{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.596 visninger | Oprettet:

Tottebjørn B
Tottebjørn B
Tilmeldt:
7. maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Røg og underlig lugt fra motorrum på BMW 320i {{forumTopicSubject}}

Hej Forum. Er ved at blive småskør af at spekulere over hvad mit problem kan skyldes. Håber i kan være med til at opklare det.
Kort efter (1 min) jeg starter min bil fra kold kommer der en meget grim kraftig lugt, sådan lidt brændt fra motorrummet. Det er meget svært for mig at sige hvad det lugter af, men en blanding af brændt metal, gummi og andet skidt. Derefter siver der en lille smule gennemsigtig hvid røg ud fra venstre side af kølerhjelmen. Lige så snart jeg har kørt 1,5 - 2 kilometer og den er blevet lidt varm, forsvinder både lugt og røg og så kører den som en drøm resten af tiden. De gange jeg har været på værksted har jeg haft svært ved at overbevise min mekaniker om at noget er galt fordi når han kigger og lugter er den oftest varm og så er der ingenting. Det skal siges at ingen lamper lyser. Alle væsker er på niveau, og den har været til service for 4000 km siden med skift af filtre, olie og så videre og den kører upåklageligt. Det er en årgang 2007 med 130k på bagen og fuldt stemplet servicebog fra bmw. jeg er sgu ved at være træt af det fordi jeg er bekymret for om det er en forløber til noget værre, og det tager noget af køreglæden. Er der en der har et bud??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røg og underlig lugt fra motorrum på BMW 320i
  • #1   7. maj 2015 Totalt skud i tågen.
    Kan det være at der er et lidt utæt kølerør som står og drypper ned i generatoren ?

    Kunne forklare mønsteret og nogenlunde farven på det du ser.


  • #2   7. maj 2015 Jeg har faktisk selv tænkt over at det kunne være noget med noget vand i katalysatoren. Specielt fordi jeg har lagt mærke til at det ofte er lidt værre når det har regnet om natten. Men hvis det er vand der bliver brændt af i katten forstår jeg bare ikke at det lugter så slemt, og forstår ikke hvorfor røgen så ikke kommer ud af udstødningen men op af motorrummet... hmm

  • #3   7. maj 2015 start bilen når den er helt kold, og så kigge i motorrummet, så vil du kunne følge røgen til det sted den opstår smiley

  • #4   7. maj 2015 Det kunne måske være en af ledningerne til starteren der er krimpet dårligt og derved bliver varm under start.

  • #5   14. maj 2015 Tak for for jeres kommentarer. Det viste sig at være en utæt kølerørsventil som lukkede vand ind der derved blev brændt af ved start. Den er skiftet og alt er godt.

Kommentér på:
Røg og underlig lugt fra motorrum på BMW 320i

Annonce