{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.243 visninger | Oprettet:

Kim  M
Kim M
Tilmeldt:
10. mar 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Skoda fabia tager ikke fat {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en Skoda Fabia fra 2004, som for nogle dage siden lavede et mærkeligt klonk ved gearskifte mens jeg kørte. Den begyndte efterfølgende at hopper let når man satte i gang i 1. gear og den var blevet en anelse blødere på pedalen.

I dag er jeg så ude og køre og holder stille ved et lyskryds. Har koblingen i bund og er i 1. gear, da den pludselig lige kører 50 cm.
Jeg bliver en smule overrasket og sætter i gang, hvor den så tager fat lige så snart jeg bare letter en anelse på koblingspedalen.
Den giver en spring, da jeg jo ikke er forberedt på det og sætter i gang, men den vil ikke tage fat da jeg giver den gas. Der lugter brændt i 10 sekunder og jeg kan snegle mig afsted i første gear.

Får parkeret på en p-plads nærmest trillende. Status er at der holder den stadig, da den nu slet ikke vil tage fat, men tager bare omdrejninger.
Jeg kan flytte rundt i gearene uden at koblingen er trådt ned når bilen er slukket, men hvis motoren er i gang, så kan jeg ikke medmindre jeg aktiverer koblingen.

Er det kobling, gearkasse eller trækaksel? Det bekymrer mig en anelse at jeg kan skifte mellem gearne når bilen er slukket.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda fabia tager ikke fat
Kommentér på:
Skoda fabia tager ikke fat

Annonce