{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.142 visninger | Oprettet:

Køb af reservedele. Hvor er bedst? {{forumTopicSubject}}

Skal til at have lavet service på min bil her snart og der indvolverer skift af Olie, Pollen, Luft samt diesel filter og jeg sidder så og kigger reservedelspriser og det er da ikke helt til at blive klog på. For hvad for nogle mærker kan man stole på mm, gider jo ikke skifte delene og så kører i frygt for at lortet går i stykker eller ikke er stabilt nok til at jeg kan stole på at det faktisk virker ordentligt.

Har siddet og luret lidt på nettet og er kommet frem til følgende.


Thansen:
Carline: 306,63-395,92
Valeo: 485,21-597,71

Refako:
Ukendt: 368-510

Krogslund:
Ukendt: 357,- <-> 421,-

Krogslund er jo suverænt den billigst hvis at man ser bort fra Carline mærket fra thansen. Men er Valeo overhovedet et godt mærke osv?. Har lyst til at gå ud og købe alle delene i Valeo da det trods alt er et mærke der lyder lidt mere troværdigt end Carline da jeg trods alt har hørt om det. Men hvad så med Refako og Krogslund, de reklamerer jo ikke med hvad mærker det er de fører, men er de "bedre"/"værre" end de 2 andre muligheder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af reservedele. Hvor er bedst?
  • #1   21. okt 2016 jeg har før i tiden været fudstændig ligeglad med dele, og carline osv af thansen mærker har sgu altid virket fint hos mig.

    olie købte jeg gerne i biltema smiley (10 l for under 500kr??!)

    men bruger schmiedmann nu jeg udelukkende køre bmw ;P

    men tag du bar helt roligt thansens carline. det har jeg i været fald brugt meget førhen.


  • #4   21. okt 2016 EBAY!
    Men du skal vide præcis hvad du skal bruge.
    Men så kan det godt betale sig.
    Fik komplet bremser til min vogn. Bestående af
    Forskiver. Bagskiver med tromler. Monteringskit. Bakker. Kloder for. Kloder bag. Glider kit for og bag
    Pris ialt 1500kr.

    Virker til dit vedligeholdelse budget er virkelig stramt.
    Pollenfilter. Blæs det.
    Luftfilter. Blæs det
    Penge sparet lige der.


  • #6   21. okt 2016 Benjamin
    Helt enig men en enkelt gang kan man godt gøre det


  • #8   21. okt 2016 Jeg køber også alle mine reservedele ved Refako. De forhandler Hengst filtre, som er af samme kvalitet som Bosch o.lign. Har lige købt stumper til et stort service på min mors Peugeot, 1.400 kroner for olie, oliefilter, luftfilter, flexrør til udstødning, bremseskiver og bremseklodser i bag. Det er ret billigt synes jeg

  • #9   21. okt 2016 Basse, nu kan jeg så ikke handle ved FTZ som privatperson smiley

  • #10   21. okt 2016 Sø-Propel, det er nu ikke synderligt stramt :). Og det er ikke de par hundrede der skal skille i porten. Var lige så meget ude i at hører hvad folks erfaringer var ved de forskellige reservedelsforretninger, lige så meget som om Valeo/Carline etc var et ok mærke man godt kunne bruge, eller man bare skulle holde sig fra det :P.

    Har ikke noget imod at give lidt for at få kvalitetsdele istedet for noget skrammel for vil sq gerne passe på min bil :). Har trods alt lige kastet for ca 7-8k i den i reservedele og arbejdstid sååå.


  • #11   21. okt 2016 Syntes også bare du snakkede om brugte vinterdæk på et tidspunkt. Derfor ansøg jeg prisen var væsenligt.

    Om det Carline eller hvad det heder er sku næsten ligemeget. Jeg køre bosch da det er det autoG gruppen levere men havde det været Valeo så havde jeg også kørt med det.


