dyr finansiering, da bankens sikkerhed er noget mindre. Det er ikke unormalt at skulle betale 8 % på sådan et lån.

Kommentér på:
Køb af lejlighed?

Annonce