{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Morten H
Morten H
Tilmeldt:
2. dec 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15

Vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har en pegouet 307 se st.car fra 2002.

Jeg har skiftet min kobling på den og har fået den samlet igen, men den vil ikke starte.

Jeg har tjekket alle stik som jeg har skilt af om de sad rigtigt, jeg har lavet strøm udmålingen fra relæget i bilen og alt strømmen passer fint over det hele.
Jeg har skiftet min starter bare for at være sikker på det ikke var den, men uden held.
Har tjekket alle sikringer i bilen.
Har haft starten ude og tjekker om den virkede og det gjorde den. Jeg kan også manuelt skubbe motoren rundt.

Er der nogen der har en ide til hvad kan være??

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke starte
  • #1   2. dec 2018 sikkert din krumtap føler

  • #2   2. dec 2018 Altså hvis det er hans krumtapsføler ville han forhåbentlig ikke skifte starteren?

    der er glemt noget, en stel eller sådan noget.


  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #3   2. dec 2018 drejer motoren rundt når du vrider nøglen ?

  • #4   2. dec 2018 kan du få gang i den hvis du skubber den?

  • #5   2. dec 2018 Min forståelse var den bare roteret rundt uden at starte

  • #6   2. dec 2018 Har du haft svinghjulet af ?

    Lav en bedre beskrivelse af hvad bilen gør. Mere info= nemmere at hjælpe dig...

    "Tjekket alle sikringer" Er du nu også sikker på det ? Har selv fundet sikringer de mærkeligste steder på en Peugeot

    Og Tjekket , betyder det at du har kigget lidt på dem, eller haft sikringen ude og målt gennemgang ? Eller målt spændingstab , mens sikringerne sad i ?


  • #7   2. dec 2018 mere beskrivelse af hvad der sker og ikke sker?

    ellers gætter vi bare på hvad der er galt!


  • #8   2. dec 2018 Hvad str motor lægger der i den ?. benzin diesel? . har du tjekket at stil er monteret på gearkassen igen ? husk at tjekke de store hoved sikringe der er når man tager styreBoxen op. der kan var røgen en af dem evt. der er nemlig mange der kun tjekke de små sikringe på dem. da de ikke ved der også er de store hoved sikringe også.

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #9   3. dec 2018 Hej alle sammen

    Det er en Peugeot 307 2.0 hdi st.car fra 2002.

    Jeg har haft alle sikringer ude tjekket og skiftet dem ud som ikke virkede.

    Når jeg drejer med nøgle i kabinen sker det:
    Alle lamper lyser som de skal og slukker igen, efter 5 sec.
    men der sker ingen ting når jeg så drejer nøglen op for at starte den.

    Vi har prøvede at jump starte den med startkabler men uden held.

    Hvad er en krumtapsføler???og hvor skulle den sidde henne???


  • #10   3. dec 2018 Du må meget gerne være mere specifik når du skriver om fejlen :

    " der sker ingen ting når jeg så drejer nøglen op for at starte den " så kan man gå i gang med at gætte på om motoren drejer rundt og bare ikke starter, eller om der bare sker "ingen ting" ......Er ingen ting at lamperne lyser som om du ikke drejede på nøglen ? Forsvinder lyset i lamperne ? Siger den noget ? Har I prøvet at skubbe den i gang ? Har du haft svinghjulet af ? Har du prøvet at give spænding direkte til signal-ledningen på starter ?

    https://www.autodele24.com/8994341-bougicord

    En krumtapsføler kan se sådan ud og kan sidde på gearkassen, for at måle på svinghjulet. Hvis man ikke afmonterer, er det før set at man kan beskadige føleren under af/på-montering af gearkassen.På nogle biler kan den dog også sidde i modsatte ende, sidde ved remhjulet til kilerem.


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #11   3. dec 2018 tak for dit svar tilbage.

    Når jeg drejer nøglen for at starte bilen sker der ingenting, hverken i lamperne eller i motoren. Jeg kan høre at strømen går ud i motor. alle lamper lyser op som de skal og dem af dem som skal slukke gør det.


    Jeg har ikke haft svinghjulet af, eller gearkassen.


    ja jeg har prøvet at give starten direkte strøm og den gør som den skal, men starter bare ikke bilen på den måde desværre.


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #12   3. dec 2018 jeg har for resten glemt at fortælle at jeg har haft liv i motoren efter vi samlede koblingen da vi prøvede at jump start den første gang, pga af batteriet var lidt dødt, af have stået.
    Efter der døde den bare så skete der ingenting, vi fandt så ud jeg havde taget starteren på ved det.

    nu er starteren skiftet, men stadige sker ikke noget.

    Der er olie, gearolie, kobling virker som den


  • #13   3. dec 2018 prøv nul stille bsi boks

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #14   3. dec 2018 Tak for deres svar tilbage

    hvad er en bsi boks??