  • #12   21. okt 2016 ATP Autoteile

  • #13   21. okt 2016 Sø-propel, der er også væsentlig forskel på 4000 for 4 nye dæk og 6-700 for dele til service

  • #14   21. okt 2016 R U H, skal jeg lige skrive mig bag øret, men bliver nok fra Refako da jeg får 25% rabat på samtlige fitlre der :P. Men skal så lige have fundt ud af hvad brændstof filter jeg skal fat i da min bil åbenbart er speciel :S. Men gør det den store forskel om pollenfiltret er med eller uden aktiv kul?

  • #15   21. okt 2016 Undersøger først danske priser. Også tjekker jeg både ebay.com og den tyske ebay.de til sidst autodoc.dk

  • #16   21. okt 2016 Om pollenfilteret er med eller uden aktivt kul gør en stor forskel. Et filter med aktivt kul filtrerer væsentligt bedre.

  • #17   21. okt 2016 Simon N, super, så er det godt at jeg har smidt et af dem i kurven :P. Det eneste jeg så mangler at finde ud af om jeg har et filter med slange eller en indsats for det jeg har siddende på lige nu matcher ingen af delene.

  • #18   21. okt 2016 Hvilket filter snakker du om? Olie, brændstof, luft eller pollenfilter? smiley

  • #19   21. okt 2016 Simon N, Brændstoffilter

  • #20   21. okt 2016 Hej køber mine reservedele hos krogslund (Fredericia) og har altid været tilfreds smiley

  • #21   21. okt 2016 Stik mig et registreringsnummer, så skal jeg fortælle dig hvilket filter du skal bruge

  • #22   21. okt 2016 Er filteret påskruet, eller sidder det i en konsol med 2 slanger i toppen? Hvis det sidste er tilfældet, så skal du have dette filter: http://www.refako.dk/braendstof-filter-til-vw-passat-passat-variant-3b6-200010-200508-19-tdi-200011-200505-(120015416)-personbil-1-HH70WK080811915416

  • #23   21. okt 2016 Tror faktisk ikke det ligner nogen af de 2. Ringede til VW og de sagde det var et Audi filter der sad på?

  • #26   21. okt 2016 Thansen giver pt. 25%, Bildeleshop gav forleden 15% og ellers ofte billigere end Ebay + portoen er billigere/gratis ved et vist køb end via Ebay, hvor man nemt kommer til at måtte handle hos flere forskellige.

  • #27   21. okt 2016 Hej
    Billig bildele eller autodoc.de har aldrig skuffet
    M.v.h. KP


  • #32   22. okt 2016 Danger Dane det er de berømte ord du kommer med. Har en kammerat der også får 25% ved FTZ, og bremser til hans Mondeo var stadig halv pris ved ATP.

    Det er ikke så længe jeg købte nye gløderør til min Vectra dernede. Fik 4 stk originale BOSCH til 390.- kroner hos ATP.

    Til sammenligning koster 1 gløderør af mærket Denso (også udemærket men ikke originalt) hos Thansen 199.- kroner.

    Altså halv pris for originale varer af uoriginale varers pris i DK.

    Jeg hjalp også svigerfar med nyt katalysator til hans Golf 4. Komplet sæt ved ATP inkl alle samlemuffer og nyt forrør med flexstykke kostede 1600.- kr ved ATP. Katalysatoren ved Thansen kostede 2.000.- kr og forrør 900.- kr.


  • #33   24. okt 2016 R U H, jeg skriver dem ihvertfald lige bag øret til næste gange for kan få Hengst Oliefilter, Brændstof filter, Luftfiler samt pollenfilter til 328,-

    Fandt et link:
    http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2001/drive_standart/226/hg_ug/201/subcategory/201026/part_id/3686208/lang/e#sec_6

    Det er den ved nummer 6 jeg har. Men er det så ikke "bare" en filterindsats jeg skal have og ikke et helt ledningsfilter?.


  • #34   24. okt 2016 RUH
    Denso over Bosch til hver en tid.
    Men med den besparelse havde jeg godt kunne nøjes med Bosch

    Nå det sagt så få jeg mellem 25 og 40% hos min reservedelspusher og alligevel er Ebay billigere ved komplet bremse skift. Så de store planlagte reps. Bliver bestil fra udlandet


  • #35   24. okt 2016 Sø-Propel, er bare bange for at få nogle skod kvalitet reservedele hvis at jeg handler via Fleabay eller deslige.

