{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.038 visninger | Oprettet:

Motor-problem Skoda Fabia 1.4 8v {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg kørte for leden i en Skoda Fabia med 1.4 8v 68 motoren årgang 2001.
Ved tomgang når jeg holdte stille kunne jeg mærke at bilen hoppede. I første omgang føltes det som om at noget væske der skvulpede rundt i en stor tank, men det kunne jeg hurtigt udelukke. Der var ingen "takt" i hoppene og jeg kunne ikke høre nogen lyde når den hoppede, som om der var nogen der hamrede på bilen. I øvrigt tikkede motoren en smule. Nogen idéer hvad kan være galt motoren eller andre steder på bilen? Ved almindelig kørsel kørte bilen ellers helt fint.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor-problem Skoda Fabia 1.4 8v
  • #1   28. nov 2012 Jeg har prøvet noget ligende i en Audi før - ved ikke om det er det samme - det skete mens jeg holdte for rødt i et lyskryds, så begyndte den pludselig at ligesom hoppe lidt voldsomt. Men da jeg så kørte forbi Audi værkstedet med bilen og de testede det, så slukkede og tændte de bare bilen et par gange, samt lod den stå lidt i tomgang og så indstillede den sig selv igen og det forsvandt.

    Fik så senere at vide at mit gasspjæld skulle skiftes (man kan vist også bare få det renset, men et nyt er bedre) et tilsodet gasspjæld kan i hvertfald være medvirkende til at bilen har en hoppende tomgang.


  • #2   17. dec 2015 Hej. Ja min skoda fabia gjorde det samme når jeg Holder for rødt eller i tomgang. . Det er hele indsugning systemet og gad spjældet der var totalt sodet til. . Mekanikerne renset det med væske og tog det hele af og renset og satte på igen og så skulle en tester fjerne mortor lampen og indstille gasspjældet. OG DET VIRKEDE .. den køre utroligt godt og trækker fantastisk

Kommentér på:
Motor-problem Skoda Fabia 1.4 8v

Annonce