{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Polo Bluemotion 1,2 TDI hvor langt på litteren ?
  • #1   6. nov 2012 Fabrikstal:


    Brændstofsforbrug by (km. pr. liter)

    14,7 km/l

    Brændstofsforbrug landevej (km. pr. liter)

    23,3 km/l

    Brændstofsforbrug blandet (km. pr. liter)

    19,2 km/l


    Nogen kan trække lidt fra, andre lidt til..handler meget om hvem der kører bilen, hvordan den køres, hvor meget læs der er med osv osv smiley


  • #2   6. nov 2012 må du da selv vide når du selv har en ? smiley

  • #3   6. nov 2012 Har ikke en Polo, men kender flere der har, og den kører cirka 1000-1150 på en fuld tank på 40 liter smiley

  • #4   6. nov 2012 Naturligvis ved jeg hvor langt min egen kører på literen, indlægget er lavet med henblik på at samle andres erfaringer med samme bilmodel, min egen er endnu ikke tilkørt så jeg har ingen sammenlignings grundlag.
    PT har den gået 699km og jeg har tanket den op for første gang, og resultatet er nedslående. "17,9 km/l" i gennemsnit. Jeg kører dagligt 130km hovedsagligt på motorveje, og der går den 19,6 km/l ved 110km/t.
    De store hjul jeg har på har selvfølig en stor medvirken til det dårlige resultat, men alligevel skuffende.
    Men som jeg skrev i overskriften, er dette indlæg til tænkt VW POLO 1,2 BMT ejere.


  • #5   6. nov 2012 hvis din 1,2bm kun køre 18km/l bliver nok noget trist når jeg får min 1,6bmt til december smiley

    btw. så er din 1,2 en bm og ikke bmt smiley



  • #6   6. nov 2012 Det har du selfølig ret i 1,2 er den ægte Bluemotion, hvor de andre modeller har tilnavnet BMT "BlueMotion Technology"

  • #7   6. nov 2012

    Thomas J
    du bliver ikke skuffet min går uden problemer 20-22 kml med 18" ruller og jeg bruger stortset aldrig 5 gear for og holde den oppe i omdrejninger har ca 20 km på job


  • #8   6. nov 2012 18 km/l

  • #9   6. nov 2012 I godt vejr uden for meget regn og blæst og på 17" alu kan jeg få den op på 24km/l med 110km/t over 350 km.
    Med Org fælge mont. med vinterdæk jeg få den op på 25,3km/l ved 110km/t over 350km.
    Kører stort set kun motorvej.
    Rekorden på alm. vej er dog 28,2 med 17" på.
    Du skal op og køre et sted omkring 20000, før det begynder at blive godt. Mener det var omkring 18000 i min, men er ikke helt sikker.
    Kan det bruges?


  • #10   6. nov 2012 Skal lige siges at der er anlæg som bruger strøm og vejer nogle kg, og det spiller næsten altid højt, når jeg kører. Har også monteret lidt ekstra lys, samt drejelys i tågelygterne.
    Det har nok ikke det store at sige alt i alt, men det forhøjer da forbruget en smule.


  • #11   6. nov 2012 absolut Niels, jeg håber da også min egen vil blive bedre når den er tilkørt, for 17-19 km/l er noget mindre end jeg havde forventet. Jeg skifter til vinterdæk i næste uge, så håber jeg det vil forbedre økomomien i den rigtige retning

  • #12   6. nov 2012 det skal lige siges, at jeg ingen forventninger har til at opnå 29,4 km/l men 24 km/l ville ikke være dårligt smiley

  • #13   6. nov 2012 Som du enten har opdaget, eller snart vil opdage, så spiller der utrolig mange faktorer ind.
    Først er der de store hjul du har på. Trækker ned.
    Der er stort set konstant våde veje for tiden. Trækker ned.
    Modvind, sidevind. Trækker også ned.
    Og så skal den selvfølgelig køres til.
    Har du styr på hvordan du kører, for at være økonomisk? Altså med at holde den i gear, mens du bremser osv?
    Og og og, er du ikke kommet med i 6R gruppen?


