{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.847 visninger | Oprettet:

Josef P
Josef P
Tilmeldt:
8. jul 2022
Emner: 1 Svar: 1

Ford Fiesta {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en Ford fiesta fra 2014, hvor der desværre nu er kommet lidt problemer med gearet eller koblingen.

I perioder sætter 1. gear sig fast og det er ikke muligt at skifte til et andet gear selvom koblingen er i bund. For at få den ud af 1. gear skal jeg fortsætte med at køre et par meter også kan jeg skifte til et andet gear. Når den sidder fast i 1. gear kører bilen lidt selvom koblingen er i bund og den kan kun stoppes med at holde bremsen nede.

Ved I hvad ovenstående kan skyldes?

Pft


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Fiesta
  • #1   9. jul 2022 Det skyldes at koblingen ikke bliver trykket ordentlig sammen, så den ikke kobler helt ud, pladerne rør så at sige hinanden og tvinger den med rundt imens den glider en smule, det gør at den kan være svært at tage eller sætte i gear, da koblingen ikke er helt udkoblet, derved oplever du at bilen trækker en smule, hvis den er i første gear, det holder den ikke til i ret lang tid, så enten skal den skiftes sammen med slavecylinderen eller kablet skal justeres hurtigst muligt

  • Josef P
    Josef P Tilmeldt:
    jul 2022

    Emner: 1 Svar: 1
    #2   9. jul 2022 Er det hele koblingen der skal skiftes ? Bilen har kun kørt 60.000.
    Er koblingen ikke hydraulisk således der ikke er noget kabel der kan justeres?


  • #3   9. jul 2022 Hvis koblingen er hydraulisk kan det være at hovedcylinderen der sidder nede ved koblingspedalen eller slavecylinderen inde ved koblingen er defekte eller utætte, det kan være en intern utæthed så at væsken løber forbi stemplet eller at den er utæt så væsken løber ud. Hvis koblingen glider bliver den varm og belægningen bliver varm og bliver hård og går i stykker, hvis det er over længere tid.
    Men først skal du finde ud af hvad årsagen er til at den ikke kobler ordentlig ud.


  • #4   10. jul 2022 Det er desværre et kendt problem på Fiestaerne.
    Ny gearkasse,
    Det skete for mig ved omkring 200.000 km, læs evt inde på Fiesta klub danmark på facebook. Du er langtfra den eneste.

    Har du fået skiftet olie i gearkassen?


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    dec 2025

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4
    #6   4. dec Jeg har selv en Fiesta 125hk fra 2014
    Hvor jeg har de samme problemer. ????
    Den sætter sig somme tider fast i 1 gear og nogle gange er den ikke til at få i 1 gear.
    Jeg har fået skiftet til sprit ny gearkasse 3 gange samt 1 ny kobling + slave cylinder og gearolie. Intet af det har hjulpet...??
    Mekanikeren kan ikke finde ud af hvad der er galt.
    Jeg har 2 teorier den ene er gearkablet eller også er det koblingen der ikke fungere.
    Det er virkelig bare træls at køre med.
    Overvejer faktisk at skifte bil pga af det...??
    Så set i bakspejlet så ville jeg ikke have investeret de penge i en ny gearkasse...
    Mvh. Michael


  • #7   4. dec #6 Det er jo en ældre tråd, kunne være du skulle oprette et nyt indlæg, bare så der er flere der ser det.

    Hvis det er Ecoboost, den hvor tandremmen kører i olie, så ville mit råd være at sælge bilen, og købe en anden. Kort og godt.

    Med så mange skift af gearkasse og kobling, så vil jeg da håbe at der er blevet fejlsøgt først.

    Apropos: Hvis det er de samme oplevelser som i originalt indlæg, så er det at den ikke kobler ordentligt ud og at det bare er nogle skodgearkasser.


  • #8   6. dec Så vidt jeg kan se, er der et skud tilbage i reservedelskanonen, koblingshovedcylinder
    Kan den koble ud/ind når motoren er er slukket ?


  • #9   6. dec Enig med Bent B, og som jeg skrev tidligere, men tror det bunder dybere end en hovedcylinder.

    https://www.facebook.com/groups/19782506903/posts/10162071070876904/


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    dec 2025

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4
    #10   6. dec Det virker bare så mystisk.
    Kunne godt få den ud og i gear når motoren var slukket. Det er også kun engang imellem den gør det..??
    Men det er virkelig træls ikke at kunne stole på det virker...!
    Men jeg tror måske du har ret i det er mere end 1 ting der gør det...
    Jeg må jo prøve at få mekanikeren til at se på det igen..
    Der er da heldigvis stadig garanti på det..
    Ja måske er det hoved cylinderen...!
    Takker alligevel for et par svar.





  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Følgere: 1 Svar: 113
    #11   6. dec Var det min vogn ville jeg ganske givet som det allerførste udskifte alt bremsevæske på koblingskredsen. Altså både på hoved- og slave-cylinder. Slavecylinderen for forberedt for udluftning.

    Og så er det altså heller ikke værre at skifte den våde tandrem smiley


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    dec 2025

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4
    #12   6. dec Tja det er da muligt jeg skal prøve at udskifte alt bremse og koblinsvæske

    Det med udskiftning af tandrem behøver i ikke bekymre jer om. For fik ny motor med ny tandrem for 20.000 km og 1.1/2 år siden. Så det er ikke relevant nu.


Kommentér på:
Ford Fiesta

Annonce