{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.790 visninger | Oprettet:

tobias s
tobias s
Tilmeldt:
27. feb 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23

Bagbro på 206 død eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Har fået fat i en 206 GTI efter af have fundet en i "OK" stand med 268k på klokken, som jeg fik for 8000kr smiley
Er super glad for den, men en af grundene til prisen var blandt andet at der var noget negativ camber (toppen af hjulet hælder ind mod bilen) på baghjulne og at der kommer nogle "klonk klonk" lyde når jeg triller ud, og specielt når jeg lader den motor bremse.
Alt tyder på at bagbroen skal serviceres som de altid skal på en 206'er, men efter at have løftet den op og taget god fat i bag hjulene kan jeg ikke føle noget slør over hoved, så nu er jeg blevet i tvivl, om det i virkeligheden er støddæmperne der er færdige, bilen er sænket, og hang lidt lavere på den ene side efter en længere tur med lidt i bagerummet.

Hvordan tester man på det er støddæmperne nu hvor min "test" af bagbroen ikke gav så meget?

Mvh

Tobias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagbro på 206 død eller ej?
  • #1   21. maj 2018 normalt trykker man ned i siden af bilen og ser om den hopper op og ned en gang. men når den er sænket og hårdere fjedre vil den højst sansyneligt ikke gøre noget somhelst. så det er lidt svært at teste

  • #2   21. maj 2018 Nu er en defekt bagbro ikke altid lige med slør.

    De sætter sig ligeså ofte fast i lejerne så ophænget nærmest bliver låst.
    Og det tyder det på at dit ophæng er når den har stået med den ene side lavere end den anden. Man kan også tydeligt mærke det hvis man lige trækker håndbremsen mens man triller.


  • #3   21. maj 2018 har skiftet en del bagbroer, og ikke alle har slør i dem.
    de kan bare være sunket sammen,

    så der ikke længer er affjedring i bagenden


  • tobias s
    tobias s Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23
    #4   21. maj 2018 Okay, det lyder som om jeg bare skal få bestilt rep. kit og skifte lejerne..

  • #5   21. maj 2018 det er ikke bare lige og skifte,
    det er normalt groet helt sammen.

    de fleste skifter til en renoveret bagbro.
    da det er besværlig og skille ad.


  • #6   21. maj 2018 Hehe god idé tobias XD

  • tobias s
    tobias s Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23
    #7   21. maj 2018 Jeg spare gerne de ca 1500kr i forhold til hvad en renoveret koster for at bruge den weekend arbejdet nu måtte tage smiley

  • #8   21. maj 2018 Er stor chance for at lejerne har ødelagt bagbroen der hvor lejerne sidder. Kan man kun se efter man har banket svingarmene af bagbroen. Og så skal bagbroen skiftes alligevel

  • #9   21. maj 2018 ville nu også skiftet den bagbro helt har selv gjort det nogen gangen på de 206er . og det er nu ikke en stor opgave. og de er jo heller særlig dyre sådan en bagbro. sidst mener jeg at jeg kom af med 2500 kr for en renoveret bagbro og de hade sat smøre nipler i den. Så man kunne smøre den med fedt sprøjten. nu når man laver eftersyn på den. Så holder den rigtig mange km når den kan smøres op.

  • tobias s
    tobias s Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23
    #10   22. maj 2018 Okay, efter at have set lidt på det så vil jeg tro at det er bedst at tage hele armen af bilen, jeg to anti-roll baren ud og enden med narven ser ud til at være slidt næsten helt flad.. så tænker at en helt ny bro må være bedst, som i også siger,. Jeg kan dog ikke få baghjuls narven af, er den presset på eller skal den bare have mere med en gummi hammer? (bilen bare skivebremser bag i)

  • #11   22. maj 2018 Selve hjullejet sidder bare holdt fast med den store møtrik i midten.
    Men tit så sidder hjullejet så fast at det går i stykker hvis man banker det af spindlen.

    Der plejer jeg at banke spindlen ind igennem bagbroen. Den er bare presset i.


Kommentér på:
Bagbro på 206 død eller ej?

Annonce