  • #14   6. nov 2012 alt det har jeg styr på, min nummer to bil, en Ford Cmax 1,6 titanium årgang 2012 kan jeg kører samme tur med en benzin økonomi på 17km/l tæt på fabrikstal

    6R Gruppen ?? jeg kommer omgående smiley


  • #16   6. nov 2012 Min Polo kører mellem 22 og 25 km/l pr tank. Bilen har nu kørt 43000km. Burde gå 29,4km/l. Til sammenligning kører min Vectra cdti 150 hk nemt de 16,7km/l den er opgivet til.

  • #18   6. nov 2012 Her er tallene for min, en fin side til at holde øje med ens forbrug og øvrige udgifter der er forbundet med bilen... Også et fint sted at kigge hvis man har mistanke om noget er galt med bilen. Du har ikke kørt meget i din endnu, jeg vil opfordre dig til at oprette konto og ajureføre den, det er sjovt og bliver nemt en lille sport som samtidig tjener en penge... Win/win smiley

    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/507581.html

    god aften


  • #19   6. nov 2012 Lige et stemningsbillede smiley

    profilbillede
  • #20   7. nov 2012 Hej.

    Min har kørt 4.0l/pr. 100. Over de 2400 den har kørt nu.

    Rent reelt. Målt ved tænkning er 24.85km/literen.


  • #21   7. nov 2012 Dækkene har også have utrolig meget at sige. ikke kun størrelsen men også hvor blødt det er osv

  • #22   7. nov 2012 Jeg har endnu kun kørt på de originale fælge/dæk i sommerhalvåret.
    Køre jeg ren landevej, med ca. 85km/t over 120km i træk, så kan jeg få den over de 31km/L. (med mest fartpilot)
    Køre jeg motorvej og ligger på omkring 110km/t og køre 100km eller mere, så ligger den omkring de 25-26km/L i gennemsnit.
    Dette er mest når vejret er varmt.

    Ren bykørsel kan jeg holde den lige over 20km/L hvis jeg gør lidt ud af det. Men nu er Kolding også en skod by at køre bil i smiley
    Har erfaret at det Polo Bluemotion vinder mest km/l på, er ved at køre længere ture. Hvis man blot køre 15-18km når den ikke at blive ordenlig varm og kan derved ikke spare så meget på brændstoffet.

    OC*TT*AVIA <- At den ikke køre mere endnu skal du slet ikke være nervøs for. Min runde 2-3000km inden begynde at køre i omkring det de lovede. Jeg var også ret nervøs i starten for en "mandags model". smiley
    Hvis du fx bruger Iphone (alle burde) så kan du hente en gratis App der hedder Fuel Log 3. Den har jeg brugt siden jeg fik bilen, og nu er jeg snart oppe på 50.000km. den er ret god til at give et overblik over hvor langt man realt køre på en tank diesel. smiley

    Sidste år kørte jeg fra Kolding og stort set hele vejen til Paris (byen i Frankrig) på 1 tank diesel. Så er det lidt sjovt at tage en kør selv ferie når de koster ca 420kr for 2 mennesker at komme derned smiley


  • #23   8. nov 2012 24,8 km/l cirka

  • #24   9. nov 2012 Min kørte 24.86 på første tank.
    Så det med at de skal køres til, før de køre økonomisk ligger der ikke voldsomt meget i.
    Jeg har kørt nøjagtig det samme de 3 første tankfuld.

    Har nu rundet 2500km og kan ikke mærke forskel.
    Selvfølgelig er der lidt.
    Men det jo ikke 5-10km/l


  • #25   12. nov 2012 Min køre ca. 24km/l. Har præsteret at køre 27.7km/l på en landevejs tur til Holstebro fra Aalborg. Med org. alufælge på.
    I daglig kørsel køre jeg ca. 23km/l og jeg har 16km på arbejde.


  • Jens V
    Jens V Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Biler: 3 Svar: 1
    #26   13. nov 2012 20,06 km/l i snit på ca. 83.000 km.

    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/442039.html


  • #27   13. nov 2012 Det var sgu ikke meget Jens, føler du dig ikke taget bagi af VW? Det gør jeg!

  • #28   14. nov 2012 Det er da ikke VW der kører hans bil, nu må i liiige..
    nok går den ikke 29km/l HELE tiden. men hvis man kun kører 20km/l så har man enten købt en forkert bil kontra ens behov, eller også kører man ikke fornuftigt!

    dvs. man lige så godt kunne have valgt en 90hk 1.6 feks. hvilket bedre egner sig til friskerer kørsel.


