{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.517 visninger | Oprettet:

Vito 110D mangler trækkraft. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en vito 110 2,3 TD. Den trækker ikke optimalt, er længe om at nå 100km/t, og har svært ved at komme over 120km/t før havde den masser af trækkraft ved den hastighed.

Det er ligesom at der ikke kommer det træk der plejer når turboen slår til, men den at den bare trækker sløvt hele vejen op.

Turboen lyder som den plejer, måske er hyletonen lidt højere men ingen mislyde. Piller jeg slange af til luftfilter lyder den som en støvsuger. Så er der masser af sug i den.Men skal slangen til indsugning være hård når man gasser op? Den er nemlig blød. Hvis man trykker den sammen og gasser op kan man godt mærke at den udvider sig meget lidt, så turboen laver lidt tryk, ved bare ikke hvor meget det er meningen den skal lave.

Egentligt føles det som om man kun trykker speeder halvt ned, med det træk den har. Men har selvfølgelig tjekket at den trækker gasspjældet hele vejen til endestoppet.

Max omdr den tager hvis jeg kører den helt ud i 1 gear, er omkring 4000. Er dette normalt, eller burde den ha lidt mere?

Den har lige fået ny olie, filter, luftfilter og diesel filter.

Håber der er nogen der har en ledetråd der kan hjælpe mig.

Mvh
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vito 110D mangler trækkraft.
  • #1   21. jul 2012 Har du haft et turbomanometer på den?? Wastegaten er sikkert faldet af, den øverste slange på intercooler kan osse være flækket

  • #3   21. jul 2012 Check først om wastegaten sidder fast på turboen, gør den det så skal du sætte et turbomanometer på for at se hvor meget den lader , ca 0.7-0.8 skal den lade

  • #4   22. jul 2012 Okay. Synes bare at når jeg har læst om turbo problemer, så ryger bilerne meget. Men min ryger ikke meget, den har også en jævn motorgang.

    Toppakningen ved jeg ikke om er skiftet. Men vand og olie ser fin ud, og den bruger heller ikke meget.

    Men drift temperaturen er noget lav, tror den har defekt thermostat, og den har jeg kørt med et godt stykke tid. Den ligger omkring 60 grader. Kan det ha gjort at den er sodet til nogle steder?

    Hvor sider Wastegaten, er den til at komme til?


  • #5   22. jul 2012 wastegaten sidder på siden af turboen

    hvis din bil ikke ryger blåt/ og kraftigt så glem alt om toppakningen

    man kan se om det er det gode eller det dårlige topstykke du har på bilen det dårlige hedder 13 01 og det gode hedder 14 01 til sidst, jeg har arejdet som MB v arevogns mekaniker fra 97 til 2007 så jeg kender en hel del til de vitoer


  • #6   22. jul 2012 Okay fedt.

    Jeg har lige været ude og kigge. og topstykke er 1401. Jeg kan ikke komme til at se turboen ordentligt når jeg kravler ind under. Men jeg kan se at slangen der kommer ned fra turboen er våd af olie, men om det fortæller noget kan jeg ikke sige.


  • #7   22. jul 2012 Giv evt et kald på 40931448

Kommentér på:
Vito 110D mangler trækkraft.

Annonce