{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Motorlampe lyser {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er den ellers lykkelige ejer af en 306 hdi 2,0 90hk.
min motor er begyndt ar ryste? før lå tomgang omkring 950 omdr. nu er den omkring 800 og det ryster i hele bilen...
Jeg har fundet ud af at omdr. ligger som de skal hvis bilen triller, fx hvis jeg sætter den i frigear ned imod et lyskryds ligger omdr. ved 950 men så snart bilen holder stille falder omdr til ca. 800
Hvad kan dette skyldes??? Min motorlampe lyser samtidig og fik peugeot til at måle den ud, de siger at der er for lav spænding på dyserne, ca 70 volt imod de 80 volt normalt... de siger at ledningsnettet til motoren nok skal skiftes, jeg ved intet om det kan have en sammenhæng...
Mvh steffen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorlampe lyser
  • #1   21. sep 2008 hmm kunne det være din luft og benzin mængde måler?

  • #2   21. sep 2008 o H - det er jo en diesel..!

    steffen K - jeg tror du skal holde dig til peugeot konklusion, det er jo svært for alle her inde og svare på det når vi ikk kan hører bilen.
    og det lyder jo meget rigtigt at det de siger, ved dog ikk om det kan passe man skal skifte hele ledningsnettet. men får dysen ikk nok spænding kan den jo heller ikke åbne rigtigt. og så vil den nok kun gå på 3 cyl og derfor ryste..


  • #3   21. sep 2008 Er den blevet "chiptunet"?
    Så har du nok fejlen der.



  • #4   21. sep 2008 det lyder rigtigt nok som dyse problemer. men 70-80 volt lyder da af meget ?

  • #5   21. sep 2008 Forstår bare ikke hvodan den kan gå som den plejer så længe bilen triller???? Peugeot sagde også det kunne være styreboksen....

  • David B
    David B Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 81
    #6   22. sep 2008 lyder mere som en styreboks hvis der kun er 80v til dysserne, og hvis e siger at det er motorcomputeren og de skifter den og det så ikke virker så skal du jo selvfølgelig ikke betale for det de kan ikke tage penge for en reperation der ikke hjalp. men kræver også at i har en aftale om at de er sikre på at det er det som er galt og jo derved vil afhjælpe problemet.



Kommentér på:
Motorlampe lyser

Annonce