  • #29   14. nov 2012 Nu har jeg tanket for anden gang, her kom den op på 18,7 km/l, stadigvæk langt fra tilfredsstillende smiley
    jeg kører dagligt ca 40 km på landevej (fartpilot låst på ca 1500 omdr. i 5 gear = ca 85 km/t) samt 90 km på motorvej (fartpilot låst på 2100 omdr. i 5 gear = ca 105km/t)
    Selv om jeg er i øjeblikket er noget skuffet, så er jeg glad for de fantastiske tilbagemeldinger fra jer alle smiley Der er håb forude


  • #30   14. nov 2012 Hvor langt har din bil kørt?

    For med det du beskriver der, vsvarer for mig til en tur til Vejle for mig, og der ligger min på 3.7-3.9 altså 25-27km/l



  • #31   14. nov 2012 1200km
    Min ligger ikke under 5 l/km


  • #32   14. nov 2012 Det var satans.. det må være de fælge der.. lyder bare vildt hvis det skulle være SÅ meget.. hvor tung er højre fod? og hvor langt køre du op i rpm før gearskift?

  • #33   14. nov 2012 Jeg har kørt 2900km nu, og har konstant i gennemsnit lagt på 3.9 - 4.0 ved tankning, altså tæt på de 25 reelt.

    Dette er ved by/hovedvej, og lidt pæn motorvejskørsel.


  • #34   14. nov 2012 Jeg håber det er dækkene der gør det, de har rullemodstand "G" efter den nye EU dækmærkning, men desværre ligger alle dæk i min størrelse mellem "E" og "G"
    jeg har praktisk talt kun 3-4 stop under min daglige kørsel, og autopiloten er på hele vejen, men ellers skifter jeg gear efter anvisningerne i multidisplayet.


  • #35   15. nov 2012 Din polo burde køre langt længere, specielt når du kun ligger med 105 på motorvej, og med kun 4 stop, hvis jeg kørte det der i min vil jeg skyde på jeg kunne holde den nede på 3,5l/100km
    Hvis du kigger lidt på min spritmonitor kan du se at mine "store" fælge med "brede" dæk ikke har tilføjet væsentligt som man skulle tro det ville, men accelerer man hårdt med tunge fælge, SÅ kan det ses på tallene smiley


  • #36   15. nov 2012 det jo lige så meget luftmodstand med brede fælge.
    men så længe man ikke kører over 100 så har det ikke meget at sige.

    enig den burde kører længere. og når du ikke køre hurtigere går jeg heller ej ud fra du køre råddent smiley
    selv frisk acc med meget fornuft kører den ikke mindre literen af .


  • #37   15. nov 2012 Dagens tur hjem fra job. 44km motorvej afsluttende med 2km kø:)

    profilbillede
  • #38   15. nov 2012 Fedt forbrug NIels V smiley

    Ja problemet ligger også i den sikkert er lang tid om at blive helt varm, og de kolde ture koster.. jeg ligger også lige på vippen med min tur til arbejde..

    Lå dog på 3.5l/100 da jeg kom hjem for 10 min siden smiley

    Min runder 3000Km imorgen.


  • #39   15. nov 2012 Jeg har lige fået fyr i min, så den er varm når jeg sætter mig ind;)
    = meget mindre forbrug indtil den normalt ville blive varm.


  • #40   16. nov 2012 BAH.. luksus dyr hehe.. ja det kan godt ske den bruger en kvart liter diesel, men den er jo også lagt mere økonomisk fra de første par km.

    Så mon ikke det går tæt på lige op i sidste ende?
    + at du har en varm, afiset bil hehe.

    Hvor meget bruger et moderne fyr i den str. til en polo?
    er det stadig 0.8 - 1l i timen?


  • #41   16. nov 2012 ifølge http://www.webasto-bilvarmer.dk/produkter/bilvarmere/mini-og-smaabilsklassen.html
    bruger d. ca. 0,17 pr 20 minutter. Så det er jo slet ikke galt for at få en varm bil om morgenen + lidt bedre økonomi på starten af turen.


  • #42   16. nov 2012 Idag kørte jeg de 44 km med 95km/t og fuld knald på forstærker/musik. En lille smule kø de sidste 2 km ind i Randers, men alligevel med 29,9 i snit. Tror faktisk det oliefyr gir temlig meget, for så økonomisk var den altså ikke før...

