{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.503 visninger | Oprettet:

Kobling glider muligvis {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg skiftede til 2. gear i min bil, hvor jeg så gav gas efter at have slippet koblingen, og i det jeg gav gas, tog den ikke fat med det samme, men gjorde det efter få milisekunder. Vil dette sige, at koblingen glider? Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men jeg kan ikke finde en decideret forklaring på, hvad det vil sige, at en kobling glider. Så derfor spørger jeg her. Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling glider muligvis
  • #1   20. sep 2017 Jep den kobling er gledet som på is

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   20. sep 2017 En kobling som glider vil sige at den ikke kan omsætte kræfterne fra motoren og ned til hjulene.
    Den vil stige i omdrejninger, men der kommer ikke mere fart ud af det.

    Det kan sagtens være at din kobling er slidt


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #3   21. sep 2017 Ja, din kobling er ved at være slidt, så der går ikke voldsomt mange km før den skal skiftes

  • #4   21. sep 2017 Den bedste måde at teste er højeste gear. Ud på motorvejen og give den fuld gas, hvis omdrejninger pludseligt stiger uden den tager fart, så skal du nok kigge på ny kobling og trykfod.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #5   21. sep 2017 ahr den bedste metode er at holde bremsen hårdt nede og sæt bilen i 3 gear og godt med gas slip koblingen hurtigt hvis bilen motoren dør prompte er koblingen slidt

  • #6   21. sep 2017 #5
    ahr den bedste metode er at holde bremsen hårdt nede og sæt bilen i 3 gear og godt med gas slip koblingen hurtigt hvis bilen motoren dør prompte er koblingen slidt


    hvad??????



  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #7   21. sep 2017 #5 Hvis motoren dør prompte, så fejler den kobling jo intet. Hvis den derimod glider ved det forsøg, så er den færdig

  • #8   21. sep 2017 Hvis du giver gas på lige landevej/motorvej og motoren populært sagt løber fra resten af bilen, er det tid til en udskiftning.
    HVIS den gør det, bør du køre meget forsigtigt,, så du for enhver pris undgår, at den slides yderligere. Lige pludselig vil den måske ikke en gang kunne trække sig selv.


  • #9   21. sep 2017 den der med 3. gear. Det er et absurd dårligt eksempel. Jeg kan sagtens rive min gade kobling rundt i 3. uden at den går ud, og uden den er slidt. Men ja, går den ud, så fungere den jo nok fint. I øvrigt tåbelig mishandling af evt kobling eller gearkasse.

    En god måde er at køre bilen i 4.-5. gear i det område hvor den har mest moment og gerne lidt lave omdrejninger så den sejetrækker lidt og så give den fuld gas. Er koblingen tilstrækkeligt slidt så vil omdrejninger stige lidt uden bilen rykker sig. Er bilen meget momentsvag kan man mærke det i mellem gearskift hvis man skifter gear hurtigt i moment området, evt med lidt mellemgas. Har man bare lidt føling med sin bil, så er man ikke i tvivl.


Kommentér på:
Kobling glider muligvis

Annonce