{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

kasper m
kasper m
Tilmeldt:
13. apr 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Positionslys på citroen xsara {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har en ældre citroen xsara stationcar fra 2004.

Mit problem er at positionslyset heriblandt baglys og nummerpladelys på bilen ikke virker normalt.
Min mekaniker tror det er fordi jeg har haft en trailer på som har kortsluttet noget i computeren fordi der åbenbart ikke er sikring på stikket til anhængertrækket. Han fortæller at der skal en ny computer på og den koster en formue.

Jeg har midlertidigt trukket en ledning fra batteriet igennem et relæ så der er strøm på lyset når jeg er ude og køre. Det tænder sammen med mit nærlys og virker også når jeg tænder mit fjernlys. Men det betyder så at hvis jeg sætter min lyskontakt på positionslys så slukker alt lyset på bilen. Når bilen er slukket kan jeg så ikk tænde positionslyset uden at tænde nærlyset.

Bilen skal til syn nu her, og mit spørgsmål er så om man kan sætte en ekstra kontakt i som man kan tænde positionslyset på? Eller rettere kan den blive godkendt med det? Eller er der måder man kan få det til at virke?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Positionslys på citroen xsara
  • #1   13. mar 2018 Det lyder nu som om det er dit kørelysrelæ der fejler noget

  • kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   13. mar 2018 hvordan det? Mit nærlys og langlys tænder og virker som det skal. Det er kun positionslyset der ikk tænder som det skal?

  • #3   14. mar 2018 Ja så vidt jeg ved er det kun p-lys, baglys og nummerpladelys som er forbundet med kørelysrelæet... sådan var det i hvert fald på min kammerats mazda

  • Funo
    Funo Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 30
    #4   14. mar 2018 Kan være knækkede ledninger i bagklappen, ved taget. Pil gummi manchetten af som sidder i toppen af bagsmækken når den er åben (mener det er højre side) De har en tendens til at knække med tiden.

  • kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   14. mar 2018 Tak for jeres svar folkens.

    Der er målt på selve bsien at der ikke kommer spænding ud hvor der skal til positionslys osv. Så fejlen ligger i den, spørgsmålet er om man kan trække nogle ledninger udenom bsien, så den er lovlig?

    Eller sætte en eksra kontakt inde i bilen som man kan tænde positionslyset på når den er slukket og parkeret?

    Det vil ihvertfald være træls at skrotte bilen for sådan en latterlig ting,


Kommentér på:
Positionslys på citroen xsara

Annonce