{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.506 visninger | Oprettet:

David N
David N
Tilmeldt:
2. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

ABS/ABS lampe {{forumTopicSubject}}

Jeg har en BMW E34 520i. Jeg har et problem med ABS lampen i instrumentbrættet, som jeg håber nogen kender svaret på. Enten så lyser ABS lampen og slukker som den skal skal (ved tændning) eller også tænder den slet ikke ved start. ABS lampen har i begge tilfælder aldrig været tændt mens jeg kører, men hvis ABS-lampen ikke tænder ved start virker ABS hellere ikke og modsat virker ABS fint ved normal tænd/sluk af lampe ved start. Det lader til at være rent tilfældigt hvornår den gør hvad - Kan virke fint ved start og kort efter ved stop og ny motorstart ingen lys i lampen. Kan det være et relæ eller lignende el-ting?
mh. David.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS/ABS lampe
  • #1   11. jun 2013 Som du selv siger, ville jeg kigge på et relæ. Men det lyder da mærkeligt at den virker nogen gange, og andre gange bare ikke. Men de lever deres eget liv! Tjek evt. stikket til ABS, om de ikke sidder ordentligt fat eller i, eller om der er noget snavs der.

    Det sidder lige ved den bel, som går fra luftfilter til indsugning smiley Ved siden af antispin stik, hvis du har sådan et.


  • David N
    David N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   11. jun 2013 Tak for svar det vil jeg lige tjekke - ja det er lidt underligt og har faktisk først opdaget det da den var til syn i går og lampen ikke virkede da synsmanden testede instrumentbrættet (virkede så igen da jeg kørte der fra smiley . Ved du tilfældigvis hvilket relæ det er og hvor det sidder?

  • #3   11. jun 2013 Det står på dem, prøv at bytte ud med en vens, hvis du kender andre som har bmw fra ca årgang

  • #4   11. jun 2013 Her er de fra en e36

    profilbillede
  • David N
    David N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   11. jun 2013 Tak for din indsats smiley - jeg har lige været ude og kigge men der er ingen med ABS betegnelse på men kan aflæse hvilken det er i låget - men jeg har dog ikke én i nabo laget som har en lignende BMW ... så tænker jeg må købe et for at se om det er problemet ...


Kommentér på:
ABS/ABS lampe

Annonce