{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiver+klodser
  • #1   6. mar 2017 nææ... Bare når det er slidt eller gør vrøvl..

  • Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 74
    #2   6. mar 2017 Euro-Master har et skilt hvor der står ting der skal skiftes ved 40.000 eller andet. Så jeg ved der er nogle tommelfinger regler smiley
    Kan bare ikke huske dem


  • #3   6. mar 2017 Der er ikke ingen tommelfingerregel når det gælder skiver og klodser.
    Kører du 50.000km på hovedsalig motorvej, så bliver de jo på ingen måde slidt lige så meget som hvis du ligger og kører dørtræk hver weekend inde i byen.

    Skift nær de er slidte, thats it.


  • Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 74
    #4   6. mar 2017 Jeg tager et billede af den der plakat i morgen. Så kan i se hvad jeg mener smiley

  • #5   6. mar 2017 Gør du endelig det...
    Bare husk at et bremsecenter tjener deres penge på at sælge dig nye bremser, så hvis de kan bilde dig ind at de skal skiftes inden for et bestemt antal km, ja så har de tjent lidt ekstra der smiley


  • #6   6. mar 2017 Det kan man ikke sammenligne, ligemeget hvad plakaten siger. En stor firhjulstrækker der kører meget landevej, æder nok bremser fire gange hurtigere end en minibil der kører meget motorvej. Derudover betyder kørestil jo også alverden.

  • #7   6. mar 2017 automatgears biler slider ofte klodserne hurtigere, og ja også tunge biler selvfølgelig. smiley men kørestil har rigtig meget at sige! smiley

  • Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 74
    #8   6. mar 2017 Jeg var kun i udkig efter nogle basic retningslinjer ligesom en gang årligt eller hvert tredje år. Hvor tit skal bremserne tilses?
    Ligesom olie. Det bliver jo tilset 2-3 gange om måneden men bliver sku ikk skiftet hver gang man tilser det. Det var det samme jeg mente med bremser.
    Hvor ofte piller kan lige kaliber af og smører glidere og evt skifter væske smiley


  • #9   6. mar 2017 hvert service bliver bremser renset smiley

  • Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 74
    #10   6. mar 2017 Tak Mads. Og ja, service interval er jo forskelligt smiley

  • #11   6. mar 2017 nemlig smiley men som tommelfinger regel så er 40.000 alt for lidt på et sæt klodser og skiver smiley ser mange som køre 70.000 - 90.000 på et sæt klodser, og ikke altid skal skiver skiftes smiley

  • #12   7. mar 2017 Det var jo ikke det du spurgte om du spurgte direkte hvor tit klodser og skiver skulle skiftes.
    Hvornår dine bremser skal have service er noget helt andet. Jeg tjekker mine grundigt og smører dem op når sommerhjulene kommer på, og det er i weekenden hvor vi stiller uret frem smiley


  • #13   7. mar 2017 bremser renses 1 gang om året.
    bremsevæske hvert 2. år.
    klodser Ca 60-90.000 km
    skiver 90-120.000 km


  • #14   7. mar 2017 Det er gode tommelfinger regler for biler der har fået bremserne dimensioneret fornuftigt. der findes selvfølgelig varebiler eller 4 hjulstrækkere der nærmest skal have klodser for hver 30-40000 km. og biler med skivebremser i bag, som nærmest skal skiftes ved hvert service pga rust.

  • #15   7. mar 2017 Har kørt 150.000 på Avensis'ens bagskiver/klodser og indtil videre 158.000 på de forreste skiver/klodser

    Vores FR-V blev slidt op ved 40-45.000 men den slidte dem lige meget for og bag. Avensis'en kaliber bag begyndte at hænge så den blev kørt varm og derfor fik den 2 nye kaliber samt skiver og klodser

    Tror det er meget individuelt, peugeotens slider ikke de bagerste bremser nok i forhold til de forreste synes jeg, hvilket gør de ruster og der kommer kanter som de retter af ved service, den slider også bremserne noget hurtigere end Avensis'en men de er også lidt mindre/tyndere især bag


  • Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #16   7. mar 2017 Et sted mellem 20.000 og 150.000km. Det er så individuelt at man ikke kan sige det.

  • #18   7. mar 2017 min den hvide corsa fra 2008, har kørt 220.000 km. den er på 3. sæt klodser, 2. sæt skiver og stadig de oprindelige tromler og bakker i bag.

  • Jonas G
    Jonas G Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 74
    #19   7. mar 2017 Fik formuleret det forkert, min fejl drenge smiley

Kommentér på:
Skiver+klodser

Annonce