3.683 visninger
|
Oprettet:
Ford Fiesta {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har en Ford fiesta fra 2014, hvor der desværre nu er kommet lidt problemer med gearet eller koblingen.
I perioder sætter 1. gear sig fast og det er ikke muligt at skifte til et andet gear selvom koblingen er i bund. For at få den ud af 1. gear skal jeg fortsætte med at køre et par meter også kan jeg skifte til et andet gear. Når den sidder fast i 1. gear kører bilen lidt selvom koblingen er i bund og den kan kun stoppes med at holde bremsen nede.
Ved I hvad ovenstående kan skyldes?
Pft
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.280
jul 2022
Emner: 1 Svar: 1
Er koblingen ikke hydraulisk således der ikke er noget kabel der kan justeres?
okt 2014
Men først skal du finde ud af hvad årsagen er til at den ikke kobler ordentlig ud.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.868
Ny gearkasse,
Det skete for mig ved omkring 200.000 km, læs evt inde på Fiesta klub danmark på facebook. Du er langtfra den eneste.
Har du fået skiftet olie i gearkassen?
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.868
dec 2025
Følger: 12 Svar: 1
Hvor jeg har de samme problemer. ????
Den sætter sig somme tider fast i 1 gear og nogle gange er den ikke til at få i 1 gear.
Jeg har fået skiftet til sprit ny gearkasse 3 gange samt 1 ny kobling + slave cylinder og gearolie. Intet af det har hjulpet...??
Mekanikeren kan ikke finde ud af hvad der er galt.
Jeg har 2 teorier den ene er gearkablet eller også er det koblingen der ikke fungere.
Det er virkelig bare træls at køre med.
Overvejer faktisk at skifte bil pga af det...??
Så set i bakspejlet så ville jeg ikke have investeret de penge i en ny gearkasse...
Mvh. Michael
okt 2014
Hvis det er Ecoboost, den hvor tandremmen kører i olie, så ville mit råd være at sælge bilen, og købe en anden. Kort og godt.
Med så mange skift af gearkasse og kobling, så vil jeg da håbe at der er blevet fejlsøgt først.
Apropos: Hvis det er de samme oplevelser som i originalt indlæg, så er det at den ikke kobler ordentligt ud og at det bare er nogle skodgearkasser.
Ford Fiesta