{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdæk til lange ture og høje hastigheder?
  • #1   26. okt 2016 Altså hvis du kører med pig-dæk eller snekæder bliver du nok træt af det i længden smiley

    Men ellers nej, der er intet i vejen for at køre langt på vinterdæk. Har da været i Köln på mine og der er dobbelt så langt som til Holland.

    Dine dæk er mærket med en fartkode. Fartkoden er et bogstav som står efter dækstørrelsen. Eksempelvis 205/50 R 15 - 91 W

    Det du skal kigge efter er W´et og hastighedsindekset til et dæk markeret med W viser at det kan køre 270km/t.

    Du kan se de forskellige ratings her:

    https://www.tyre-shopper.co.uk/assets/images/landing_pages/58-tyre-speed-rating-1.jpg

    Er dit dæk eksempelvis med et T må det max køre 190kmt.


  • #2   26. okt 2016 Du kan sagtens køre lange ture på vinterdæk. Jeg har kørt dagsture på over 800km uden problemer. Det ville i øvrigt være underligt at dækfabrikanterne lavede dæk der ikke ville kunne holde til at køre langt. så skulle de da ihvertfald informere forbrugerne om det smiley

    Og som R U H er inde på så lad være med at overskride dine dæks max. hastighed. Jeg har ødelagt et sæt vinterdæk der var godkendt til 210km/t ved at køre 240km/t.


  • #3   26. okt 2016 Du skal køre med vinterdæk, ihvertfald hvis det er nødvendigt, sådan er reglerne i Tyskland, så det er meget simpelt smiley

  • #4   26. okt 2016 Takker

Kommentér på:
Vinterdæk til lange ture og høje hastigheder?

Annonce