{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Hul i vejen {{forumTopicSubject}}

Hej bg...Jeg skal lige høre . her den anden dag .. der var der et hul i vejen .. og kørte med ca 40.. og kørte lige ud.. og kunne mærke et forholdsvist hårdt gok.. dækket tror jeg skal skiftes.. Men den kører ellers fint.. Men vil høre om der måske kunne være sket noget med bilen.. den køre fint.. Men ville det være smart at få lavet en 4 punkts udmåling eller kan det mærkes hvis der er sket noget ??


Og er der ikke med at kommunen skal betale for skaden.. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hul i vejen
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
  • #2   23. nov 2016 Hvis bilen kører fint ville jeg ikke gøre mere. Jeg fik en gang ødelagt en støddæmper af sådan et hul, og kontaktede kommunen. Så skulle jeg dokumentere hullet med billeder og måle størrelsen på hullet. Derefter vurderede de at sådan et hul ikke ville kunne gøre skade på en bil, og de sagde at det ik var så længe siden de havde haft et hold ude og lappe huller på den strækning, men at de da ville sende nogen derud igen. Det var så en 3-4 måneder senere...
    jeg opgav sagen og sendte en sur mail til dem. De kan altid finde en måde at krybe uden om, de skiderikker


  • #3   23. nov 2016 Som regel er det mere fælgen der lider skade af sådan et "gok" end det er dækket. Der er alligevel relativt meget at give af med et dæk..

    Men få undersøgt det hjul - for hvis der er et ordentlig hak som evt. kan revne så ville jeg nødig opleve at der pludselig er 0,0 luft i sådan et dæk på motorvejen om vinteren. -Eller i det hele taget.


  • #4   23. nov 2016 Men er bare bange for om der er sket noget med undervognen eller om den skal spores ..

    Hvor meget skal der til før at undervognen tager skade.. eller den skal spores om..

    Hullet var mere en fordybning.. der var ikke nogen direkte kan .. Men den var skarp nok til at jeg kunne mærke et hård gok.. så det gjorde nærmest lidt ondt på mig haha.. Men det har nok været mere en 45 / 60 graders vinkel..

    Men ja som sagt hvor meget skal der til..

    Bilen er kun 6 måneder gammel.. smiley


  • #5   23. nov 2016 Det er ikke til at sige om en bærearm eller kugle har taget skade.. Men det er oftest fælgen der står forrest i køen fordi den sammen med dækket absorbere det værste hug..


  • #6   24. nov 2016 Tænker jeg får det tjekket.. for som du siger.. det kan ikke vides.. så hellere tjekke det for en sikkerheds skyld..

    smiley


  • #7   24. nov 2016 Det gjorde nok mere ondt på dig end undervognen.. hold kæft der skal meget til før undervognen bliver smadret over et hul i vejen..

    ville være mest bekymret for dækket, da her kan være skader som ikke er synlige...


  • #8   24. nov 2016 Ja okay .. så der er næsten sten sikkert ikke sket noget med undervognen.. ?
    Tænker jo de små led eller sporing..

    Men altså vil det sige jeg ikke skal bekymre mig om bilen men mere dækket og fælgen da de tager slaget ?


  • #9   24. nov 2016 Ingen tvivl om at dækket er det svage led i den "kæde", fælge kan godt få et hak, men hvis den ikke ryster, så går det jo nok indtil næste afbalancering...

    ikke dermed sagt at undervognen ikke kan blive påvirket af det, hvis det har været voldsomt nok, men så sprigner dækket sgu først.. vi har nogle af de bedste veje i Dk, når man bevæger sig andre steder på jorden og ser hvad køretøjerne modstår, så bliver man knap så urolig..


Kommentér på:
Hul i vejen

Annonce