{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Motorproblem i 100 NX (ved varm motor) {{forumTopicSubject}}

Jeg har skrevet dette indlæg før, men i håb om at der er flere der skulle få øje på indlægget, opretter jeg det lige igen:


Jeg er begyndt at få lidt problemer med det lille gule 'lyn' (100 NX 1.6 slx, 90 hk, 1992)

Ved bykørsel og når den er kold er der ingen problemer. Den trækker fint, holder en pæn tomgang og lyder ganske fint.
Men hvis jeg har kørt på motorvej i ca. 20 min i træk ved konstant 110-120 km/t uden at presse den eller noget, mister den pludselig kræfter. Hvis jeg fx. li skal gi lidt ekstra gas ved 110 kan den finde på enten ikke at reagere eller éndda miste fart. Den mister langsomt fart, og hvis jeg skifter ned i gear, hjælper det ikke. Det er som om den bliver træt.
Hvis jeg holder bilen ind til siden og giver den 2-3 minutter i tomgang er den klar igen og kører uden problemer. Men jeg kunne forestille mig at den ville begynde at gøre det igen efter 5-10 minutter.

Bilen er gået ca. 197k, og bliver sgu kørt pænt, især i kold tilstand, hvor den aldrig bliver kørt over 2500 omdr. Der er masser af olie på, som den ikke sluger noget af. (Har kørt små 10.000 km på samme olie uden at fylde på, på noget tidspunkt.) Det eneste er at koblingen efterhånden er lidt slap. Men når det omtalte sker, er det ikke fordi den fedter. Det er mere som om motoren drukner, nærmest.
Er der nogle der har nogle ideer/erfaringer med hvad der kunne være galt? Den har monopoint indsprøjtning, hvis det skulle hjælpe? (har også lige fået nye tændrør, tændrørskabler og strømfordeler)

HJÆLP smiley


(Forslag indtil videre:
Ny indsprøjtningsdyse
Temperaturføler
Knæk på en stelforbindelse)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorproblem i 100 NX (ved varm motor)
  • #1   10. jan 2007 Din motor er en ga16ds.. med mono point, de har problemer med vacum slanger til den elektroniske kaburator.. skift dem alle, det kan også være slidte dyser, nogle biler fik skiftet dyser da de kom til landet for at kunne holde tomgang ordentligt og de bliver desværre slidte.. det er måske en tur på værksted, fik selv skiftet dyser pga. forurening og hakkende motorgang.

    håber det hjælper


  • #2   10. jan 2007 Jeg skiftede vacuumslanger sammen med tændrør, -skabler og strømfordeler. Altså alle dem der var mørnet mest og med flænger. Har også haft problemer med tomgangen, men det blev løst ved sidste problem.
    'Men jeg vil kigge på dyserne! Og tændingsmodulet!!


Kommentér på:
Motorproblem i 100 NX (ved varm motor)

Annonce