{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

BMW E30 ryster fra undervogn {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har tidligere skrevet om mit problem herinde. Men jeg har stadig ikke "knækket koden". Min gamle E30/325 i ryster fra undervognen, rettere sagt føles det som om det kommer fra bagenden. Rystelserne er der når jeg accelererer både jævnt og rligt, men også når den får gas. Nu ved jeg godt at man bliver fuldstændig opmærksom på alle rystelser, men det føles faktisk også som om at den ryster let, hvis jeg sætter bilen i frigear ved 70-90 km/t.

Jeg har lavet følgende:
Skiftet gearkasse og gearkasseophæng
Skiftet flexskive og midterleje på kardan.
Fået tjekket og afbalanceret min kardanaksel på kardanværksted
Prøvet et andet bagtøj
Skiftet til andre trækaksler (brugte)
Skiftet baghjulslejer
Tjekket om bagbremserne hænger
Skiftet bagbrosophæng (De store)
Prøvet andre hjul og støddæmpere

Men bilen ryster desværre stadig. smiley
Nu er jeg ved at give op. Er jeg den eneste, som har oplevet dette på en E30?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E30 ryster fra undervogn
  • #1   7. okt 2017 Nu ved jeg ikke om e30 ern har de to spyd der holder retningen til bagbrogsophænget , men det kunne da være de var knækket

  • #2   7. okt 2017 Hej Serkan

    Godt spørgsmål. Det ved jeg faktisk ikke. Hvor er spydene placeret?


  • #3   7. okt 2017 Kan ses fra bagagerummet mener jeg , de går igennem ophænget som en slags retnings sikring??? Det kan være du kan skrige i dem og se om de har sluppet

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   7. okt 2017 Der er ingen spyd på e30, ikke hvad jeg lige kan huske i hvert fald, og har haft et par af dem efterhånden

    E30 er ret simpelt opbygget, en bagbro som har en bøsning i hver side, men de er skiftet og spændt korrekt(?)
    Der er spændt 2 svingarme på, og de har hver 2 bøsninger, som godt kan give lidt rystelser hvis den ene er slidt. (Dem som holder hjulene lige og på plads)


  • #5   7. okt 2017 Har du skiftede Hardy skiven, gummieflancen på kardanakslen ? Den kan også vendes forkert. Det giver store rystelser i bilen under acceleration , når den er defekt.

  • #6   7. okt 2017 Lyder enten som hardyskive, stifter i krydset på kardan eller noget bagtøj (men det har du jo skiftet)?

  • #7   8. okt 2017 Hej

    Hardyskiven er også skiftet.
    Mht kardankryds, så var meldingen fra kardan-værkstedet at krydsene var iorden.
    Jeg har indkøbt de bøsninger som sidder på de bagerste bærearme, så de ska skiftes. Selvom at jeg ikke tror at de vil hjælpe, da der jo også er lidt rystelser ved 70-90 km/t i frigear.


  • #8   25. okt 2017 Hej

    Lige update på mit problem.

    Forleden prøvede vi en 3. kardan. Og stadig ingen held.

    Nu er der bestilt nye bagbremser (skiver og klodser). De eksisterende bagbremser mærkes slet ikke til at hænge, men nu prøver jeg det.

    Da kardanen blev skiftet, kiggede vi efter om den sad "unormalt", men den sidder pænt lige. Har også tjekket om motorophæng og gearkasseophæng var som de skulle være. Intet at se her også.

    Jeg har købt nye bøsninger til de bagerste bærearme, men jeg tror ikke på at det er dem. Jeg har prøvet at mærke på bla. bagtøj og på de bagerste bærearme, når rystelserne kan mærkes inde i bilen. Men der er intet at mærke på bagtøj eller bærearme.

    Har nogle prøvet at have problemer med svingningdæmperen, der sidder ved hardy-skiven. Jeg kan læse mig frem til at flere er leveret uden denne svingningsdæmper.


  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #9   6. dec 2017 Har du fundet hvad var galt? Flere værksteder har nogle sensor apparat som monteres i forskelige steder og kan se hvor vibrationen kommer fra.

Kommentér på:
BMW E30 ryster fra undervogn

Annonce