{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Polo 6N hopper ud af bakgear. {{forumTopicSubject}}

Hejsa Folkens...

Jeg har et lille problem med vores polo..

En Polo 6N1 1,6 AEE '99 - Gearkassekode EQY

Lejerne er skiftet - det ene var meget medtaget - og det har taget trægheden i gearskiftet, og problematikken til at få den i 1. gear. Så det er fikset!

Jeg har hele tiden haft problemer med at den hopper ud af bakgear. Man kan bare holde på gearstangen, så det er ikke verdens undergang. Men jeg skiftede skiftemekanismen (den var lettere tygget af et tandhjul ved et tidligere tilfælde, som de åbenbart ikke valgte at skifte) og jeg har skiftet gaflen til bakgearet, og alt virker når jeg gør det manuelt... Problemet må hænge sammen med at der er belastning på, så spytter den tandhjulet ud. Der er ikke noget naturligt stop på hvor langt gaflen kan skubbes, så jeg kan heller ikke lokalisere den funktion der skal HOLDE tandhjulet i indgreb. Rørpinden der går ind i gearkassen burde holde på det når kuglerne hopper i hullerne til gear'ene, men det gør den åbenbart ikke godt nok...

Er der noget i selve gearskiftet udenfor gearkassen der kan have indflydelse på at den bliver skubbet ud af bakgear?
Jeg prøvede i tidernes morgen at justere gearskiftet med det korrekte specialværktøj, men det hjalp ikke synderligt...

Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes eller hvad jeg kan gøre ved det? Eller er der nogen der selv har/har haft problemet?

Mvh Lille P

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Polo 6N hopper ud af bakgear.

Annonce