{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Peugeot 406 TS4 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens smiley

Jeg har for nyligt erhvervet mig en Peugeot 406 TS4. 2,2 160 HK.
Køre super godt smiley

Men er der nogen der ved, hvor varm olie temp må blive.

Den viser lige godt og vel 100 grader på måleren i bilen.
Kølevands temp er normal på 90 grader konstant

Og det er for meget, hvis jeg sammenligner med min Knægts
406 TS6.. den viser kun ca 90 grader på måleren.

Hilsen Mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 406 TS4
  • #1   23. okt 2014 2 vidt forskellige motorer.. Derfor forskellige temperature - Ingen grund til alarm smiley

  • #2   23. okt 2014 Martin Er godt klar over, det er 2 vidt forskellige motorer smiley Men er det eneste jeg sådan lige har at holde mig til,derfor sammenligningen.

    Har lige Googlet lidt rundt, og læse man åbenbart er kommet med et cirkulære omkring motor olie fra Peugeot.
    Hvor man nu anbefaler 10/40 i stedet for de 5/40 som står opført i instruktions bogen.
    Og kan se andre, med den bil har samme problem. smiley


  • #3   23. okt 2014 Prøv at spørge på hi-speed.dk
    På stående fod kan jeg ikke huske driftstemperatur på sådan en EW motor men TS6 driftstemperatur er god nok - Har selv en..


  • #4   23. okt 2014 Martin.
    Prøver jeg..
    Tak for svar smiley


  • #5   23. okt 2014 Olie skal altid være varmere end vandet.

  • #6   23. okt 2014 Min HDI bliver 100grader normalt og ved hurtig motorvejs galop så den 120 måske lidt mere så vær ikke ikke nervøs. Så længe den ikke er i det røde felt er alt fint

  • #7   23. okt 2014 Sø-Propel.
    Præcis samme opførsel som min TS4.

    Sad lige og grublede lidt over motor olien..
    Autodata foreskriver 5/40 semi syntetisk motorolie
    Men når man lister bilen hos eks Bilpleje.dk .
    Kommer den op med Fuldsyntetisk.
    Olie er ikke lige min specialitet. Så hvad er forskellen på de to typer olie egentlig.
    I min verden, vil det være en fordel med lidt tykkere olie , når maskinen har nogle kilometer på bagen, men hvilken skal man så vælge af de to typer


  • #8   23. okt 2014 Klart en fuldsyntetisk. Det plejer 5/40 nu også at være.

  • #9   23. okt 2014 Det er også en 5/40 Valvoline fuldsyntetisk der er kommet på..

    Men se så lige her, hvad der sker. Hvis jeg søger på bilens reg nr. smiley

    http://www.billigbilpleje.dk/product/castrol-edge-fst-0w40-a3b4-4-ltr-3173/

    Og som skrevet mener Autodata den skal køre på semisyntetisk 5/40


  • #10   23. okt 2014 De ændrer tit i olier. Og om du fylder en 0/40 5/40 eller 5/30 på er ligemeget så længe det er gode olier.

  • #12   23. okt 2014 deutsche
    desvære bruger peugeot nogle gange bosch stumper hvilket er en skam.
    men de bygger sku gode solide biler. folk er bange pga et rygte fra den gang man sku vælge mellem 2CV eller Bobbel....

    har en esp lampe der lyser og det pga. en abs ring der skal skiftes. ellers er det en fantastisk bil... har set flere motorlamper i tyske biler end i franske og japanske til sammen


  • #13   23. okt 2014 Hehe Deutsche smiley
    Sådan kan man selvfølge også anskue tingene..
    Men nu er det den anden 406'er jeg har. Og for det ikke skal være løgn, har min knægt også nummer 2 af slagsen.
    Ingen af os to, med tilsammen 4 stk 406'er er blevet solskoldet af nogen motorlampe smiley
    Der imod har jeg et par kollegaer, som har hver sin VW bil. Og de kommer jævnligt , og skal have testeren på deres bil..
    Men fælles for os alle, er vi hver især er godt tilfreds med vores øser. Uanset om den er Tysk Fransk eller fra uha uha smiley


  • #15   23. okt 2014 Har skam også kørt i Peugeot med el fejl.. Bare ikke mine egne..
    Sjovest var nok en 406 årg 2000 ( Taxi ) som ikke kunne li regnvejr.. Så begyndte vinduet i føredøren at rulle op og i af sig selv smiley
    Ingen fandt dog ud af fejlen, for ejerens niece fik pludselig vand i ansigtet . og susende lige ind i en overkørsel til en mark. Så var den død.
    Men ka nu god li din anskuelse på tingene smiley


  • #16   23. okt 2014 Tror heller ikke det her indlæg var for at diskutere hvorvidt Peugeot er en god eller dårlig bil.

Kommentér på:
Peugeot 406 TS4

Annonce