{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor garanti
  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #2   5. apr 2019 Ja nemlig, har snakket med mange, og de siger garantien skal dække det.

  • #3   5. apr 2019 det som regel når du får lagt "ny" motor i så er garantien på blokken ikke alt andet desværre.

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #5   5. apr 2019 Han sagde selv, vis turboen gik skulle garantien nok dække det, men nu siger han, han ikke er sikker på at de vil dække det, 2 måneder efter jeg fik motoren i gik remstrammen, og skulle selv betale, men nu også en dyse, så kunne jeg ligeså godt købe en billig motor uden garanti

  • #6   5. apr 2019 er det dine gamle dyser der var kommet i, eller var det en komplet motor der kom i?

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #7   5. apr 2019 Han sagde alt var med til motoren, da han bestilte den

  • #8   5. apr 2019 så burte det dække, også remstrammer.
    når jeg laver motorskift, køber vi kun blokken, så kommer der ny tandrem, vandpumpe, remstrammer og ny ventrem, resten kommer på fra den gamle motor. og ved lejligheden tjekker jeg også kobling og skifter den hvis den ikke er mere værd.


  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #9   5. apr 2019 Ja, men hvad skal jeg gøre, vis han siger jeg selv skal betale igen?

  • #11   5. apr 2019 tag til FDM. og sig til ham at du vil gøre, da alt blev skiftet.. hvis det var på den måde som jeg gør, så er det kun blokken der er garanti på, og slf på det stykke arb jeg laver. men helt klart det noget han skal dække


  • #13   5. apr 2019 Hold nu op... Som jeg forstår det har du fået sat en brugt motor i din bil ikke sandt?
    Hvis det forholder sig således er alle "brugsdele" som der ikke er skrevet en udvidet garanti på ikke dækket. Det har intet at gøre med om de 6 måneder er givet eller ej. Du skal have din mekaniker til at finde ud af hvad de 6 måneder dækker over. For det meste er det motorblok og ikke dyser, remstrammer osv.

    Desuden anbefales det altid at der laves et fuldt service på motoren hvis den er brugt. Dvs ny tandrem, vandpumpe og alle hjul i forbindelse med dette.
    Om du køber alt på motoren eller ej dækkes der ikke ekstra af.
    Et eksempel kan nævnes:

    Bliver leveret komplet med dyser/pumpe. Men der ydes ikke 6 måneders garanti på disse dele.
    Leveres uden Turbo.
    11000441277

    https://www.schmiedmann.dk/da/bmw-e60/1956929-brugt?produkt=C23166


  • #14   5. apr 2019 alle de motorer jeg har købt igennem tiden ved ophugger. der har jeg kun fået garanti på blok og top plus opstart garanti. Det vil sige de giver ikke garanti på diesel pumpe eller dyser turbo og anden i den stil vis det går til kort efter. men vis din mekaniker har givet fuld garanti på alt. Så det da ham der hænger på den. vis det er skreven på den kvittering han har lavet til dig.

  • #15   5. apr 2019 Det jo nok huggeren der ik vil dække. Så drop alt det fis med at ringe og hyle til FDM

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #16   5. apr 2019 Har fået en kvittering, hvor der bare står 6 måneder garanti på motoren

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #17   5. apr 2019 må lige snakke med ham hvad vi skal gøre, eller må jeg høre FDM, er alligevel medlem??

  • #18   5. apr 2019 Hvis der står 6 måneders garanti på motoren så er det naturligvis hele motoren.
    Derfor er dine dyser også 100% dækket (det giver jo sig selv) han prøver bare at lægge den over på dig da en ny dyser ikke er billig.

    Har du fået den skiftet ? og har du betalt, ellers skriv til ham at han kan stoppe regningen der op hvor han er højest når han plukker jordbær.
    Og husk at mundlig ikke kan bruges, så klagen er skriftlig.