  • #43   16. nov 2012 Fedt!
    Ja det er sku ikke meget!
    Det tror jeg sagtens kan betale sig.. især til vinter da!!

    Hvilken fyr er det. Og fik du en ordentlig pris?


  • #44   16. nov 2012 Webasto...
    14000 med SMS modul. Dyrt men lækkert;)


  • #45   16. nov 2012 Nah, ikke dyrt.. bare mange penge smiley

    Så er det om man skal vælge en lækker kabine, fyr, eller ingen af delene , fordi man ikke har råd hehe smiley


  • #46   16. nov 2012 Jeg er mega glad for begge dele. Sæderne er jeg konstant glad for, og fyret er sjovest om vinteren, selvom det også har blæsefunktion om sommeren, men det er uden a/c smiley

  • #47   20. nov 2012 Så kom de første tal med Vinterhjul på - 22,7km/l - og det burde jeg kunne gøre bedre med tiden. Vinterdækken er EU mærke "E" ( michelin alpin )

  • #48   20. nov 2012 Mine første tal på vinterhjul: 4,05 l/100km
    24,7 km/l

    fælgene er Audi A3 8L 6jx15 smedet med Fulda 165/65r15


  • #49   20. nov 2012 som også kan ses på min spritmonitor, link højere oppe! smiley

  • #50   24. nov 2012 Jeg har kun haft min i 9 dage, og har kørt 1400 km, efter en masse småture den første weekend, kom den på pendlerkørsel resten af ugen med nye Conti vinterdæk på grøndland fælgene, den står på 4,1 pr 100km efter de første 1400 km, men jeg venter da at den kommer længere ned når de gode originale sommerdæk kommer på, jeg har 234 km om dage til job, så jeg er spændt på hvad man kan få ud af at køre diesel, det er min første bil med dieselmotor.
    I øvrigt et glimrende spørgsmål, og interessant at læse jeres kommentarer. :o)


  • #51   24. nov 2012 Der er ingen tvivl om at dækkene har en MEGET stor indflydelse på økomomien, med 90km/t på mine vinterdæk - har jeg nu opnået 3,4 l/km - men man kan ikke være bekendt at køre så langtsomt på motorvejen smiley


  • #52   25. nov 2012 Synes ikke jeg kunne se forskel da jeg fik vinterdæk på, forhold til original dæk.
    men det så også gode mærker begge to.

    Synes min ligger på 3.9 til 4.1 på alle ture, uanset om jeg køre slow, og sejtrækker, eller acc. hurtig op.

    Men arbejder stadig på at lærer den og kende!.

    Hvis i køre 70km/t og 80km/t
    hvad er jeres erfaring så med forbruget i henhv. 4. og 5 gear?

    Kan det betale sig at bruge 4 frem for 5 ved 70?

    Synes snart jeg har prøvet mange ting, men kan ikke rigtig finde rundt i det.
    Der er jo mange teorier, og meninger.


  • #53   26. nov 2012 Jeg kan sgu heller ikke blive klog på hvordan man skal køre!

    kørgrønt kampagnen siger man skal accelerere hurtigt op i fart, dét har jeg ikke meget god erfaring med, tvært imod! tror ikke denne teori gælder for undermotoriserede biler som vores.

    Hvis man kigger i Think Blue afdelingen på volkswagens hjemmeside er der flere tricks som skulle hjælpe, de er dog modsigende og jeg tror heller ikke disse gælder for vores biler smiley
    1. skift gear meget tidligt og kør i 5. gear allerede fra 50km i timen, dét anbefaler min bil mig ikke... samtidig længere nede på siden skriver de også at man skal springe et gear over under accelerationen, dette er også næsten uladesiggøreligt med mindre det skal føles som et dørtræk.
    I bund og grund er det ikke muligt at skifte hurtigt op gennem gearene samtidig med man springer gear over, og da slet ikke i den enormt højgearede polo BM.

    Der hvor jeg har haft bedst resultat er ved EXTREME morfar kørsel og følge gearskifte indikatoren slavisk, her har jeg landet på både 3,3 og 3,4 på min tur hjem fra arbejde på 25km med ca. 50% landevej og 50% ringvej med 70km i timen og 6 lyskryds.

    på vej PÅ arbejde der imod kommer den sjældent under 3,8 her starter jeg med bykørslen og slutter af med landevejen. jeg vil tro mit arbejde ligger en smule højere end mit hjem på baggrund af disse tal, ellers må det være bedst for økonomien at motoren varmer op på landevej.


