{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.609 visninger | Oprettet:

Charlie N
Charlie N
Tilmeldt:
27. aug 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Problem med touran... {{forumTopicSubject}}

Hej alle... Min touran vil pludselig ikke starte, den køre fint på starteren, men efter noget tid skriver den STOP, og efterfølgende skriver den der ikke er noget olietryk på motoren.. Jeg ringer til vw, som siger at det med olietrykket passer ikke, og jeg skal prøve at tage strømmen helt fra bilen i 10 min, og derefter prøve igen. Men den starter stadigvæk ikke, men siger heller ikke STOP mere, som den gjorde inden, og efter 6-7 forsøg med starteren kørende i små 10 sekunder, så starter den pludselig, men står nu og hopper og danser op og ned i tomgang, og esp lampen samt lampen med rattet lyser nu. Efter en 20 sekunder står den fint i tomgang, og efter en kort køretur ud af indkørslen holder begge lamper (ESP og rat) op med at lyse... Jeg køre til mekaniker, som sætter computer på og kan se en masse forskelige fejlmeldinger, men ingen som kan have forsaget mit problem, udover en spændingsfejl, som han var lidt i tvivl om. Bilen køre så fint i 3 dage, men laver så pludselig samme nummer igen, og jeg får den startet på samme måde igen.. Kan det være for lav spænding på batteri, eller hvad har i af forslag...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med touran...
  • Charlie N
    Charlie N Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #1   2. jun 2009 P.S. Det er en 2005 2.0 tdi dsg..

  • #2   2. jun 2009 ville tro det er din olie føler. men kun et bud uden at havde set den

  • #3   2. jun 2009 det lyder lidt som den gang min seat satte dyser og den ventil i udstødningen (mener den hedder egr ventil) det kostede ca 40000.

  • #4   2. jun 2009 Gløderør ?

  • #5   2. jun 2009 mangler den ikke strøm mon ???



  • #6   2. jun 2009 prøv lige at mål hvor meget den lader,... passer lige med hvis den kan gå en 10 sek, og begynder at skabe sig, ... fordi elektronikken ikke får korrekt spændings forsyning...

  • #7   2. jun 2009 2.0 tdi har desværre problemer med oliepumpen, så kontrollere det før du gør andet. Det er vigtig du tager det alvorligt.

  • #8   2. jun 2009 Den drejer drevet i stykker i oliepumpen. Har lavet det på en passat for et årstid siden.

  • #10   2. jun 2009 den er helt elendig ja smiley har et billede i mit fotoalbum, hvor en passat motor der har gået en 60.000km ca, stikker et ben ud igennem siden smiley 170 hk tdi

    syntes bare ikke olie pumpen burde lave "elektroniske" fejl.


  • Charlie N
    Charlie N Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #11   2. jun 2009 Jeg mente selv at det kunne være noget med at den ikke fik strøm nok, og har derfor haft lader på batteri hele dagen idag, men den vil ikke lade det helt op, den har bare stået stille samme sted de sidste 2 timer... Kunne fejlen så skyldes at der er noget galt med batteri...? Den skriver iøvrigt også abgas werkstatt, det har den gjort noget tid...?

  • #12   2. jun 2009 Ja, det betyder jo så, man ska kører på værksted. Lamper der lyser, bør man kører på værksted med, efter min mening, nu er jeg selv mekaniker hos VW, og har 1000 bud på hva det kan være, men man er jo nødt til og se et fejllager på bilen, før man kan nærme sig problemet.
    Nogle gange er "Kunder" sku selv uden om at deres bil koster mange penge, når de ignorere sådanne signaler, specielt en lampe der lyser!
    Undskyld hvis det lyder som en sviner til dig. Men sådan noget kan godt irretere mig, fordi "de" så brokker sig bagefter, over det er en pisse bil, og det koster en formue og få lavet.
    Ved ikk om der er andre der kan følge mig ??


  • #13   2. jun 2009 Og igen, du må ikk tage det som en sviner til dig smiley

  • #14   2. jun 2009 Udover det, så betyder abgas werkstatt, at der er noget fejl på motoren, mener faktisk det siger noget om udstødningssystemet. Så fejlen kunne være et "gasspjæld" der var total kokset til af udstødningssod, eller en udstødningstilbageføringsventil (EGR) der var stået a... Hvor langt har bilen kørt ?

  • #15   2. jun 2009 Turboen ryg faktisk også på den jeg lavede, så den kan godt sætte alle mulige fejl.

  • Charlie N
    Charlie N Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #16   2. jun 2009 Jeg tager det ikke som en sviner... hehe... Den begyndte på den melding efter en mekaniker lavede noget med et eller andet spjæld som han lavede en eller anden hovsa løsning med at knække lidt af og og lidt tape og sån, han sagde det ikke betod noget... Den har kørt 210.000...

  • #17   3. jun 2009 Tjek din olie stand.

  • #18   3. jun 2009 Og service er overholdt ?
    Mit råd er, kør på et autoriseret værksted, og få dem til at smide en tester på, den kan næsten altid sige hva der er galt så, og hva det ca. kommer til at koste smiley


  • Charlie N
    Charlie N Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #19   4. jun 2009 Der har været tester på både første og anden gang det skete, og der er ingen fejl at se, altså ingen fejl som ville gi start problemer...

  • #20   4. jun 2009 Trækker den starteren rundt, er det selvsagt ikke strøm der er problemet.

    Kan ikke huske om der sidder krumtap / knastfølere på sådan en, men det ville kunne give disse symptomer.


  • Charlie N
    Charlie N Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #21   11. jun 2009 Så er bilen tip top igen... Det var en periodisk fejl på spjældhuset, og krævede også lige en rensning af egr ventilen....

  • #22   11. jun 2009 Dejligt og hører.. smiley Endnu en tilfreds "Kunde" smiley

Kommentér på:
Problem med touran...

Annonce