  • #15   3. dec 2018 bsi Boxen er den der styre alt da alt går der igennem af styring af el. her er hvordan man nul stiller den.
    https://youtu.be/qQwhzngHQw4
    har du haft en tester på og evt v udlæse om der er fejl i ecu bsi eller andet?


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #16   3. dec 2018 tak for svaret tilbage

    Det eneste jeg har kunne teste er at der strøm igennem alle ledningerne og stik i motorrum. i følge det måleapparat vi brugte til at måle strøm med,


  • #17   3. dec 2018 har du prøvet tage strøm af bilen i 10 min og tilslut igen

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #18   3. dec 2018 den har stået en hel nat uden strøm og ingen held

  • #19   3. dec 2018 husk sådan en fransk at man skal låse bilen 2 min og låse op igen efter strøm er kommet på for startspærre ved den er låst op

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #20   3. dec 2018 hmm, det kunne være en løsningen, for det har jeg ikke gjort efter jeg satte strøm til igen

  • #21   3. dec 2018 prøv

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #22   3. dec 2018 har du andre ideer hvis det ikke virker?? jeg er ikke selv lige i nærheden af min bil står hos en kammerat.

  • #23   3. dec 2018 kun de 2 ting som jeg skrev ellers tester på men du få nok ikke nogen kommunikation med styre boks sådan lige

  • #24   3. dec 2018 # 11 "Jeg har ikke haft svinghjulet af, eller gearkassen. "
    Hvordan skifter man kobling, uden at tage gearkasse af ?

    Sidder der en inerti-kontakt på sådan en bil ? Kunne man få aktiveret denne , under starter skift, rumsteren med extra ledninger ?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #25   4. dec 2018 At strømmen har været frakoblet i 10 min er ikke det samme som en bsi reset. Man skal følge en bestemt procedure, alle døre skal være lukket, og så skal alle el systemer gå i dvale inden man gør noget som helst.

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #26   4. dec 2018 Godmorgen

    Vi har afprøvet bsi og det med låsen men uden held.

    Kigger efter krumptab senere idag


  • #27   4. dec 2018 har du ikke en tester du kan låne. så kan du hurtig se om der er fejlkoder i ecu og live data på kromtap sensor i anden. vis du kan få kontakt til ecu og bsi. for ellers kan du skiftet mange unødvendige ting i blinde.

  • #28   4. dec 2018 Hvis starteren ikke snure eller klinker så det måske noget så simpelt som er relæ der futtet af.

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #29   4. dec 2018 Desværre er ikke noget har mulighed for at låne.

    Er der nogen af jer som kender en som køre ud og laver biler hvor de står???

    Den står i en lukket garage så der tag over hovedet??


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #30   4. dec 2018 Hej sø-propel

    Tak for dit svar
    men relæg i motorrum og relæg i bilen til lys osv virker fint. Har lavet målingen på alle stik for at se om det var det. Også tjekket alle sikringer i begge

    Mvh
    Morten


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #31   4. dec 2018 Hej

    Hvad gør man når man ikke lukke vinduerne ned som er vist på den video med nulstil bsi???

    Har tjekket sikringerne


  • #32   4. dec 2018 Lyder som om der Manger at blive koblet noget til. Og lygte relæ og starter relæ er 2 meget forskellige ting måske i har brændt noget af da i Jumpstartede den

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #33   4. dec 2018 Kan du ikke rulle vinduet ned i førersiden? Al elstyring skal jo gå i dvale inden du kobler strømmen fra, det er derfor man skal vente 3-5 min efter man har drejet nøglen om på nul og lukket førerdøren med vinduet nede.

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #34   4. dec 2018 Jeg kan ikke rulle hverken bagved eller føre side
    Eller passagerside ned, hellere efter 10 min ventetid


  • #35   4. dec 2018 husk de skal nulstilles så alle vinduer køres ned på samme tid og op igen så burde de køre som de skal

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #36   5. dec 2018 Godmorgen alle sammen

    Tak for alle jeres gode råd, men jeg kan ikke få min bil til at gøre nogle af de ting i skriver i øjeblikket, så jeg har fundet en mekaniker som vil tage den.

    God jul til alle jer


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #37   5. dec 2018 Selv tak, husk at komme med en opdatering når fejlen er fundet og rettet.

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #38   7. dec 2018 hej
    fejlen var en stelforbindelse til motoren og en vakum dims som ikke var samlet rigtigt.
    så nu starter bilen,:-)


  • #39   7. dec 2018 super fejlen er fundet

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #40   7. dec 2018 Svar nr 2 sagde stelforbindelse. smiley

    Men fedt at fejlen er fundet og rettet! smiley


Kommentér på:
Vil ikke starte

Annonce