{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.631 visninger | Oprettet:

Audi A6 Facelift LED forlygter? {{forumTopicSubject}}

Hej har en 2006 Audi A6 med Bixenon og automatisk lygtetænding.

Har så købt nogen faceliftede bixenon lygter med LED (dem fra 2008 modellen) ved ikke om de har kurvelys, men er heller ikke noget jeg behøver hvis det er for omstændigt at slutte til.

Men hvad skal der til for at få lygterne til at virke på min bil?

Ham jeg købte dem af siger de virkede uden noget videre på hans 2007, men flere jeg har snakket med siger der skal ompinnes ledninger, omkodes i computeren og fjernes komponentbeskyttelse?

De nye lygter er komplette med styreenheder og pærer osv.

Håber nogen kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A6 Facelift LED forlygter?
  • #1   27. sep 2014 det er korrekt som de andre siger,det er IKKE lige til

  • #2   27. sep 2014 Hvad skal der så til præcist? For når jeg søger på nettet synes jeg at jeg finder 500 forskellige ting.

  • #3   27. sep 2014 Er din centralelektronik forberedt til led?

  • #4   27. sep 2014 Aner det ik?

  • #5   27. sep 2014 Du skal have nyt centralsstyringsmodul og flytte lidt ledninger før det virker. Og så skal dit bordnetz modul vist nok være version K og frem.

  • #6   27. sep 2014 Det kommer an på om det er de helt originale du har købt, eller de modificeret versioner.

    Der var et firma der lavede de modificeret version og de var plug and play for prefaceliftet modellen. Du kan vel bare prøve at sætte stikket i og se hvad computeren siger?


  • #7   27. sep 2014 Hvor sidder centralstyringsmodulet? Det er originale lygter der sidder 2 bokse på dem hver.

    Per: det tager 100 år for mig at pille kofanger af for at komme til stikket, der er jo nada plads i motorrummet, så ville gerne lige undersøge det på forhånd:-)


  • #8   27. sep 2014 Har du prøvet at tilslutte dem? Den kofanger tager ti minutter at pille af, der er altså ingen ballade i dét. Og uanset hvad, så skal du havde den af for at skifte lygter.

    Bare sørg for at skifte BEGGE lygter, og sæt ikke tænding på før begge er skiftet, ej heller uden lygterne monteret.

    Og vær obs på, at du kan risikere at få fejlmeddelelsen "Headlight Range Control Defective" bagefter, så dine lygter ikke niveauregulerer. Det skulle kunne klares med en grundstilling med VCDS.



  • #9   27. sep 2014 Hey lowdog det er jo dig med den specielle avant, der har det der læder ved instrumentet ehehe.

    Altså de plug and play lygter jeg snakker om er rimelig modificeret. Så du kan prøve at kigge ind i lygten og se om du kan spotte 2 små pærer inde i selve lygten?


  • #10   27. sep 2014 Jep, de to små pærer er modificerede snydemodstande til DRL, så har du dem i, så er det modificerede lygter. Forvent dog ikke at de virker 100% som de originale. Mener ikke der er dimming ved blink og at de vil virke ordentligt med lyssensor.

  • #11   27. sep 2014 thimofey, det tog satme 100 år på min gamle a4 b7 smiley

    Og så det fordi jeg også skal have en facelift kofanger på, så ville helst gøre det samtidig, men den skal først males, men ville jo gerne forundersøge om jeg mangler noget til lygterne når det er. Men ja ellers må jeg jo gå den tunge vej.

    Per, det er 100% org lygter og ja det den a6:-)


  • #12   27. sep 2014 #10
    Spot on.

    #11

    Jo LowDog de lygter jeg snakker om er skam også originale, de er bare modificeret til at virke på prefaceliftet med snydemodstand som thimofey pointerer.

    Men hvis du mener helt originalt som taget direkte fra en faceliftet model, så skal du bruge alle mulige ekstra ting. Det er ikke lige til.


  • #13   27. sep 2014 Er de helt originale, så skal du som sagt igang med at undersøge partnumre på bordnetz og om elektronikken understøtter det. Det er ikke lige til desværre. Medmindre din model har de fornødne opgraderinger, som din kammerats.

    Hvis du da vil sælge lygterne, så er jeg interesseret. Har en sjov idé om at jeg vil prøve at tlføje blinklys ved siden af kørelysdioderne, men gider ikke igang med mine egne, da det nok er noget der tager lidt tid og ej heller kan synes. Så rart med et ekstra sæt.


  • #14   27. sep 2014 Nå, jeg vil løbe, jeg er igang med MMI firmware upgrade og vil nu prøve at installere 2014 maps i navien. smiley

  • #15   27. sep 2014 Kender i nogen i jylland som kan finde ud af sådan noget ?? smiley

  • #16   27. sep 2014 Nope. Du må bruge nettet og diverse udenlandske forums.

  • #17   27. sep 2014 http://www.cartrends.dk de kan sikkert hjælpe dig

  • #19   29. sep 2014 Mnp, dem ville jeg også gerne bruge der er bare pænt langt over til dem

  • #20   29. sep 2014 Har du profil på vagcars.dk?

  • #21   26. dec 2014 De grå bokse der sidder oven på lygterne, kan man bruge de gamle og sidde dem på led lygterne? Min er også født med bi-xenon og kurvelys.

Kommentér på:
Audi A6 Facelift LED forlygter?

Annonce