{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamationsret
  • #1   1. dec 2015 Ja-da.
    Du har altid ret til at reklamere i 2 år efter handlen.

    Men om sælger kan/skal/vil betale for en reparation af fx dyser afhænger af rigtig mange ting.

    Så du skal være meget mere specifik i din beskrivelse af dit problem.


  • #2   1. dec 2015 Er usikker på dyserne, men flammeskiverne har jeg tidligere fået dækket på en ford.

  • #3   1. dec 2015 Hvilke afhængigheder er der ved dyserne? altså hvad kan ikke reklameres?

  • #4   1. dec 2015 Ved ikke om de hører under sliddele, hvis det er en sliddel og der er en brugt bil og det skyldes slid og ikke en fejl i dyssen som var der da du købte den tror jeg ikke de dækker. Men har du snakket med dem? Det kunne jo være de er villige til at slå halv skade eller lignende hvis din vil er serviceret osv.

  • #5   1. dec 2015 Hvad vil det sige at slå halv skade? og jeg har haft bilen i halvanden måned, så jeg tror på fejlen har været der da jeg købte den.

  • #6   1. dec 2015 Det vil sige at i deler udgiften på en eller anden måde. Men hvis du har haft den så kort tid, vil jeg anbefale at du kører ned til forhandleren og så bør de afhjælpe problemet uden beregning. Det er forhandleren der har bevisbyrden for at den ikke havde problemet da du købte den de første 6 måneder og det kan jo selvsagt være svært for dem.

  • #7   1. dec 2015 Men Mads, hvordan ved du det er dysserne? Når du har købt den for 1 1/2 måned siden er det altså forhandleren der skal finde fejlen og udbedre den.

  • #8   1. dec 2015 Jeg har været i kontakt med en mekaniker (telefonisk) som fortæller mig at det højt sandsynligt er enten flammeskiven eller dysserne

  • #9   1. dec 2015 Du bør helt klart kører en tur ned til der hvor den er købt og reklamere over bilen.

  • #10   3. dec 2015 Hej igen.

    Landet ligger sådan at jeg fik ringet til forhandleren hvor han sendte mig til en mekaniker for at tjekke den. efter tjekket fortæller mekanikeren at han skal bruge bilen 4-5 timer for at finde fejlen, jeg siger okay. Jeg ringer derefter til forhandleren igen og fortæller ham hvad der er sket, hvor jeg derefter spørger om det er noget jeg kan reklamere for, hvor han siger at nej det kan han ikke, da han har givet afslag på prisen? og han siger at reklamationsesretten kun dækker gear kasse og motor. Jeg fortæller ham derefter om det ikke er afhængig af, hvad skaden er? så siger han jo, jeg fortæller derefter at vi må se hvad det bliver til.

    Hvad synes i jeg skal gør? jeg er virkelig bange for at der er sket noget slemt med bilen og jeg selv kommer til at betale et stort beløb..


  • #11   3. dec 2015 Altså, en forhandler der siger at "reklamationsretten kun gælder gearkasse og motor", han skal da bare have det store skyts med det samme.
    Du skal først lige læse om købeloven - det er ikke så besværligt som det lyder:

    "§ 83. Har køberen ikke inden to år efter salgsgenstandens overgivelse til ham meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed."

    Læs også gerne de andre paragraffer, de er ikke sværere end den her.
    Købeloven kan under INGEN omstændigheder omgås/fraskrives/undviges/whatever.

    Evt kan du prøve at sige "FDM siger, at...."

    Hvor har du købt bilen?


  • #12   3. dec 2015 Den er købt hos en forhandler i Silkeborg, ja god idé med FDM siger ..

Kommentér på:
Reklamationsret

Annonce