  • #19   5. apr 2019 Få nu bare betalt for de dyser og kom videre

  • #20   5. apr 2019 De motore jeg har købt ved en hugger har der altid været 6 mdr garanti på. Det eneste der har stået i papirerne var at der skulle ny tandrem komplet og vandpumpe. Jeg har aldrig haft problemer med at få det dækket som har drillet. Så jeg mener os du skal have dækning fra værkstedet

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #21   5. apr 2019 Tak for hjælpen gutter

  • #22   5. apr 2019 Tror da der er et par stykker i denne tråd der ikke ved hvad ordet garanti betyder smiley
    Men det er der jo en del fusk mekaniker rundt omkring der ikke forstår, så i er ikke alene smiley


  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #23   6. apr 2019 I tomgang

    profilbillede
  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #24   6. apr 2019 Med 2000 omd

    Er det kun cyl 2 dyse eller er der også andre


    profilbillede
  • #25   6. apr 2019 Kan ikke se der er fejl på nogen af de dyser der. de giver den mængde de skal gøre og der er hverken nogen der giver for lidt eller for meget. plus tæller du de tal sammen giver det 0 så det er som det skal være. og der vil altid være nogen dyser der giver plus og andre der trækker/minus fra.

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #26   6. apr 2019 Så det normalt, bilen hakker i første gear, og cyllinder 2 kommer nogle gange meget højre op, har været på 0,70

  • #27   6. apr 2019 Det ikke højt nu når jeg har set dyser være tosset så har de langt på 2 til 2.99. ikke at sige at dyse ikke kan være dårlig for det ikke altid man kan se det via en computer. Hvad bil er det i for nummer et er at lave en retur test af dem.

  • #28   6. apr 2019 men ang hakke har du prøvet at rense din egr ventil for sod. de kan sode godt til i de diesel biler. og det gør de kan hakke. Så prøv at tage den af og rense indsugningen plus egr og rør der til. Det tit det hjælper på når de hakker i det. nu når du har ud læst fejlkoder var der ellers nogen ? er det en vw 1.9 tdi eller 2.0 tdi pd motor så kan man ikke lave en retur test. da returen kanalen lægger i topstykket.

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #29   6. apr 2019 Det en 2,0 tdi

  • #30   6. apr 2019 Ok da du fik ny motor i. sætte i nyt dyse ledningnet i dengang? For det har med at gå til og så kan det gøre de kan halte. Det en svaghed de har og sådan et nyt plejer at koste mellem 700 og 1000 kr. men prøv lige at rense din egr og det først. og også rense dit stop spjæld nu når du er igang for sod. men tjek også lige at den ikke blander olie og diesel. det gør du ved at tage toppen af dit diesel filter. og se om filteret er sort eller ikke. er det sort så kan din tandem pumpe være slidt op. og det kan gøre at den blande motor olie og diesel. og det kan den også hakke når den gør det. normalt er det bare den tandem pumpe i enden af topstykket der er færdig. men det kan også være dyse huller der er ovale. men ser mere Det kun er den tandem pumpe.

  • #31   6. apr 2019 Når dyse korrektionen er i plus. Så lægger den mere brændstof på den cylinder der er i plus. Men dine tal ser fine ud. Evt tjek ledningsnettet til dyserne

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #32   6. apr 2019 Mærkeligt, mekanikeren sagde det var cyl 2 der var fejl i, spurgte også om det kunne være ledningsnettet til dyserne, men han sagde der ikke sad nogle på min motor

  • #33   6. apr 2019 Er det en pumpedyse eller commonrail motor ?

  • #34   6. apr 2019 Hvad årgang er din bil ?

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #35   6. apr 2019 Den er fen a4 fra 08, men ved ikke med motor

  • #36   6. apr 2019 ved du hvad din motor kode er. for det er lige årgangen hvor nogen kom med den (gamle) pd motor. men de kunne også komme med den nyere commonrail motor.

  • can C
    can C Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 38
    #37   6. apr 2019 Motor code: caga

  • #38   7. apr 2019 Så det en commonrail. Så skal du ikke bekymre dig om lednings nettet til dyserne

  • #39   7. apr 2019 nemlig de går normal ikke til på den type. men på den type motor kan du få lavet en retur test på dyser så få din mekaniker til at gøre det. Så kan du hurtig få at se om der er en dyse der fejler noget. men egr og det kan også nemt sode til på den type også. Så det er vær at rense. for det kan også få den til at hakke.

Kommentér på:
Motor garanti

Annonce