{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.897 visninger | Oprettet:

Skæve bremseskiver? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har lige brug for jeres hjælp. Min bil (Renault Grand senic fra 2011)ryster fra venstre forhjul når jeg bremser. Jeg kan mærke det i rattet ved høj fart, men også i bremsepedalen når jeg bremser ned, hen mod et kryds fx. Som om det “slår igen” i bremsepedalen. Der er intet ved kørsel.
Jeg mistænker selv skæve bremseskiver, da både bærearm, bærekugle, bøsning samt styrekugle er skiftet.

Jeg har haft begge forhjul taget af, og synes ikke der er nogle skævheder at se. Kan skævheder normalt ses, eller skal der bare meget lidt til, før det kan mærkes? smiley Endvidere var der en smule gravrust (tror jeg) på højre skive - kan dette mærkes ved opbremsning? Se billedet smiley

På forhånd tak derude


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæve bremseskiver?
  • #1   13. maj 2018 Du skal have et måleur på for at se skævheden - du kan ikke med det blotte øje. Det med rusten har ingen betydning.

  • #2   13. maj 2018 Tak for dit svar, Lucas smiley



  • Ivan H
    Ivan H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 66
    #3   13. maj 2018 Sæt nye skiver og klodser på i en god kvalitet og husk at rense dine nav godt af så spiller det igen og forsat god søndag ??

  • #4   13. maj 2018 Der skal meget lidt til før det kan mærkes, når man bremser (hårdt) ned skal man undgå at holde foden på bremsen da varmen så ikke kan komme væk smiley Jeg bremser altid til næsten helt stille, og så lige ruller den sidste meter eller 2 helt stille og roligt indtil jeg forsigtigt holder på bremsen så bilen ikke ruller

  • #5   13. maj 2018 Hvis det mærkes kraftigt i rattet, tyder det på forbremser. Hvis det ikke mærkes meget i rattet, men mere i pedalen ved kraftig nedbremsning, er det som regel bagbremserne der står for tur.

Kommentér på:
Skæve bremseskiver?

Annonce