{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

lasse C
lasse C
Tilmeldt:
25. sep 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 1

Mærkelig opførsel fra styrringen på min Peugeot 207 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Min Peugeot 207 1,6 fra 2008 med 220.000 km på klokken er begyndt at opfører sig mærkeligt - mere mærkeligt end en Peugeot normalt gør smiley
- Kan køre på motorvej med hastighed på 110 gennem længere tid og pludselig begynder rattet/bilen at ryste. Bremser så ned hvorefter symptonerne forsvinder. Når jeg så sætter farten op igen kommer symptomerne tilbage efter nogle kilometers kørsel. Lidt som om at et hjul ikke er spændt ordentlig.
- Når jeg bremser ned 'slår' rettet som ved skæve bremseskiver
- Når jeg drejer kommer der en 'piv piv piv' lyd. Dette kommer uanset om det er til højre eller venstre. Og frekensen af lyden følger hastigheden.
- Ved alm kørsel på landevej føles styrringen upræcis og mærkelig.

Har i et bud på hvor jeg skal lede?

Kan ikke finde slør i styrrekugler, sporrestang eller tandboks. Ser heller ikke ud til at bremser eller fjedre fejler noget.

Håber i har i godt bud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig opførsel fra styrringen på min Peugeot 207
  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #1   24. feb 2017 Muligvis slør i hjulleje. Er set før.

  • #2   24. feb 2017 det kan også være dine glider eller stempel der hænger lidt i caliberen så når du har kørt lidt bliver bremseskiven varm og det kan gøre du høre de piv lyde plus det kan komme til at ryste i styretøjet når skiven bliver varm nok men det kan jo så også være hjullejeret som der tidligere blev skrevet

  • lasse C
    lasse C Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 1
    #3   24. feb 2017 Tak for hurtig respons.
    Kan godt ske at det er hjullejet - synes bare ikke der er tegn på slør eller støj fra det.


  • #4   24. feb 2017 Lidt supplerende muligheder kunne være bærekugle eller et drivled. Drivled vil dog ikke give underlig styring, men det kan en defekt bærekugle. Du skriver ikke du har tjekket bærekugler, men jeg vil tro du har været der. Prøv at brække lidt i dem med ubelastet hjul.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #5   24. feb 2017 prøv at se om der er hul eller enden defekt på gummi mancheten på glideren og på stemplet i kaliberen.

Kommentér på:
Mærkelig opførsel fra styrringen på min Peugeot 207

Annonce