{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Wastegate eller BOV {{forumTopicSubject}}

Er ved og sætte mig ind i hvordan sådan en 1.8 20 v turbo motor fungerer.
Men hvad er og foretrække: En wastegate eller en BOV.
Vil jeg gerne have at når den lufter ud, så er det ikke bare en lyd som alle andre turbo biler.
Prisen er helt underordnet (den tager vi bare på beløbet).
Men hvis jeg leder efter noget specielt i den retning, er der en eller flere der har et link eller en butik jeg kan gå til ?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wastegate eller BOV
  • #1   16. apr 2012 Den har jo begge dele originalt.

    Mener det er en "invendig" wastegate, og en recirkulerende bov.

    <b>AJay


  • #2   16. apr 2012 begge ting er nødvendigt for det kan køre wastegate sidder der for at din turbo ikke løber løbsk så når turbo'en når til et fast sat lade tryk så åbner wastegaten for og cirkulere udstødningens gassen uden om turbine hjulet på udstødnings siden og blow off sidder der for ikke og bremse turbo'en når du slipper gassen og gas spjældet lukker elelrs får du det der hedder turbo stall det lyder fedt men det er ikke ret sundt for turbo'en

  • #3   16. apr 2012 Jonas for pokker, der sidder begge dele på din fine bil pt.
    Det du skal det er at din recirkulerende bov, skal udskiftes med en dobbeltstemplet bov der udlufter i det fri.
    Der er mange forskellige modeller på markedet der er det.


  • #4   16. apr 2012 HAHAHAHA WASTEGATE ELLER BOV, HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

    FLAD AF GRIN !!!!


  • #6   16. apr 2012 tag din sammen skrothandler!

  • #7   16. apr 2012 Jonas E
    Bov er en ventil til og lette ladetrykket når du slipper speedern f'eks når du skifter gear.

    Wastegate er en ventil til og styre din turbo så den ikk laver overtryk den sidder i din turbo som en lille klap lige før tubinen så begynder turboen og lave for meget tryk lukker den op for og lettet trykket ved turboen så den ikk spoler over sig =)

    tror jeg fik skrevet det så det er til og forstå


  • #9   16. apr 2012 Emil.
    Hvorfor er det sjovt? Hvis ikke man har fået forklaret før hvordan en turbo motor fungerer, hvordan skulle man så vide det?
    Lige som dig, hvis man ikke har lært at stave, hvordan skulle man så vide hvordan?


  • #12   17. apr 2012 En externewastegate med fri udblæsning(screamerpipe) hvæser for det meste bare, kan ikke lige se hvad den siger af andre lyde... en ting er sikkert, I LOVE MINE! smiley

  • #13   5. sep 2012 Nu jeg nød til at spørge hvordan disse ting hænger sammen på en TDI'er ?
    - er klar over du aldrig får den samme lyd grundet en beziner laver vacum,
    Men kan jeg få en guide igennem TDI'ern som vi lige har fået på en 1.8 T

    - Tak


Kommentér på:
Wastegate eller BOV

Annonce