{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

ABS-lampe {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Jeg har for få uger siden fået skiftet forstøddæmpere samt tårnlejerne foran. Jeg ved ikke lige, om det på en eller anden måde kan påvirke ABS-ringe / ABS-følere, men jeg finder det mystisk, at det sker få dage efter, når jeg har aldrig har haft fejlen før. ABS-lampen tænder og slukker engang i mellem, men jeg har oplevet få gange, at selvom den ikke har lyst, så er det som om, at bilen bremser med ABS, hvis man kan sige det sådan. Altså ABS-lampen er ikke tændt i øjeblikket, jeg bremser, men jeg kan stadigvæk til tider mærke, at det føles som om, at den bremser med ABS, hvilket den kun normalt ville gøre, hvis jeg trykker hårdt på bremsen.. Håber I kan guide mig lidt, for jeg bliver nødt til at høre mekanikeren ad snart.. Det er en Chevrolet Kalos 1.4.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS-lampe
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   17. jun 2017 det er en af dine ringe der er flækket så den bremser med abs virkning i lave hastigheder
    om det har noget at gøre med tidligere er svært at sige
    de flækker som regel pga tæring


  • #2   17. jun 2017 Hmm, ved du, hvad det ca. vil komme til at koste, hvis man evt. tog begge sider? Det føles i hvert fald, som er det foran. Tak for svaret.

  • DanB
    DanB Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 3
    #3   17. jun 2017 Jeg har lige fået skiftet abs ring og sensor i den ene side. Det kostede mig godt 2000.

  • #4   17. jun 2017 som nr #1 er inde på
    lyder det som en flækket abs ring

    så gør den nemlig som du skriver

    har for ikke så lang tid skiftet, begge abs ringe på svigermors kalos


  • #5   17. jun 2017 Ja, synes også hans forklaring var meget god. Fordi den gør præcis, som han skriver. Nemlig at den til tider ved lav fart slår ABS til, selvom der kun bliver bremset blødt.. Tak for svar!

  • #6   20. jun 2017 Dennis satte du tester på? Jeg har nemlig været hos mekanikeren, og der viste testeren fejl på alle 4 ABS-sensorer..

  • #7   20. jun 2017 nej når en bil har disse symptomer,
    tjekker jeg altid abs ringe som det første,

    for og se om de er rustne eller flækket,

    er de ikke det, køre jeg en tur og læse live data på hjul føler,
    og ser om jeg kan se noget ud fra det.

    det lyde underlig, at alle 4 hjulføler skulle fejle samtidigt,
    men det e jo muligt,

    har oplevet at eks se 2 bageste røg på samme tid,

    de ser var lavet noget på bilen, hvor man havde bekadigt ledninger til begge føler.


  • #8   20. jun 2017 Ja okay, min har præcis de symptomer, der blev beskrevet i første kommentar, men testeren viser bare noget andet.. Mystisk..

  • #9   20. jun 2017 har du tjekket abs ringe,

    for en gang i mellem kam elektronikken fucker op,
    når der er fejl,


    da tester, jo få besked fra abs styreenhedden, og viser det som fejlkode,

    og det kan være misviende


  • #10   20. jun 2017 Fejlen blev slettet i går, og ABS-lampen lyste igen. Der blev sat tester på i dag, og den viser kun fejl på højre for ABS føler, så den bliver skiftet samt ringen.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #11   21. jun 2017 hvis man kan se ringen er flækket er det spild af penge og sætte en ny abs sensor på en tester vil vise fejl på abs sensor men hvis ringen er flækket fejler sensoren ikke noget selvom tester viser fejl

  • #12   21. jun 2017 Nej, men de fortalte, at testeren vil vise konkret, om det er ABS-ring eller ABS-føler, og jeg har så selv valgt at tage ABS-ringen med, da den lige så godt kan blive skiftet samtidig. Dyrere er den heller ikke, men smag og behag.

Kommentér på:
ABS-lampe

Annonce