  • #54   26. nov 2012 Vindmodstand har MEGET at sige på den bil her, så hvis der er lidt modvind på vej hjem, har det en del at sige, kan tydeligt se på mit forbrug hvilken vej møllerne vender smiley

    Nå, ang. kørsel, så har du ret, jeg synes jeg frembringer det klart laveste forbrug ved grundig morfar kørsel.

    Men omvendt synes jeg faktisk på det sidste at jeg HAR lagt tæt på samme forbrug, men med hurtig acc.
    Dog kan man ikke springe gear over som du selv siger, dette tillader den mærkelige gearkasse i vor bil bare ikke!

    Jeg gjorde det rigtig meget i min gamle 180HK TDI, der sprang jeg gear over, skam sejtrak osv.
    og den kunne jeg få over 20 liter ved tankning.
    Endag 22-23km/literen på visse ture.


  • #55   26. nov 2012 Hvis man skal springe feks 4. gear over skal den virkelig køres godt op i omdrejningerne for ikke at tabe pusten, så jeg tror heller ikke der er meget økonomi i at gøre det til en vane...
    Jeg fornemmer at jeg får mest ud af min ved ca 100 km/t på de lange stræk på motorvejen..




  • #56   26. nov 2012 Jeg ved godt at vinden har MEGET at sige, synes bare det er så konsekvent at den er dyrere at køre frem end tilbage i smiley
    til gengæld var der en morgen hvor, jeg KAN ikke huske hvad jeg havde i hovedet men det var ikke kørslen, hvor jeg bare kørte helt alm og der endte den på 3,5 på vej PÅ arbejde... De kører sgu som vinden blæser smiley

    /Jack


  • #57   27. nov 2012 Ja det er lidt sjovt faktisk hvor forskelligt det kan være, men min ligger nu ret stabilt mellem 3.9-4.1 når jeg kører på arbejde..

    Har dog "desværre" kun 25km hver vej, og det er land/hovedvej/by så den når jo kun lige at blive varm.

    Derved har jeg en teori om at hvis jeg køre efter "acc. hurtig op" så bliver den jo også hurtigere varm, end hvis den hele tiden ligger på 1400rpm.
    Tror det er derfor i mit tilfælde.


  • #58   28. nov 2012 Jeg har også kun 25km hver vej, her til morgen hed den 3,9... man kan godt mærke at man har skruet godt op for varmen
    over en hel tank ligger min på ca. 4,0 men kører af og til også en del by/korte/lyskryds ture.
    hvis jeg kunne køre en hel tank udelukkende frem og tilbage på arbejde, ingen varme eller blæs på og uden radio i dagstimerne, dvs. kun med kørelys vil jeg tro jeg kan komme ned på 3,5...


  • #59   28. nov 2012 Ja den er godtnok monster lang tid om at blive varm.
    !
    Jeg har også vænnet mig til at køre med recirkulation på blæseværket de første 10 min, medmindre det er fugtigt og dugger selvfølgeligt..

    Det er bare mega irreterende der ikke ermotortemp viser på den


  • #60   28. nov 2012 Hvorfor bruger i ikke bare oliefyret inden i skal ud og køre:D

  • #61   28. nov 2012 SHH.....Hvorfor lukker du ikke bare r**** smartass hehe smiley

    Det må altså give en del til vinter dit fine fyr der


  • #62   28. nov 2012 Det synes jeg allerede det gør:)
    Synes dog ikke selve kabinen blir helt så hot som jeg havde troet, men den er dejlig lun, og det blir nok rigtig godt, når det nu blir koldt:)


  • #63   29. nov 2012 så skal den bare stå 5min mere smiley

  • #64   29. nov 2012 Så længe det ikke er "rigtig" koldt, lader jeg den ikke køre en halv time. Den får 15-20min, og så er motoren varm:)

  • #65   30. nov 2012 Det nok meget passende. Det vigtigste er jo at motoren er varm. Så skal man ikke køre mange min før resten er varmt også :).


  • #66   30. nov 2012 Hvordan indsætter man et billede ?


  • #67   30. nov 2012 ?

  • #68   1. dec 2012 Vælg fil, lige under rubrikken du skriver i.. hvertfald på PC. kan ikke huske om det er det samme på mobilen.

