{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Alfa 156 - vandtemp.? {{forumTopicSubject}}

Hey alle...

Jeg har lige købt mig en rigtig dejlig alfa - men da jeg kørte den hjem, lagde jeg mærke til, at vandtemp. aldrig kom over 60 grader på motorvejen!

Den varmer fint i kabinen.
Når den går i tomgang ligger temp. stabil på ca. 90 grader, og blæser fungerer som den skal.

Jeg tænker lidt, at den måske bare er bygget til et lidt varmere klima? Køler luften mon bare for meget på køleren når jeg kører?

Det skal lige siges, at temp. udenfor var 0 - minus 2 grader...

Er der nogle der ligger inde med nogle tips? (dække halvdelen af køleren af eller noget....?)

På forhånd tak for svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa 156 - vandtemp.?
  • #1   31. jan 2009 det er din termostat der skal skiftes, den kan ikke holde en konstat temperatur så er 111% sikker på det er den

  • #2   31. jan 2009 Tror ikke det er det store problem .. Min ligger sig på lige under/over 70 grader, og bliver lige under 90 i tomgang.. Men svært at sige hvad det skulle være smiley

  • #3   31. jan 2009 Tror heller ikke det er et problem.


    Det kan være at termostaten er lidt "slidt", dvs at den ikke regulerer så kraftigt som den gør fra ny.

    Min blir også "koldere" når jeg skyder til den i det her kolde vejr.

    Med et friskt sprint fra 0-120 stykker, kan jeg få den ned og tro at motoren er kold, så den går i forhøjet tomgang smiley


    Jeg ville ikke være bekymret...

    Men hvis du absolut vil noget, så skift termostaten til en frisk smiley


  • #4   31. jan 2009 ok... Ja, jeg må lige se hvordan den arter sig når jeg får kørt nogle flere km på og temp udenfor ændrer sig...

    Jeg er bare nervøs for at slide unødvendigt meget på min lille hidsige sydlandske tøs... smiley

    Takker for svarene. smiley


  • #5   31. jan 2009 Det er iøvrigt et helt termostathus du skal skifte på sådan en alfa, så det er rimeligt at gå til, tager 10 min.

  • #6   9. feb 2009 Opdatering:

    Nu har jeg bestilt en ny termostat! Jeg er bange for manglende smørring og slid ved den lave temp. - så 600 kr er jo egentlig billigt i forhold osv...

    Den bliver kun 55 grader nu, så jeg vil bare ikke tage nogle chancer...


Kommentér på:
Alfa 156 - vandtemp.?

Annonce