{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Lyder som en traktor/ crosser ? skyder {{forumTopicSubject}}

Hej...

min bil er begyndt og lyde lidt som en fiskekutter/ crosser ? det som om den sådan "skyder" lidt hele tiden...
ved ik om det har noget med jeg lige har fyldt 10W-40 olie på ?-...

når jeg sætter den i frigear og giver den gas, siger den ikke noget :/!
det er en daihatsu 1.6 :!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyder som en traktor/ crosser ? skyder
  • #1   16. maj 2009 siger en crosser som en fiskekutter? smiley



    Altså fiskekutter-lyden kender jeg mest som en død toppakning.

    Men crosser-lyden kender jeg ik rigtig smiley



    Ryger den? hvis ja hvilken farve?


  • #2   16. maj 2009 den røg første gang jeg lige tændte den ... en del ud af udstødninget ;)! men det gør den ikke mere... der lygtet lidt brændt i bilen bag efter :S!.. men det trækker fint nok :/!... ville nok sige mere crosser end fiskekutter... men kunne være man skulle tjekke toppakning... men ville den så ikke lægge olie ? :/! eller

  • #3   16. maj 2009 prøv at se om der er olie i vandet.. det er et typisk tegn på en defekt toppakning

  • #4   16. maj 2009 hmm....


    hvor meget har du hældt på!?


    og hvad niveau var den på da du hældte på? der er en liter mellem minimum og maximum på pinden.


  • #5   16. maj 2009 lad den stå i tomgang og kig så i vandbeholder der vil det normalt boble og lugte fælt af brændt olie og vand hvis din toppakning er utæt.mvh.

  • #6   16. maj 2009 Morten s : olie i kølervæsken :D?!

    Tonni L : jamen inden jeg hældte noget på, var der lige lidt over minimum mærket.. så hældte jeg ca. ½ liter på og så den var så lidt over midt :)!...
    men ved ikke hvad der har været på at olie før ?


    ved ikke om det her er nogle betydning, men i torsdags begyndte bilen at hakke og sprutte når den var lige var at tage ved.. og til sidst ville bilen næsten ikke køre... kunne lige få den til at trille hjem i lave omdrejninger... der var kvart tank på , og da den tidligere ejer har sagt den har stået stille i ca. ½ år , ville jeg da lige prøve og fylde benz på den ... da jeg trode den kørte på "gammel" benzin... så fylde 200 kr på, og den kørte som en drøm igen, indstil det her skete!

    /undskyld stave fejl, og dumme spørgsmål.. er nye inde for faget :b !




  • #7   16. maj 2009 Tjek brændstoffilter, tændrør, tændkabler, rotor+dæksel.


  • #8   16. maj 2009 Det kan også være en simpel ting som skidt i karburatoren.

Kommentér på:
Lyder som en traktor/ crosser ? skyder

Annonce