  • #69   3. dec 2012 Du skal vær VIP for at kunne gøre det smiley

  • #70   7. dec 2012 Jeg har kørt 25,57 km/l på en hel tank fra sidste fredag aften og til torsdag aften, med alt el-halløj tændt i vintervejret, så jeg er meget tilfreds, det er sgu lige før udgiften til sprinklervæske er større end diesel, der skal bruges vildt meget væske på 180 km motorvej om dagen...he he.
    God weekend.


  • #71   8. dec 2012 Flot forbrug.

    Og ja det æder nogetsprinkler..


  • #72   6. jan 2013 Det er sjovt det i nævner her, jeg i en Seat Ibiza 6j 1.6 tdi 105..Uden miljøfis/brændstof besparende pjat. Store fælge eller på vinterdæk, og chiptunet til 148 hk gør den let 22-23 km/l, kører mest motorvej, dog højst 110 km/t, men kører ellers ikke super øko orienteret.

  • #73   6. jan 2013 Nej, men bare det at den er chippet hjælper jo en del på det hvis det er lavet ordentligt..

    22/23literen kunne jeg klare i min Octavia 2, med 180HK, hvis jeg holdte mig til 110km/timen smiley

    Men jeg tror bestemt også en 105hk er en fin motor, jeg var også ude og kigge på Ibiza med 90/105HK, men ville hellere have Poloen, og så mindre motor.


  • #74   6. jan 2013 Det som du får i Ibiza 105, som du ikke får i hverken polo eller fabia med samme motor, er større bremser. Jeg har en kollega som kører polo med samme 105 hk, den er væsenligt mindre bremser foran. (256x22) jeg kører på samme som Fr benzin. og GTI/cupra (288x25). De ses tydeligt.

  • #75   6. jan 2013 Det er også forskellige ting folk går efter..., jeg valgte Polo bla fordi jeg har meget langt til job, og ville have den bil som kørte længst på literen og ikke mindst den som havde mindst kabinestøj. Jeg har talt med en anden bruger som har kørt Fabia og Seat Ibiza, og som nu køre Bluemotion, og der var dommen klar: Polo er den med absolut mindst kabinestøj.
    Men vil man hellere have større motor eller bremser er det self helt ok... :o)


  • #76   6. jan 2013 Jeg kører også langt hverdag. Kører ca. 220 km om dagen. Eller 78.000 km siden jeg fik den 15 juli 2011. Jeg medgiver at Polo har en bedre finish mm, men var ikke klar til at lægge de ekstra penge. Især nu er forskellen endnu større. Da jeg købte min, var listeprisen 218.000 nu er den 179.000, i samme periode er Poloen faldet fra 242.000 til 233.000 mener jeg det er. Noget andet var at vw ikke kunne tilbyde bille forsikring, det kunne Seat. (4500 kr. pr. for kasko uanset alder) Derfor blev mit valg Seat, da VW generelt heller ikke var til at forhandle pris med. Jeg fik til gengæld næsten 25.000 kr. i rabat incl. ekstra udstyr i Seaten.

  • #77   6. jan 2013 Ja det var en fint pris du fik forsikring til, jeg giver det samme (men har så også mange års anciennitet...;o)..)
    Men du har ret i at vw ikke er meget for at slå af prisen, jeg fik også forhandlet rigtig meget udstyr til min for næsten ingen penge. (det kræver at man bider sig fast i bordkanten og holder sælgeren til ilden en uges tid...mindst !.)
    Jeg kører 235 km om dagen, så lige en lille bitte smule længere...he he.


  • #78   6. jan 2013 Jeg hyrede en bilkonsulent til at få den bedste pris, i øvrigt billigt. Han har sit netværk, men gør det kun ifm. ren handel, uden byttebil. Jeg var først hos ved vw i Næstved, og sælgenren gad ikke engang lade mig prøve en, eller gøre noget for at sælge bilerne.. hundehoveder.. hehe. Så købte min Seat hos Jm Automobiler i Brøndby, og de yder super service... De sælger desværre ikke nye Seat mere, da de er gået over til f
    Ford, men de er stadig Seat service partner.


  • #79   6. jan 2013 Jeg forstår simpelthen ikke de firmaer der leverer så dårlig service.
    Vi har kun brugt VW i Randers, og det har været super service hele tiden. Da vi ventede på at få bilen leveret fik vi tilsendt biograf billetter, så vi havde lidt at fordrive tiden med, og da vi var til 1. service var alting også perfekt.


