{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.981 visninger | Oprettet:

Josef P
Josef P
Tilmeldt:
8. jul 2022
Emner: 1 Svar: 1

Ford Fiesta {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en Ford fiesta fra 2014, hvor der desværre nu er kommet lidt problemer med gearet eller koblingen.

I perioder sætter 1. gear sig fast og det er ikke muligt at skifte til et andet gear selvom koblingen er i bund. For at få den ud af 1. gear skal jeg fortsætte med at køre et par meter også kan jeg skifte til et andet gear. Når den sidder fast i 1. gear kører bilen lidt selvom koblingen er i bund og den kan kun stoppes med at holde bremsen nede.

Ved I hvad ovenstående kan skyldes?

Pft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta
  • #1   9. jul 2022 Det skyldes at koblingen ikke bliver trykket ordentlig sammen, så den ikke kobler helt ud, pladerne rør så at sige hinanden og tvinger den med rundt imens den glider en smule, det gør at den kan være svært at tage eller sætte i gear, da koblingen ikke er helt udkoblet, derved oplever du at bilen trækker en smule, hvis den er i første gear, det holder den ikke til i ret lang tid, så enten skal den skiftes sammen med slavecylinderen eller kablet skal justeres hurtigst muligt

  • Josef P
    Josef P Tilmeldt:
    jul 2022

    Emner: 1 Svar: 1
    #2   9. jul 2022 Er det hele koblingen der skal skiftes ? Bilen har kun kørt 60.000.
    Er koblingen ikke hydraulisk således der ikke er noget kabel der kan justeres?


  • #3   9. jul 2022 Hvis koblingen er hydraulisk kan det være at hovedcylinderen der sidder nede ved koblingspedalen eller slavecylinderen inde ved koblingen er defekte eller utætte, det kan være en intern utæthed så at væsken løber forbi stemplet eller at den er utæt så væsken løber ud. Hvis koblingen glider bliver den varm og belægningen bliver varm og bliver hård og går i stykker, hvis det er over længere tid.
    Men først skal du finde ud af hvad årsagen er til at den ikke kobler ordentlig ud.


  • #4   10. jul 2022 Det er desværre et kendt problem på Fiestaerne.
    Ny gearkasse,
    Det skete for mig ved omkring 200.000 km, læs evt inde på Fiesta klub danmark på facebook. Du er langtfra den eneste.

    Har du fået skiftet olie i gearkassen?


Kommentér på:
Ford Fiesta

Annonce