{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Bil knager efter sænkning {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.

Jeg håber der er nogen som prøvet/hørt ligende problem jeg har.

Har en Seat Leon cupra 5f som jeg lige har sænket med eibach fjeder 20/25 mm. Efterfølgende har jeg en knage lyd når jeg holder stiller og drejer fra højre til venstre, lyder præcis som tårnlejer i begge sider, dem skiftede jeg i forbindelse med sænkningen. Og har så yderligere skiftet dem da jeg troede jeg var uheldig med og ha fået nogen der var defekte.

Lyden kan høres når du holder stille, og køre 0-10 km/t i timen har ikke bemærket den hvis du køre derover.

Håber der er nogen som har et godt foreslag til hvad jeg skal gøre her


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil knager efter sænkning
  • #1   2. okt 2021 har du har alle bærearme og andre bevægelige del løsnet.

    og spændt dem mens bilen stå på hjulene.

    ellers kan det være en/flere bøsninger som laver lyde,
    og de kan forplante sig.

    derfor bilen skal stå på hjulene, er du ændre vinklerne på de forskellene komponenter i undervognen


  • #3   2. okt 2021 Bærearme.. Gjorde min gamle fabia også.. De fik lidt fedt ved bøsninger og problemet var løst

  • #4   2. okt 2021 Jeg har lige haft præcis samme problem på min Polo AW GTI, efter den blev sænket med Eibach-fjedre, og jeg gjorde også det, at jeg fik skiftet tårnlejerne, da jeg var overbevist om, at det var tårnlejerne.

    Det var dog bumpstoppene, der skulle tilpasses, og så problemet blev løst. Har du selv stået for at sænke din bil?


  • #5   2. okt 2021 Hej Marcus.
    Ja har selv sørger for sænkningen på min bil.

    Er det fordi fjederen gik imod den og den så derfra kunne lave sådan en lyd?


  • #6   2. okt 2021 Hmm, jeg ved ikke selv, hvor tæt bumpstoppet sidder på fjederen, men jeg havde forståelsen af, at bumpstoppet ikke længere passede 100% efter sænkningen, og de derfor skulle skæres til. Jeg fik sænket min hos Streetpoint, men der havde de glemt at skære bumpstoppene til første gang. Jeg var så forbi igen i sidste uge, og der fiksede de lyden. De havde tidligere erfaret, at bilerne kunne knage efter sænkningen, men det har de efterfølgende fundet en løsning på.

    Min lyd forekom også kun, hvis man holdte stille og drejede mod venstre eller højre (dog kun fra førersiden), eller hvis man kørte i meget lav fart. Jeg er meget sikker på, at det er nøjagtig samme problem

    Jeg håber, at det kan bruges, og at du evt. giver en update, hvis du kaster dig ud i ovenstående smiley


  • #7   2. okt 2021 Takker mange gange for rådet.
    Det blir jeg nødtil og følge op på og håber fejlen ligger der????


  • #8   2. okt 2021 Det var så lidt.
    Jeg synes selv, at det er et godt sted at starte. Jeg fik også en del forskellige bud i nogle Polo-grupper på facebook, da jeg forklarede mit problem, men det viste sig så at være noget helt andet. Streetpoint kan deres kram smiley


Kommentér på:
Bil knager efter sænkning

Annonce