  • #80   6. jan 2013 Der er jo det med god service (mangelvarer i især Danmark), det er den bedste reklame du kan gøre. Se fx. landberg tuning, de reklamere ikke med for dem selv, men de søger vi andre for, fordi de levere et super produkt, og super service... så kommer man da igen. Alle skulle svinges til at give god service, men hvor findes der dog mange sure og triste steder.

  • #81   6. jan 2013 Du har så evig ret.

  • #82   7. jan 2013 Det lader jo til at dem der følger manualen og anvisningerne kører længst, men ellers kan man jo kigge specifikationerne for hvor max drejningsmomentt afleveres og køre efter det.
    Udenlandske tests viser ofte en graf med momentet over hele skalaen.


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #83   15. jul 2013 På den type bil er dækkende vigtige rullemodstanden de nyeste continental dæk skulle være bedre og have lavere rullemodstand men kørerstil spiller også ind nu er gearingen jo også høj på denne model
    jeg tror jeg ville skifte til 185/60 15 på de nye conti dæk


  • #84   15. jul 2013 Det er klart at hvis man ligger og fedter rundt og er nærig med speederen, så får man jo en dårligere gastæthed mellem cylinder og stempelringe. Den skal bare have pedalen med det samme, det giver den bedste motor. for der er ingenting der skal køres til, da der jo ikke er nogen dele der rør hinanden.
    Tror også dem der kører længst på literen her i tråden har givet den noget pedal fra start, eller hvad?


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #85   16. jul 2013 jo en motor skal have noget pedal fra starten af når den vel og mærke er blevet varm godt med omdrejninger uden at tæske den

  • #86   17. jul 2013 Efter hård indkøring er det at man opnår fordelene, bedre træk, bedre effekt, bedre økonomi, længere holdbarhed.

  • #87   17. jul 2013 Jeg har ikke givet min specielt hård pedal, men kører den op til 120-130 km/t med mellemrum (en gang om ugen), ellers holder jeg 100-115 km/t det meste af tiden, jeg kører 180 km om dagen på motorvej (+ ca 50 km landevej). jeg kører nu på de originale sommerdæk, men på italienske alu-fælge fra VW, jeg tror min havde kørt længere på literen på Grønland-fælgene fra VW, da de har en vindafvisende fælgkant i plast monteret (jeg har vinterdæk på dem), jeg har oplevet at jeg kører næsten det samme både vinter og sommer, ca 23 km/liter om vinteren og ca 24 km/l her i sommer. Jeg har en fornemmelse af at den skal have en ordentlig tur på bremserne så man hører ABS, helst en gang om dagen, jeg har oplevet nogle uforklarlige merforbrug som er forsvundet efter bremserne er brugt, nogen der har erfaring med det ???

  • #88   1. nov 2016 Hvad ligger jeres forbrug på når i kører 130/140 km/t på motorvejen?

  • #89   1. nov 2016 17-18 stykker, 1,2TDI egner sig ikke til motorvej, det er det største fejlkøb jeg nogensiden har gjort. Kunne jeg vælge om ville det havde blevet en 1,6 TDI 105

  • #90   1. nov 2016 Shit en sluger.. Min 236 hk Seat går let 17-18 ved 140 km/t.

  • #91   1. nov 2016 Så 1,6 tdi er veloplagt hvis man skal bruge den til motorvejskørsel med 130/140 km/t
    Ved du hvad den render på literen ved 130-140 km/t


  • #92   1. nov 2016 Ca. det samme. Både 1.2tdi og 1.6 tdi har store problemer med Egr ventil. Egr kan dog bildes af elektronisk på 1.6 tdi, den mulighed har man ikke på 1.2 tdi, da tunere verden over ikke har knækket koden til ECUén endnu.

  • #93   1. nov 2016 MAVR; ingen ERG problemer her !!,, har kørt nu 210.000 km...

  • #94   1. nov 2016 Så er du en af de heldige. Nogen har fået det skiftet 2-3 gange. De biler som er blevet opdateret hos VW,Seat,Skoda,Audi forhandler ifm diesel skandalen, skulle være særligt ramt, da der er skruet op for gastilbageførslen (Egr mængden).

Kommentér på:
VW Polo Bluemotion 1,2 TDI hvor langt på litteren ?

Annonce