{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

The-Game .
The-Game .
Tilmeldt:
31. maj 2010
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 38

Køb af lejlighed {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Jeg har overvejet at købe en ejerlejlighed, men har spørgsmål på noget, lad os nu sige lejligheden koster 1.1 mio, kan jeg så starte med at spytte 300.000 kr i kontant? vil lejen på lejligheden så falde eller hvordan? er ikke så meget inde i det, da jeg aldrig har prøvet det før smiley håber i kan hjælpe, før jeg går i gang med at undersøge tingene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af lejlighed
  • #1   12. dec 2011 Det du skal tænke på er fællesudgifterne, de kan være meget høje, du skal finde nogle i din omgangkreds der har købt hus/lejlighed og spørge dem til råds, eller en advokat som du jo skal bruge ved handlen
    vh


  • #2   12. dec 2011 du vil kunne låne op til 880.000 af en kreditforening til en rente lige pt. omkring de 4-5% fastforrentet i 30 år, de sidste 220.000 skal du selv spytte i, jo mindre du låner af realkredit jo mindre skal du betale men det gør nu ikke ret meget ved de månedlige afdrag når det er over 30 år.

  • #4   12. dec 2011 Tænk dig ekstragodt om, inden du køber den. Det er yderst sjældent en god forretning hvis du fx kun skal bo der et par år. Det skal man jo ofte i en lejlighed, da de sjældent er store nok til kone, børn osv.

  • #5   12. dec 2011 Jeg har sendt dig en besked. Så kan du se hele regnestykket smiley

  • #6   12. dec 2011 BAY: Du får det til at lyde som om en kone kræver plads? Så længe køkkenet er der så er det vel klaret..



  • #7   12. dec 2011 Kasper O - børn kræver ihvertfald plads, hjemme ved os er det ca. 100 kvm per barn + en af de større stationcars smiley så det der med at man siger det koster 1 million per barn er stærk undervurderet hvis man regner det hele med.

  • #8   12. dec 2011 Nu snakker jeg om koneplads, ikke børneplads smiley er godt klar over børn kræver plads... Og penge !!(det gør konen nu egentlig også)

  • #9   12. dec 2011 Det med pladsen, det kommer da an på hvor i landet du bor, ud fra min vudering må det være en stor lejlighed til 1,1mio, for her hvor jeg bor kan du få en 3v, og måske en 4v i den billige ende, men med hensyn til at låne kommer det an på din indtægt, et finger pej er 2,5-3x indtægt, måske mindre, men alt det vil du kunne få at vide, hvis du går i banken eller til en af dem der låner penge ud til boligmassen
    vh


  • #10   12. dec 2011 Jeg ved nu ikke ... vi er to mennesker og er efterhånden godt trætte af 80 m²! Vi skal heldigvis kun "leve med det" et halvt år endnu smiley

    Så lad mig omformulere: Regner du med at skulle sælge inden for 3-4 år, så skal du være forberedt på at tabe penge. Og det kan sagtens være mange penge!

    Selv hvis vi antager, at boligmarkedet er statisk og altså ikke falder yderligere, så vil en mægler skulle have 60-80.000 kr. for at sælge den. Derudover skal man påregne en god, lang liggetid på sådan en lejlighed, så man kan ikke bare gå ud at købe noget nyt, fordi man får lyst - den er en klods om benet på én.

    Alternativt skal du sørge for at købe én, der er udlejningsegnet. Det kan der omvendt være gode penge i. Så slipper man for at skulle sælge her og nu, hvis man vil flytte derfra.


  • The-Game .
    The-Game . Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 38
    #13   12. dec 2011 tak for hjælpen alle sammen smiley

  • #14   12. dec 2011 Det er en udmærket indikator, den med 2,5-3x indtægten. Det forudsætter bare et par ting:
    - at man har en "normal" løn
    - at man ingen større opsparing har i forvejen

    Har man en større løn eller opsparing, kan man - som Morten skriver - godt låne en del mere. Min kæreste og jeg låner ca. 5x vores indtægter til vores hus, som vi skal til at bygge nu her.

    Man kan vende den om og sige, at hvis man skal have lov til at låne mere end 2,5-3x indtægten, så skal man have nogle gode argumenter for det.


Kommentér på:
Køb af lejlighed

Annonce