  • #36   24. okt 2016 Kig på ratings af sælgeren.
    Mine bremserne jeg købte holde små 100.000km klodserne foran ca det halve.


  • #37   24. okt 2016 Sø-Propel tror jeg ikke mine gør. Fik af vide af min mekaniker at jeg kun skulle regne med at mine skiver holdt til 2 sæt klodser. Men kommer vel an på hvor hårdt/aggresivt jeg kører smiley

  • #38   24. okt 2016 Mine skiver holder fint til 2 klodser bagpå slides de ikke så kraftigt så dem har jeg ikke skiftet.

    Skiftede mine Forskiver isteden af sommeren 1000kr for 2skiver og et sæt klodser med rabat.
    Taget i betragtning af at for 500mere havde mine bagerbremser også været smækre lækre ved at købe på Ebay.


  • #39   24. okt 2016 Sø-Propel, lækkert nok. Prøver jeg nok også når at mine bagbremser skal skiftes :). Men er bare bange for at jeg får bestilt de forkerte dele hjem smiley

  • #40   24. okt 2016 Ja min er heldigvis ikke så svært. Der er 2 typer
    Forskellen er bag på hvor der enten (1)er tromler eller (2)skiver og tromler. En VW har mange forskellige til deres


  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #41   25. okt 2016 prøv og kigge på Landberg.dk, de har også det hele

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #42   25. okt 2016 atp-autoteile.de
    wagner-autoteile.de
    Begge sider er klassisk tyske, dvs. et kæmpe udvalg og en god dokumentation.
    Atps udvalg er størst, Wagners priser er lavest. Wagner sender altid som lovet, mens der kan gå en dag ekstra hos Atp. Til gengæld er portoen fast hos Atp, mens den stiger med vægten hos Wagner.

    Priserne i Tyskland er nogle helt andre end i Danmark. Dernede er man nemlig for længst holdt op med at gange prislisterne med 5 og så efterfølgende give værkstederne 80% rabat ;-). Det er kun danske forbrugere, som stadig er dumme nok til at hoppe på den...

    Jeg har før købt f.eks. bremsekalipre fra NK (SBS). Selvom de er produceret i min baghave, koster de under det halve alt incl., når de har været en tur omkring Berlin...!

    Som eksempel kan du hos Wagner vælge mellem 45 forskellige kabinefiltre fra alle større og mange mindre leverandører. Priserne begynder ved kr. 23,- for et passivt filter og en halvtredser for et kulfilter.
    Samlet kan du få dine fire filtre for omkring kr. 125,-.
    Hertil skal lægges en god hund i fragt - men den er hurtigt hentet hjem.

    Levering tager en dag ekstra i forhold til de hurtigste danske, altså to dage.
    Der er absolut ingen problemer ved fejlleveringer eller returneringer. Det tyske serviceniveau er generelt noget højere end det danske.
    Men bemærk, at returnering er dyrt. Det danske (svenske!) postvæsen er nogle røvere! I mange tilfælde er det billigere at smide delen ud og købe en ny. Men oftest vil du stadig have sparet penge.


  • #43   25. okt 2016 #42 Når jeg skal returnere større og tungere dele, kombinerer jeg det ofte med en indkøbstur til Förde Park, hvor der til højre, lidt før den alm. indgang til Real findes et postkontor - men der findes også andre Versanddienste, hvorfra man kan spare endnu mere smiley

  • #44   26. okt 2016 Henrik S og er de sider på engelsk?. For mit tysk er pænt skod

  • #45   26. okt 2016 Søpropel oftest er ATE bremser og andre gode mærker stadig 20-30% billigere ved eks ATP fremfor nogle no-name herhjemme..

  • #46   26. okt 2016 Evt. kan du jo også forsøge her:
    http://www.danskautoudstyr.dk/


Kommentér på:
Køb af reservedele. Hvor er bedst?

Annonce